|
Auteur |
Bericht |
Aleida-tje
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 19 jan 2011 13:38 Onderwerp: alimentatie |
|
|
Mijn exman is voor een kpn schuld van 1000 euro toe gelaten tot de schuldsanering. Nu voert hij steeds wijzigingen aan om de alimentatie nihil te krijgen,kortom om dus niets te hoeven betalen. Ik heb hier een beschikking van de Rechtbank Leeuwarden waarin de uitspraak is dat hij ondanks de schuldsanering toch alimentatie verschuldigd is. Hij kan hiervoor bijzondere aftrek krijgen van de belasting.
Advcaat doet hier niet zoveel aan,ik moet het zelf maar oplossen.
En waarom moet ik steeds een eigen bijdrage betalen,ik heb een advocaat op onvermogen. Ik heb begrepen dat je maar 1 keer een eigen bijdrage moet betalen,maar bij iedere wijziging moet ik een eigen bijdrage betalen.
Gr Aleida |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: wo 19 jan 2011 20:20 Onderwerp: |
|
|
als je een beschikking hebt waarin de alimentatie staat, dan kun je het lbio laten innen als hij niet betaalt.
voor elke procedure moet de advocaat een nieuwe toevoeging aanvragen en daar hoort inderdaad elke keer een eigen bijdrage bij.
maar als hij steeds op dezelfde grond wijziging verzoekt dan is er m.i. geen rechtens relevante wijziging in de zin van art 1:401 BW
je kunt vragen aan de rechtbank je ex in de proceskosten te veroordelen. maar eigenlijk gebeurt dat bij ex-echtelieden nooit, tenzij hem misbruik van procesrecht kan worden verweten. |
|
|
|
 |
|