suzann
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: wo 20 apr 2011 9:22 Onderwerp: arbeidsrecht |
|
|
bij deze de casus (en de opdracht ter verduidelijking)
Casus:
Ik heb op vrijdag 11 april 2011 een contract getekent, waarboven arbeidsovereenkomst staat, om bij Schoen Groothandel BV" in dienst te treden in de functie van algemeen inkoper met ingang van maandag 1 september 2011. Op 11 april 2011 was ik als algemeen inkoper reeds 20 jaar in dienst van zijn toenmalige werkgever "Sierschoen BV". Ik heb mijn oude baan op tijd opgezegd en meldt
me vol verwachting op maandag 1 september 2011 ten kantore van "Schoen Groothandel BV”. De directeur ervan deelt mij dan echter mede dat ik helaas voorlopig niet kan komen werken bij "Schoen Groothandel BV", omdat de directeur een gesprek gevoerd heeft met de directeur van de voormalige werkgever van mij: " Sierschoen BV"
“Sierschoen BV”, die als schoenenwinkelketen jaarlijks voor €1.000.000 aan schoenen inkoopt bij "Schoen Groothandel BV", heeft "Schoen Groothandel BV" in dat gesprek het volgende medegedeeld. Als "Schoen Groothandel BV" gedurende de periode 1 september 2011 tot en met 31 augustus 2012 mij voor zich laat werken op welke manier dan ook, zal “Sierschoen BV” nooit meer 1 schoen inkopen bij "Schoen Groothandel BV". De directeur van "Schoen Groothandel BV" is van deze mededeling zeer onder de indruk, omdat "Sierschoen BV" een belangrijke klant is.
Opdracht:
Ben ik en schoen groothandel BV aan elkaar gebonden door een overeenkomst of niet? Zo nee, waarom niet (kort motiveren)? Zo ja, van welke overeenkomst zou er dan sprake zijn en waarom kort motiveren, overeenkomst noemen, wetsartikel plus de kenmerkende eigenschappen ervan?
Laatst aangepast door suzann op wo 20 apr 2011 16:36, in totaal 2 keer bewerkt |
|