|
Auteur |
Bericht |
jillb
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 15:24 Onderwerp: allimentatie |
|
|
mijn vriend en ik gaan uit elkaar.we zijn niet getrouwd.de notaris had gezegd dat 150 euro allimentatie het meest voorkomende was.ons kindje zou in de week bij mij zijn en van de vrijdagavond tot de zondagavond bij de papa.ik ben al afgekomen naar 140,dat is dan wel met alle onkosten inclusief,behalve uitgaven voor bv beugel,schollreis,...maar hij blijft hierover doordrammen.
ben ik nu zo onredelijk met die 140euro?hij zegt dat hij hoort van anderen dat ze minder betalen,maar ik hoor dan weer het tegengestelde.wat moet ik nu doen?wat wordt zo meestal gevraagd van allimentatie in ons geval? |
|
|
|
 |
Jeroen V
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 16:23 Onderwerp: Re: allimentatie |
|
|
jillb schreef: | mijn vriend en ik gaan uit elkaar.we zijn niet getrouwd.de notaris had gezegd dat 150 euro allimentatie het meest voorkomende was.ons kindje zou in de week bij mij zijn en van de vrijdagavond tot de zondagavond bij de papa.ik ben al afgekomen naar 140,dat is dan wel met alle onkosten inclusief,behalve uitgaven voor bv beugel,schollreis,...maar hij blijft hierover doordrammen.
ben ik nu zo onredelijk met die 140euro?hij zegt dat hij hoort van anderen dat ze minder betalen,maar ik hoor dan weer het tegengestelde.wat moet ik nu doen?wat wordt zo meestal gevraagd van allimentatie in ons geval? |
Op basis waarvan heeft die notaris dat dan gezegd?
Wat ik zelf heb gedaan, op deze site de gegevens van mij en van mijn ex vriendin ingevuld, en wat daar uit is gekomen maak ik iedere maand netjes over...
Edit: nou heb ik geen idee wat gemiddeld betaald zou moeten worden, maar 150 euro klinkt wel erg weinig naar mijn mening. Ik betaal zelf 400 per maand voor 1 kind, en het is ook weer niet zo dat ik een extreem salaris heb ofzo. |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 20:02 Onderwerp: |
|
|
Kinderalimentatie wordt door een rechter berekent naar draagkracht.
Een draagkrachtmeting bepaalt uiteindelijk meestal hoeveel alimentatie er betaald kan worden per ouder. De kinderalimentatiebehoefte is dus niet automatisch de kinderalimentatie. De ouder moeten het namelijk ook wel kunnen betalen.
Je kan dus nooit tegen iemand zeggen wat een redelijk bedrag is, zolang je geen inzage in de portemonnee(s) van die andere(n) hebt. |
|
|
|
 |
ouwe sloeber
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 13 mrt 2011 17:27 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Wat ik zelf heb gedaan, op deze site de gegevens van mij en van mijn ex vriendin ingevuld, en wat daar uit is gekomen maak ik iedere maand netjes over...
|
Als jij dit kunt betalen en er verder geen probleem mee hebt, dan is dit prima. Maar het zou best kunnen dat je minder moet betalen als je echt een berekening laat maken. Inderdaad, wat eerder in deze deze draad genoemd. Je Vaste lasten worden ook meegenomen.
Kun je van het geld dat je overhoudt zelf wat voor je kind kopen. |
|
|
|
 |
|