|
Auteur |
Bericht |
randy
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 19:17 Onderwerp: auto probleem |
|
|
hallo allemaal wie kan mij helpen?
Vorig jaar hebben wij een auto op gas gekocht. Binnen de garantie tijd bleek dat de auto niet goed was. En hebben we de auto terug gebracht en bleek er niks aan de hand te zijn De auto moest alleen even op de computer om op nieuw ingesteld te worden.
Nu hadden we dat probleem dus weer en hebben we hem naar een garage wat dichter in de buurt gebracht.
Nu blijkt dat er verkeerde injectoren in zitten, wat toen dus al ontdekt had moeten worden. Nu gaat het dus 1600 euro kosten
Mijn vriend heeft de garage al akkoord gegeven dat ze de auto mogen maken en belt mij daarna met het leuke nieuws op dat het 1600 euro gaat kosten.
Nog geen uur daarna bel ik de garage op dat het niet door mag gaan omdat dat dan gewoon in de garantie valt van de vorige garage. De man zegt dat hij het gaat annuleren en dat we dan alleen de 3 uur moeten betalen omdat dat de werk uren zijn. 2 dagen later willen we de auto ophalen maar we krijgen de auto alleen mee als we de onderdelen betalen van ongeveer 700 euro. Terwijl ik een uur na bevestiging heb geannuleerd heb dat het niet door mag gaan. Ik heb gezegd dat ik dat niet betaal. Omdat ik heb geannuleerd en omdat ik die onderdelen niet wil. Wie heeft er nu gelijk de garage of wij?
Alvast bedankt voor iemand die het antwoord hier op weet. |
|
|
|
 |
Xman83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 21:25 Onderwerp: |
|
|
Poe dat is erg lastig. Ik denk dat die garage wel de werkuren in rekening kan brengen, want dat zijn de kosten die ze hebben gemaakt aan plek en kosten personeel etc. Maar die onderdelen kunnen er ook weer uit natuurlijk. Je zou kunnen eisen dat je niet voor de onderdelen betaald en ze eruit wilt hebben, dan beroep je je juridisch gezien op wilsgebrek. Maar dan komen er natuurlijk weer kosten bij voor opnieuw personeel, plek etc. Maar geen 800 euro. Ik denk dat dat het beste is wat er nog in zit. Wacht wel nog even op reacties van meer leden van dit forum want ik weet het niet helemaal zeker. _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 27 apr 2006 22:40 Onderwerp: |
|
|
Omdat je vriend al akkoord was gegaan, had de garage niet met je annulering hoeven in te stemmen. De garage had je in ieder geval de reeds gemaakte kosten plus de te behalen winst uit de al dan niet uitgevoerde opdracht in rekening kunnen brengen.
Maar blijkbaar is de garage onder voorwaarden wel akkoord gegaan. Kennelijk hoefde je alleen voor de eerste 3 uur te betalen. Dat lijkt me wel in te houden dat je ook betaalt voor de onderdelen die er in die 3 uur in zijn gegaan (inclusief de gebruikelijke winst op die onderdelen). Nu de rekening niet de volle 1600 bedraagt, ziet het er naar uit dat de reparatie niet geheel voltooid is maar dat men bijvoorbeeld na 3 uur is gestopt. Ik kan me op zich wel voorstellen dat die 700 euro overeenkomst met het werk plus onderdelen over die 3 uur. In dat geval heeft de garage zich aan de afspraak gehouden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
randy
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 9:54 Onderwerp: |
|
|
dat is het nu juist de onderdelen die zitten nog niet in mijn auto ,die lagen nog netjes op de toonbank toen we deauto op wouden ophalen.
Omdat we een uur na de hand hadden geannuleerd en die onderdelen moesten besteld worden dan hadden ze het toch meteen kunnen annuleren (na 1 uur) |
|
|
|
 |
Xman83
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 11:07 Onderwerp: |
|
|
. Ok. Dan is er een beroep op art 7.29 lid 2 en 7.30 mogelijk. Dat houdt in dat je de onderdelen weigert in ontvangst te nemen. Je zou dan wel als koper de zorg moeten dragen over een nieuwe verkoop van die onderdelen. Maar hierbij is dat wel wat ersntig bezwarend in mijn ogen.
De garage kan die onderdelen vast wel opslaan en later aan een ander verkopen zonder dat hij daardoor schade krijgt in mijn ogen. _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 19:38 Onderwerp: |
|
|
randy schreef: | dat is het nu juist de onderdelen die zitten nog niet in mijn auto ,die lagen nog netjes op de toonbank toen we deauto op wouden ophalen.
Omdat we een uur na de hand hadden geannuleerd en die onderdelen moesten besteld worden dan hadden ze het toch meteen kunnen annuleren (na 1 uur) |
Ik ken de bestelprocedure niet. Als de onderdelen al besteld waren voordat je afbelde kan ik me voorstellen dat ze die toch in rekening brengen. Het had wel netjes geweest als ze dat over de telefoon al hadden verteld. Als die onderdelen pas later zijn besteld, terwijl ze al ingestemd hadden met de annulering, vind ik het in rekening brengen van die onderdelen inderdaad onredelijk.
Erkent de garage wat er over de telefoon is afgesproken, dus dat je alleen de 3 uur aan arbeidskosten zou hoeven te betalen? Hoe verklaren zij die bestelde onderdelen?
@Xman: die artikelen lijken me niet van toepassing. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Xman83
|
Geplaatst: vr 28 apr 2006 21:12 Onderwerp: |
|
|
@bona fides: ah ok, ik waagde me op wat voor mij vreemd terrein
Dus dat het onredelijk is zijn we het wel over eens? Wat zal daarvoor een goede juridische basis zijn? 6.248? _________________ It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
Sir Winston Churchill |
|
|
|
 |
|