|
Auteur |
Bericht |
juror1
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HAN
|
Geplaatst: za 10 mrt 2012 19:29 Onderwerp: artikel wildplassen? |
|
|
Voor de lol was ik het artikel waar wildplassen geregeld staat aan het zoeken, maar ik kan het niet vinden in Sr. :p Het enige artikel dat in de buurt komt is art. 430a naaktrecreatie. Valt het dan daaronder? |
|
|
|
 |
henkbodde
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4
|
Geplaatst: za 10 mrt 2012 19:42 Onderwerp: wildplassen |
|
|
Ik had me iets anders van het forum voorgesteld.
Laatst aangepast door henkbodde op zo 11 mrt 2012 11:51, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
Guthman
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: zo 11 mrt 2012 1:14 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat je buiten de bebouwde kom bedoelt. Als je een gemeentegrens passeert kom je namelijk direct een andere gemeente binnen. |
|
|
|
 |
henkbodde
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4
|
Geplaatst: zo 11 mrt 2012 11:21 Onderwerp: |
|
|
Je hebt gelijk. Dan denk ik dat zo'n verordening ook buiten de bebouwde kom geldig is. Dan moet je weten of het ook geregeld is de naastliggende gemeente. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 11 mrt 2012 13:57 Onderwerp: |
|
|
henkbodde schreef: | Je hebt gelijk. Dan denk ik dat zo'n verordening ook buiten de bebouwde kom geldig is. Dan moet je weten of het ook geregeld is de naastliggende gemeente. |
Een APV is ook buiten de bebouwde kom geldig, maar het plasverbod zal doorgaans zo geformuleerd zijn dat het plassen buiten de pot maar binnen de bebouwde kom verbiedt.
Quote: | Het is verboden binnen de bebouwde kom op of aan de weg zijn natuurlijke behoefte te doen buiten een daarvoor bestemde inrichting of plaats. |
Buiten de bebouwde kom is er dus geen probleem, zolang je de eerbaarheid maar niet schendt en het milieu niet te zeer verontreinigt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Leer Ling
Leeftijd: 124 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: zo 11 mrt 2012 17:57 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | henkbodde schreef: | Je hebt gelijk. Dan denk ik dat zo'n verordening ook buiten de bebouwde kom geldig is. Dan moet je weten of het ook geregeld is de naastliggende gemeente. |
Een APV is ook buiten de bebouwde kom geldig, maar het plasverbod zal doorgaans zo geformuleerd zijn dat het plassen buiten de pot maar binnen de bebouwde kom verbiedt.
Quote: | Het is verboden binnen de bebouwde kom op of aan de weg zijn natuurlijke behoefte te doen buiten een daarvoor bestemde inrichting of plaats. |
Buiten de bebouwde kom is er dus geen probleem, zolang je de eerbaarheid maar niet schendt en het milieu niet te zeer verontreinigt. |
Geinig!  |
|
|
|
 |
|