Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

annuleren/omboeken Vakantie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jolanda trzebuniak

Leeftijd: 66
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal

BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2013 20:42    Onderwerp: annuleren/omboeken Vakantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb in januari via een reisbureau een vakantie naar Griekenland (kreta) geboekt. van 26mei tot 6juni.. (12dagen)

2 vriendinnen hebben een reis geboekt voor de zelfde periode.
We zouden de zelfde heen-terug lucht hebben, en het zelfde hotel..

We hebben 2 apparte boekingen, dus ook apparte kamers.

Nu is er bij 1 van de vrouwen een sterfgeval.. dus nu hebben hun de reis geannuleerd..

Nu vraag ik me af wat mijn rechte zijn, ik ga liever niet alleen op vakantie..

Ik heb zelf een doorlopende reisverzekering. (dus heb hem niet bij me reisbureau afgesloten)

De dames gaan in september weer, ik zou dus graag mijn reis omboeken..

Alvast bedankt,
Jolanda.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeroen1989

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2013 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereest: een reisverzekering hoeft niet hetzelfde te zijn als een annuleringsverzekering. Welke heb jij?

Uit de algemene voorwaarden in de polis kun je herleiden of je aanspraak kunt maken op een vergoeding n.a.v. van het annuleren van de reis. Ik denk echter dat je weinig kans maakt, aangezien sterfgevallen vaak alleen in de 1e-graads (familie) onder de dekking van je polis vallen!
jolanda trzebuniak

BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2013 23:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeroen1989 schreef:
Allereest: een reisverzekering hoeft niet hetzelfde te zijn als een annuleringsverzekering. Welke heb jij?

Uit de algemene voorwaarden in de polis kun je herleiden of je aanspraak kunt maken op een vergoeding n.a.v. van het annuleren van de reis. Ik denk echter dat je weinig kans maakt, aangezien sterfgevallen vaak alleen in de 1e-graads (familie) onder de dekking van je polis vallen!

Allereerst bednkt voor je snelle reactie..

Ik heb een annulerings verzekering en een doorlopende reisverzekering in 1 polis..

Dekking
Per reis- of huurarrangement worden annuleringskosten vergoed:
- tot ten hoogste € 2.000,- per persoon;
- voor meerdere samen reizende verzekerden geldt een vergoeding van ten hoogste € 6.000,-.
a Recht op vergoeding van annuleringskosten bestaat, als een reis- of huurovereenkomst wordt geannuleerd
ten gevolge van onvoorziene bijzondere omstandigheden opgetreden tijdens de verzekeringsduur.
b In geval van voortijdige afbreking van de reis, als gevolg van onvoorziene bijzondere omstandigheden
opgetreden tijdens de reis, krijgt u het gedeelte van de niet genoten vakantie vergoed. Deze vergoeding wordt
ook verleend als een voortijdige afbreking wordt verhinderd door ziekenhuisopname van ten minste 1 dag van
(één van) de verzekerden, voor zover hij/zij deel uitma(a)k(t)en van het reisgezelschap.
De afbrekingsvergoeding wordt onder aftrek van eventuele andere vergoedingen verleend in verhouding van
het aantal ongenoten dagen tot het totaal aantal voorgenomen vakantiedagen en wordt berekend over de
totale reis- of huursom.
c In geval van annulering of afbreking door een verzekerde, die samen reist met een of meer verzekerden onder
deze rubriek, worden de annuleringskosten of de afbrekingsvergoeding voor alle verzekerden vergoed.
d In geval van reisvertraging door vervoerstechnische redenen van boot, bus, trein of vliegtuig naar de
vakantiebestemming, waardoor de verzekerden later aankomen, wordt onder aftrek van door hen uit andere
hoofde ontvangen restitutie, een vergoeding verleend voor vakantiedagen die u onvoorzien niet heeft kunnen
doorbrengen op uw reisbestemming, en wel in geval van vertraging van 8 tot 20 uur: 1 dag; van 20 tot 32 uur:
2 dagen en van 32 uur of langer: 3 dagen, mits het reis-/huurarrangement langer duurt dan 3 dagen. De
vergoeding wordt berekend over de totale reis-/huursom.

Dit is eigenlijk alles wat ik kon vinden..

Denk dat ik die annulering wel op me buik kan schrijven..
jeroen1989

BerichtGeplaatst: di 21 mei 2013 11:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De polisvoorwaarden zijn m.i. niet heel duidelijk, er wordt immers geen duidelijkheid verschaft over de 'kring van verzekerden'. Ik zou even contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij. Zij kunnen je wel vertellen wie onder welke polisvoorwaarden vallen!
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: di 21 mei 2013 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat je heel goed kunt argumenteren dat het hier gaat om een "onvoorziene bijzondere omstandigheid" als bedoeld onder a). De persoon met wie je samen zou reizen moet in verband met een sterfgeval verstek laten gaan, waardoor jij die reis tegen de bedoeling in alleen zou moeten maken. Het hele punt van de reis is om samen te gaan, en dat kan nu niet meer.

Staat nergens in de voorwaarden opgesomd wat onder "onvoorziene bijzondere omstandigheid" moet worden verstaan? Iets als "sterfgeval in de eerste of tweede graad"?

BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2013 0:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.aegon.nl/particulier/klantenservice/polisvoorwaarden/

Dit is de verzekering die ik heb..
reisverzekering en dan heb ik uitbreiding module D..

Ik heb vandaag het reisbureau gebeld, hun hebben ook een beetje geinformeerd.. Als ik nu wil omboeken krijg ik maar 10% van het reis bedrag terug..
jeroen1989

BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2013 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aan het reisbureau heb je in beginsel niets, je moet het zoeken bij je verzekeringsmaatschappij! In de algemene voorwaarden staat - voor zover ik heb kunnen zien - geen bepaling over sterfgevallen. Er staan ook geen andere beperkingen in de algemene bepalingen bij de basisdekking. Ik zou toch even contact opnemen met Aegon!
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: wo 22 mei 2013 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeroen1989 schreef:
Ik zou toch even contact opnemen met Aegon!

En daar niet lang mee wachten, want Aegon wil het blijkbaar binnen 3 dagen weten na het ontstaan van de onvoorziene bijzondere omstandigheden. (Het lijkt me stug dat ze je strikt aan die 3 dagen kunnen houden, maar lang wachten gaat in ieder geval niet helpen.)

Je moet duidelijk maken dat het steeds de bedoeling is geweest om samen die reis te maken. Nu je reisgenoot moet afzeggen heeft de gemaakte boeking voor jou ook alle waarde verloren.

Als ik het goed begrijp kun je van de reisorganisatie 10% terugkrijgen als je een nieuwe reis boekt (en betaalt). Dan vergoedt de annuleringsverzekering hopelijk de overige 90%.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds