|
|
| Auteur |
Bericht |
Chantal24
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: ma 01 feb 2010 21:30 Onderwerp: arbeidscontract minder dan wat mij was aangeboden |
|
|
Ik ben vandaag in een nieuwe baan begonnen en heb vandaag ook mijn arbeidsovereenkomst gekregen ter ondertekening.
De functieomschrijving en het functieniveau zijn lager in de overeenkomst dan mij twee weken geleden was aangeboden in de job-offer zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gebracht.
Ik ben het dus niet eens met de voorwaarden in de overeenkomst en wil nu graag weten of ik morgen gewoon naar kantoor moet gaan en mij moet gedragen alsof ik een werker ben die ermee akkoord ga of dat ik nu beter kan weigeren om vergaderingen e.d. bij te wonen tot zij mij bieden wat ze mij eerder aangeboden hebben. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 0:48 Onderwerp: |
|
|
Kun je aantonen dat jou een baan is aangeboden op dat hogere functieniveau en dat jij dat aanbod hebt aanvaard? Dan lijkt het mij het beste om wel te gaan werken, maar niet te tekenen voordat wat op papier staat overeenkomt met wat is afgesproken. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 03 feb 2010 13:09 Onderwerp: Re: arbeidscontract minder dan wat mij was aangeboden |
|
|
| Chantal24 schreef: | Ik ben vandaag in een nieuwe baan begonnen en heb vandaag ook mijn arbeidsovereenkomst gekregen ter ondertekening.
De functieomschrijving en het functieniveau zijn lager in de overeenkomst dan mij twee weken geleden was aangeboden in de job-offer zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gebracht.
Ik ben het dus niet eens met de voorwaarden in de overeenkomst en wil nu graag weten of ik morgen gewoon naar kantoor moet gaan en mij moet gedragen alsof ik een werker ben die ermee akkoord ga of dat ik nu beter kan weigeren om vergaderingen e.d. bij te wonen tot zij mij bieden wat ze mij eerder aangeboden hebben. |
Het is wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik zou je willen aanraden om voordat je je "oude" baan opzegt eerst het nieuwe contract in huis te hebben. (uiteraard als er sprake is van een oude baan).
Voor wat betreft je huidige voorwaarden: ga gewoon even naar je leidinggevende. Als je je job-offer per e-mail of brief hebt gehad: neem dat mee en dan kom je er vast wel uit (het kan immers een intern communicatie-foutje zijn tussen manager en HR). Zoals je werkgever ook wel zal weten kan je tijdens de proeftijd per direct ontslag nemen, en ze hebben je vast niet aangenomen om je na een week weer kwijt te zijn. |
|
|
|
|
 |
|
|