Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
eriktheman
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 26 feb 2012 12:37 Onderwerp: art 8 evrm (help help) |
|
|
Dit is wat in het kort uit het gesprek met vluchtelingenwerk is gekomen. Wat momenteel voor hun het probleem is. projectvoorstel in wording
*Hoe verhoudt art 8 EVRM zich met de vreemdelingenwet ihkv gezinshereniging / vorming.
*Asiel / terugkeer ----- 8 EVRM
" (...organisatie / ik noem hem ff niet ) wil weten wanneer het in verschillende casus überhaupt zinvol is artikel 8 EVRM aan te wenden bij de IND en in welke situaties dit succes op zal kunnen leveren. Een voorbeeld: een man is uitgeprocedeerd en moet terug naar zijn land van herkomst. Hij dient Nederland te verlaten. Kindje is bij vb rechthebbende in Nederland. Hoe kan de uitgeprocedeerde man toch bij het kindje blijven. Het kan misschien op grond van artikel 8 EVRM. Volgens de vreemdelingenwet moet hij terug. Het doel van de man is in Nederland te blijven. Hij beroept zich op gezinshereniging / gezinsvorming. Maar dit gaat in dit geval helaas niet werken. Hij is immers uitgeprocedeerd. In principe heeft hij recht op artikel 8 EVRM. Voor Vluchtelingenwerk is dit vaag. Alles wat tussen de vreemdelingenwet en de EVRM ligt is een grijs gebied. Een ander voorbeeld uit de praktijk is een Nederlandse vrouw welke een kindje krijgt bij een asielaanvrager. De asielaanvrager raakt uitgeprocedeerd. Is het dan zinvol om een beroep te doen op art. 8 EVRM.
Asielzoekers moeten terug naar hun land van herkomst als de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) hun asielaanvraag heeft afgewezen. Ze kunnen dan natuurlijk nog naar de rechter stappen. Heeft de IND hun asielverzoek volgens de rechter zorgvuldig beoordeeld, dan moeten zij Nederland verlaten. Artikel 8 EVRM is echter veel ruimer dan de Nederlandse wetgeving."
Dit is een probleembeschrijving voor een afstudeeronderzoek. Hoe verhoudt art 8 zich tot de Nl wetgeving.
Tijdens het literatuur onderzoek vond ik echter een scriptie van een meisje ... lijkt dit niet teveel op elkaar ? Ik ben bang dat mijn opleiidng moeilij kgaat doen als ze dit zien.
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:6eSjILuoFGEJ:hbo-kennisbank.uvt.nl/cgi/av/show.cgi?fid%3D3621+art+8+evrm+marloes&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESig4GOMb-v5jrMF-RobBNF17nGyIxHTgUXmWKth8Eks7JqlzWBhcAj7NX2Ud0TfVxafX1Ppj75Uly54vmDylA84qejOqgHB4u7B6hrPUrUykw8IGd3aPMrLfORYw16y5bD9wdn_&sig=AHIEtbT1HyIUQSiU5Q4LWJJqLI_IQCPAAA |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|