Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Energiekosten
Boetes CJIB ni...
na-risico verz...
Arno van Kesse...
Koopovereenkom...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 01 jan 2026 18:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

arbeidsovereenkomst ,gue uren veranderen,
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
menna

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 17:07    Onderwerp: arbeidsovereenkomst ,gue uren veranderen, Reageer met quote Naar onder Naar boven

IK[size=9] WERK 18 18,5 UUR PER WEEK,NU WIL MIJN WERGEVER MIJ 3 UUR PER WEEK AFPAKKEN,
OMDAT HET FINacieel MET BEDRIJF NIET GOED ZOU GAAN,
ZE WIL VAN DE 18, 18,5 UUR PER WEEK NU 15 UUR PER WEEK GAAN MAKEN,OF TE WEL DIT WORDT WEKEN ,64 UUR TOT 74 UUR PER 13 weken, ,DUS IS INEENS MIN MAX CONTACHT GEWORDEN,WAT IK ZELF NOOIT HEBT AAN GEGEGEVen ,ALLEEN IS BESPROKEN MET MIJN VORIG WERKGEVER,ER ZIJN DUS OOK AANTAL COLLEGAS DIE MEER UREN PER WEEK ER BIJ HEBBEN GEKREGEN OmDAT DEZE STUCTUUEEL OVER DE CONTract UREN ZATEN PER 4 WEKEN,DEZE HEBBEN DE UREN AL GEKREGEN,VERDER ZIJN ER EEN AANTAL COLLEGAS NIEUW GEKOMEN BINNEN ONS TEAM DIE OOK FLINK AANTAL UREN HEBBEN GEKREGEN,IK WERK NU INMIDDELS BIJNA 18 JAAR BIJ DIT BEDRIJF,EN WACHT AL NA MIJN ZIEKTE IN 2006 2007 2008 OP MIJN OUDE DIENSTEN DIE IK KWIJT BEN GERAAKT TIJDENS MIJN ZIEKTE,EN HEB DEZE NOOIT TERUG GEKREGEN,
DUS KOMT ER OP NEER ,ER WEL NIEUWE COLLEGAS AANTAL UREN HEBBEN GEKREGEN WAAROP IK WACHTE,EN AANTAL HEBBEN UITBREIDING VAN UREN GEKREGEN ,HOE KAN HET ALS SLECHT GAAT MET BEDRIJF DEZE COLLEGAS WEL DE UREN KRIJGEN,
EN IK GEKORT WORDT OMDAT IK MIN MAX CONTRACT ZOU HEBBEN,DIE HEB IK DUS NIET,IS GEWOON IN GEVOERD NADAT MIJN VORIG WERKGEVER ONtSLAG HAD GENOMEN,
IK BEN DAN OOK VAN MENING,IK ER DAN OOK MEER DAN DAT RECHT OP ZOU HEBBEN,
IK KAN OOK AANTONEN IK IN 2006 2007 2008 GEMIDDELD 74 TOT 80 UUR HEB gewerkt PER 4 WEKEN,
EN HEB NOG STEEDS CONTACHT VAN 74
UUR PER 4 WEKEN,
MIJN WERKGEVER HEEFT GEWOON IN GEZET EN GEEFT NU AAN ER GEWOON GEEN UREN MEER ZIJN ,TERWIJL IK ZE ALTIJD HEB GEWERKT IN DER LOOP DER JAREN ,EN BEN INKOMEN GEWEND NU ,
ER WERDT MIJ GEWOON MEDE GEDEELD IK GEKORT ZOU WORDEN EN UREN MOET INLEVEREN ,ER IS NIEUWE REGELING NAMELIJK ,JE OP JE MIN UREN WORDT GEZET ,EN PAS NA 3 MAANDEN DE EXTRA UREN KRIJGT uit betaald ,dat is allemmal prima en best ,als ik maar mijn uren per 18 uur per week ,per 4 weken uit betaald kreeg,wat er ook in contract staat,dus niet zoals wergever wil,zonder overleg min max contract er van maakt
WAT ZIJN MIJN RECHTEN WIE KAN MIJ HELPEN
[/size]

Laatst aangepast door menna op di 13 jan 2009 10:58, in totaal 5 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 17:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dubbele post. Laten we niet hier, maar in deze draad reageren. Zonder hoofdletters leest het prettiger.

Menna, heb een beetje geduld. Er zal vanzelf iemand inhoudelijk reageren.

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 13:47    Onderwerp: zit mij erg hoog ,wie kan mij helpen, aanvulling vorig beric Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik werk 18 bij thuiszorg instelling, en heb nu meerdere keren gesprek gehad met de leidinggevende over gehad,ik ben gekort in mijn uren per week per periode,zonder hier andere contracht te hebben voor getekend,
we werken met vast basis rooster ,altands moet dit vast zijn,,er verdwenen regelmatig routes van dit basis rooster,omdat routes te kort worden en samen gevoegt,,dus lijft er 1 route over inplaats 2,
mijn lijn draad is dan ook mijn vaste arbeidsovereenkomst,18,5 per week per weken 74 uur,
nu heb ik gesprek gehad met vorig leidingevende ,die is onverwacht met ontslag gegaan,wel besproken ik even minder zou willen werken,als ik mij uren per week niet zou halen wegens burnout,was zo op gelost ik gewoon de uren werkten wat mijn lukte en rest gewoon zieket wet,dus is er niets veranderd eigelijk,was goede oplossing, want kon ook 100 procent ziek blijven,maar wilde weer beetje werker proberen,arbeids therap heet dat ,na ik weer volledig aan werk ging ,heeft mijn nieuwe leiding,mij gekort in uren per week per periode,
verder is geen vraag meer ,maar elke keer wordt gewoon mede gedeeld, ik gekort word om dat de uren er niet zijn ,twerijl ik ze al jaren zo werk
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je schrijft over een vorige werkgever. Is het bedrijf waar je werkt overgenomen inclusief al het personeel?

Staat die 18,5 uur per week in het contract dat je met je vorige werkgever had?

Leeftijd: 51
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): JHAF
Studieomgeving (MA): UM

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 16:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb er uit op kunnen maken dat het gaat om een vorige leidinggevende.
Mij lijkt dit op een eenzijdige contractwijziging.
bona fides

BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Loetje schreef:
Mij lijkt dit op een eenzijdige contractwijziging.

Dat vermoed ik ook, maar het is me niet helemaal duidelijk wat voorheen gold.

Als er inderdaad recht bestond op 18,5 uur per week, dan kan de werkgever dat niet eenzijdig terugbrengen.

BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 9:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee ,ik werk al 18 voor de zelfde thuiszorg organiesatie,alleen de leidingevende veranderd zo beetje om de 2 jaar,
zo had ik noem maar leidingevende mark,en de andere janny,
in 2006 had ik de ,mark als ledinggevende ,hier had ik wat afspraken mee gemaakt ,ik werd ziek in april 2006,voor aantal maanden,dus mark leding sprak ik bijna niet tijdens mijn ziek zijn ,mijn leiding schijn ook ziek te zijn,maar af fijn op gegeven moment wilde ik voor aantal uren weer aan werk ,maar niet gelijk 18,5 uur per week ,omdat ik burnout had gehad,mark en ik hadden even over gehad hoe we dit gingen toen ,ik begon mischien tijdelijk 16 uur te werken,per week werd zelf even minder begon met 6 uur per week en de rest waren ziekte uren ,arbeidsthera weer aan werk ,zo heet dat dus ,dus hebnooit om contact verlaging gevraagt, mijn leiding mark nam ontslag,,de afspraken die er allemaal lagen zouden naar mijn nieuwe leidinggevende janny gaan ,dit is dus niet gebeurt,deze janny,zodra ik volledig beter was helemaal voor de 18.5 uur perweek ,heeft deze leding mij gelijk op 16 uur per week gezet ,aangezien ik niet sterk genoeg was gelijk zo zwaar gesprek te hebben ,heb ik haar dan ook gebeld,ik kreeg als antwoord ,dat janny ,het al had in gevoerd ,en niet meer terug gedraaid worden,in 22dec 2008 ben ik weer gesprek aan gegaan, weer was ze kort door de bocht ,ik moet de uren inleveren en gaat dus per perioden van dit jaar in jan 2008 ,bij mijn volgende salaris,
ik heb in 2006 hele jaar 74 tot 80 per periode gewerkt,20 uur per week,
in 2007 hele jaar op 88 uur per periode ,dit was 76 ziek plus 12 meer uren ziek odat ik 2006 flink hoog zat met de uren,2008 heb ik gemiddeld 74 tot 80 uur gewerkt,ook hele jaar,nu wil janny mij op 64 uur per periode gaan ztten,en wil mijn nacht diensten er uit halen ,omdat ik volgens basis rooster te veel zou werken,,terwijl collegas uit mijn team dit jaren ook al doen ,krijgen op dat zelfde moment 20 uren er bij,terwijl het slecht gaat met het bedrijf, vraag mij dan af hoe dit kan ,hoop dat beetje duidelijk is ,alvast super bedankt voor advies gr menna
menna

BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 10:12    Onderwerp: voorheen bestond 18,5 per week Reageer met quote Naar onder Naar boven

voorheen bestond 18.5 uur per week 74 uur per 4 weken ,dit hebt ik dan ook gewerkt in 2006 2007 zelf meer en in 2008 zelf ook meer dan de 74 uur per periode,zoals mijn leidingevende wil zo het worden dus 16 uur per week ,64 uur per periode,plus ik veel ort gaan missen elke maand ,odat janny mijn leidingevende de 2 nachten er wil gaan af halen omdat leiding itz nachten die meer voor haar rekening neemt ,iemand anders dit gaat doen omdat janny ,andere extra taken er bij krijgt,dit verhuist ergens anders heen ,maar nog wel binnen het eigen bedrijf,
bedrijf is nooit over genomen door andere organiesatie,wel is er voor de zoveel ste keer nieuwe tijdelijke direkteur ,en raad van bestuur is met onslag gegegaan, deze niet eens was met de or,verder zijn er geen ontslagen gevallen,binnen het bedrijf,aangezien meerder thuiszorg instelling recht zaak zijn begonnen tegen de politiek ,hebben ze deze zaak gewonnen ,verder worden de thuis organisatie dus niet meer gekort in zorg uren,en wordt er binnen kort weer meer geld uit gegeven voor de zorg instelling,dus de reden mijn leding aan geeft ik minder moet gaan werken daarom klopt dan ook niet ,als je andere werkenemrs op zelfde moment meer uren geeft ,en een ander weigerd meer uren te geven,en zelf flink kort in uren zonder dit te overleggen door voert zonder ik hier voor getekend heb,en ze klakkeloos van mijn vorig ledingegevend dingen overneemt die niet kloppen ,heb mijn leiding daar op aan gesproken zo wel in 2007 en in 2008,maar heeft hier geen booschap aan mijn nieuwe leidingegevende ,
menna

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 11:10    Onderwerp: gezocht in wet boek ,over eenzijdig verandering arbeidsovere Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo

wie kan mij antwoord geven,welke rechten ,en welke plichten werkgever heeft,gezocht in wet boek ,over eenzijdig verandering,
heb zo wel in 2007 mondeling aangegeven aan de leidingevende niet akkoord te gaan met de vermindering van mijn uren per week,ze gaf aan het al veranderd te hebben en zelf aan in gevoerd,,aan gezien in net weer terug ging werken na mijn burnout,lukte het mij niet om haar te over tuigen hier in ,in 2008 weer een poging gedaan ,weer kreeg ik zelfde antwoord ,en wordt nu door gevoerd in feb 2009 ,dus ga ik flink omlaag gue uren en de ort gaat dan ook nog eens flink minder worden,dit scheelt mijn netto 400 euro per 4 weken,heb nu dan ook schriftelijk brief aangetekend verstuurd jan 2009,wordt in juni dan 2 jaar wat er overheen gaat, want kan ik nu doen ,en wat voor kosten zitten er aan ,dit bij de kanton rechter neer te leggen ,wie kan mij helpen ,welke rechten heb ik ,en hoe groot is de kans van slagen,ik mijn uren behoudt,heb arbeidsovereenkomst,met aantal uren hier in vermeld,en getekend,
bona fides

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eenzijdige vermindering van de arbeidsduur door de werkgever komt neer op deeltijdontslag, en dat is niet mogelijk zonder ontslagvergunning van het CWI. Je moet er dus tegen protesteren en je kunt eisen dat je loon krijgt over de volledige contractuele arbeidsduur, ook als de werkgever je minder uren geeft.

BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 15:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo

erg bedankt voor antwoorden,van mijn vraag,
bij wie moet ik dat aangeven,en in protest gaan,aan wie richt ik dan dan deze brief,aan de leidingevende van mij ,
ik heb inmiddels brief naar leidingevende gestuurd ik niet akoord ga met de vermindering van deze uren,aangetekend,is dat voldoende
of kan ik nog andere dingen ondernemen
bona fides

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 2:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aan je werkgever. Je leidinggevende ligt het meest voor de hand, maar als je er met haar of hem niet uit kunt komen zou je contact kunnen opnemen met personeelszaken of misschien kun je de directie aanschrijven.

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 22:33    Onderwerp: advies graag, wat is wijsheid Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo

Ik heb nu a.s woensdag een gesprek met mijn leidingevende,hier bij heb ik iemand van de hrm bij gevraagt,reden ik met mijn leidingevende er niet uit kom,
Ik heb overleg gehad met een jurist hier over,en gaf mij advies dit aan getekend te versturen,Dit heb ik inmiddels gedaan,
Mijn leidingevende heeft mijn breif inmiddels ontvangen,en heb nu a,s woensdag dus afspraak ,over arbeidscontr en over de uren waar ik volgens mij recht op heb, ik werk nu 18 bij zelfde bedrijf,en heb dit nog nooit eerder gedaan,
En ben eigelijk best wel bang om alleen te gaan,kreeg dan ook advies van collegas ,een jurist mee te nemen naar dit gesprek,en heb best de zenuwen nu hier door gekregen,
En weet nu niet wat ik moet doen,ik was van plan alleen naar dit gesprek te gaan,maar twijfel nu of wel verstandig is nu om alleen te gaan,
daarom vraag ik hier een advies ,wat moet ik nu doen ,
En is heel kort dag nu denk ik om jurist te vragen om mee te gaan naar dit gesprek.
Ik kreeg de brief met afspraak en een tijd er in,kan ik deze afspraak verzetten,zodat ik als nog een jurist mee neem naar dit gesprek.
Heb sterk gevoel mijn leidingevende nu nog minder bereid willend is,en aan gezien mijn colleges aan gaven een hrm mederwerker echt vaak voor de baas gaat,ik dacht juist ook van het persooneel
alvast erg bedankt voor antwoorden van vele vragen
menna

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 23:18    Onderwerp: Re: advies graag, wat is wijsheid Reageer met quote Naar onder Naar boven

menna schreef:
hallo

Ik heb nu a.s woensdag een gesprek met mijn leidingevende,hier bij heb ik iemand van de hrm bij gevraagt,reden ik met mijn leidingevende er niet uit kom,
Ik heb overleg gehad met een jurist hier over,en gaf mij advies dit aan getekend te versturen,Dit heb ik inmiddels gedaan,
Mijn leidingevende heeft mijn breif inmiddels ontvangen,en heb nu a,s woensdag dus afspraak ,over arbeidscontr en over de uren waar ik volgens mij recht op heb, ik werk nu 18 bij zelfde bedrijf,en heb dit nog nooit eerder gedaan,
En ben eigelijk best wel bang om alleen te gaan,kreeg dan ook advies van collegas ,een jurist mee te nemen naar dit gesprek,en heb best de zenuwen nu hier door gekregen,
En weet nu niet wat ik moet doen,ik was van plan alleen naar dit gesprek te gaan,maar twijfel nu of wel verstandig is nu om alleen te gaan,
daarom vraag ik hier een advies ,wat moet ik nu doen ,
En is heel kort dag nu denk ik om jurist te vragen om mee te gaan naar dit gesprek.
Ik kreeg de brief met afspraak en een tijd er in,kan ik deze afspraak verzetten,zodat ik als nog een jurist mee neem naar dit gesprek.
Heb sterk gevoel mijn leidingevende nu nog minder bereid willend is,en aan gezien mijn colleges aan gaven een hrm mederwerker echt vaak voor de baas gaat,ik dacht juist ook van het persooneel
alvast erg bedankt voor antwoorden van vele vragen
John Locke

John Locke

Leeftijd: 41
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2009 8:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mensen van personeelszaken werken idd alleen voor de baas, dus daar heb je niets aan.

Ben je geen lid van een vakbond? Of heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Misschien kun je daar iemand van meenemen.

Of anders een vriend of familielid, zodat je wat relaxter bent. Er hoeft niet per se een jurist bij te zitten, als je gewoon vragen stelt, luistert en later thuis goed opschrijft wat er gezegd is, kun je daarna ook nog juridisch advies vragen
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds