Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 11:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

art 6 wvw 1994
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kwaliteitscontroleur

Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 18:11    Onderwerp: art 6 wvw 1994 Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag,

Op 01 juni 2006 heb ik een verkeersongeval veroorzaakt. Ik stond voor een verkeersplein te wachten op fietsers, bromvoertuigen en overige verkeer. Op het moment van optrekken om rechtsaf te slaan komt er een bromfietser van links. Oftewel bot op de rem maar helaas voor mij een ongeval. Het slachtfoffer is een oudere man, ik heb zelf de hulpdiensten gebeld en het slachtoffer trachtte te kalmeren, echter deze sprak in het duits mij toe niet gediend te zijn van mijn poging. Enkele omstanders hebben het overgenomen en ik heb me ontfermd over mijn dochtertje wat in de auto zat.
Politie ter plaatste, ik word als verdachte gehoord, ben niet tot antwoorden verplicht, het hele procedure. Getuige word ook gehoord en er worden papieren ingevuld.

04 februari 2007 dien ik op het politiebureau een stuk te betekenen (na een telefoongesprek).

Blijkt dat ik op 20 december 2006 bij verstek ben veroordeeld conform art 6 wvw 1994 met
Primair: Werkstraf voor de duur van 60 uren subsidair 30 dagen hechtenis verstaat dat de werkstraf uiterlijk 1 jaar nadat dit vonnis onherroepelijk is geworden zal zijn voltooid.
T.a.v. primair: Ontzegging van de bevoegdheid motorrijtuigen te besturen voor de duur van 9 maanden waarvan 6 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren.

Mijn vragen zijn:
- ben gehoord als verdachte, hoort niks en dan een veroodeling
- volgens mij dien je toch te blazen indien er een verkeersongeval heeft plaatsgevonden
- ik wil mezelf graag verdedigen (is het raadzaam?)daar ik niets ik te verbergen heb en ook van mening ben dat op het moment dat ik mijn weg wilde vervolgen er geen verkeer aankwam (want de getuige was mij nl al gepasseerd oftwel zijn doorgaande weg was vrij van passerende bromvoertuig danwel langzaamverkeer)

met vriendelijke groet,
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begrijp ik het goed dat je op 4 februari 2007 hebt gehoord dat je bij verstek bent veroordeeld? Dan lijkt het me ruim anderhalf jaar later te laat om daar nog iets aan te veranderen. Of wil je een herzieningsverzoek indienen?

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 18:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb op 09 februari 2007 Hoger Beroep aangetekend en de zaak dient eerdaags.
Ik zou gewoon mezelf willen verdedigen.

gegroet
bona fides

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 18:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah, dat verklaart.

Quote:
- ben gehoord als verdachte, hoort niks en dan een veroodeling

Dat is raar. Had justitie wel het juiste adres?

Quote:
- volgens mij dien je toch te blazen indien er een verkeersongeval heeft plaatsgevonden

Weet ik niet, maar als je niet hebt geblazen zal men ervan uit moeten gaan dat je niet had gedronken.

Quote:
- ik wil mezelf graag verdedigen (is het raadzaam?)

Dat kan, maar als er voor jou veel op het spel staat, bijv. als je voor je werk absoluut niet zonder rijbewijs kunt, dan is het misschien wel verstandig om een advocaat in te schakelen.

Ik neem aan dat je bent veroordeeld op basis van de processen-verbaal van de politie? Kun je die ontkrachten?

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 18:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ben pas op 20 februari 2007 verhuisd dus men had bij mijn weten nog mijn oude adres

ik hadniets gedronken daar ik op 01 juni 2006 13:32 op weg was naar de dokter met mijn dochtertje.

ik heb de processen verbaal niet ingezien en idd voor mijn werk als controleur is het hebben van een rijbewijs noodzakelijk.
bona fides

BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me handig om aan de hand van de processen-verbaal, eventuele overige dossierstukken en het vonnis van de rechtbank vast te stellen waar je nu precies voor bent veroordeeld en op grond van welke bewijsstukken.

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het overigens enkel een veroordeling is in het kader van art. 6 van de wegenverkeerswet dan begrijp ik nog niet helemaal waar het alcoholvraagstuk vandaan komt, het zou hooguit strafverzwarend kunnen werken lijkt mij...
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

kwaliteitscontroleur schreef:
ik heb de processen verbaal niet ingezien en idd voor mijn werk als controleur is het hebben van een rijbewijs noodzakelijk.

Dan adviseer ik u zo spoedig mogelijk een advocaat in te schakelen!
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds