|
Auteur |
Bericht |
frog62
Leeftijd: 63 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 01 jun 2013 10:48 Onderwerp: bartafel stoelen te groot hoogte verschil |
|
|
We hebben een bartafel besteld en 3 barstoelen in 1 winkel en geleverd gekregen.
We hebben de bartafel uitgekozen en in overleg met de verkoopster. De barstoelen die er bij stonden vonden we niet mooi. Het bedrijf had net nieuwe stoelen binnen gekregen en die konden we bekijken. We zijn meegelopen naar het magazijn en daar de deze bekijken. Erg mooi.
Nu is de set, stoel met tafel geleverd maar nu blijkt dat de tafel veel te hoog is tov de stoelen. Met alsgevolg dat de hoek die de onderarm en bovenarm maken bij lange na niet 90 graden is. Je kunt je armen niet op de tafel leggen. Je zit veel dieper ten op zichte van de tafel.
We hebben met meerdere mensen dit geprobeerd.
Wat ik wil is dat er een meubelmaker komt die de bartafel lager maakt. Meer niet.
Winkel geeft “geen gehoor”. \
Wat is mijn recht in deze? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 02 jun 2013 15:56 Onderwerp: |
|
|
Recht op zo'n meubelmaker heb je m.i. niet.
Afhankelijk van hoe het precies bij de aanschaf is gegaan, kun je wellicht de aankoop van de stoelen of zelfs de aankoop van tafel en stoelen ongedaan maken met een beroep op dwaling. De koop is tot stand gekomen onder de verkeerde veronderstelling dat de tafel en stoelen qua hoogte bij elkaar passen. Of dit dwalingsberoep slaagt valt echter te bezien, want jullie hebben blijkbaar niet onderzocht of de tafels en stoelen bij elkaar passen, terwijl dit toch niet zo veel moeite had hoeven te kosten.
Ik denk dat je vooral op coulance van de winkel bent aangewezen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
handige_har
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: di 18 jun 2013 13:01 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij in deze dat je met een dergelijke aanschaf toch vooral op jezelf bent aangewezen. Als je de meubels zelf hebt kunnen bekijken is er een onderzoeksplicht.
Mocht je het op internet hebben besteld, dan was er waarschijnlijk wel de mogelijkheid om te retourneren aangezien er een verkeerde voorstelling van zaken was. |
|
|
|
 |
|