|
Auteur |
Bericht |
knuffs
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 sep 2007 18:27 Onderwerp: alimentatie terwijl je niets geregistreerd hebt |
|
|
Ik heb mij hier aangemeld omdat ik nergens op internet iets kan vinden over betaling van alimentatie of een omgangsregeling met je kind als je samengewoond hebt zonder registratie (zoals samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap)! Watvoor regelgeving geldt hier?
Ik heb ruim 15 jaar een relatie gehad, waaruit een zoon is geboren, die nu 9 is. Het is nu ruim 3 jaar geleden dat ik bij haar weg ben gegaan. Na die tijd heb ik haar nog diverse malen uit de brand geholpen en hebben wij mondeling afgesproken, dat ik om de twee weken mijn zoon het weekend heb en in diverse vakanties in onderling overleg! Dit is met enige regelmaat goed gegaan. Zelfs ben ik bereid geweest haar maandelijks te steunen om een bepaald bedrag over te maken ten gunste van mijn zoon.
Mijn zoon woont bij zijn moeder, is af en toe ook onhandelbaar, wil dolgraag bij mij wonen, maar dat wil zijn moeder niet. Jammergenoeg zie ik de leefomstandigheden bij zijn moeder achteruitgaan, heb ik diverse malen gevraagd om gesprekken met haar betreft de opvoeding (mijn zoon heeft last van driftbuien)...aangeboden hulp te zoeken voor mijn zoon, daar hij het er moeilijk mee heeft, maar alles wijst zij af. Ik word zelfs niet op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van mijn zoon omtrent school, dus heb zelf daarin aktie ondernomen en ben geregeld op school te zien, iets waar zij dus problemen mee heeft!
Echter ben ik op het punt gekomen om haar geen geld meer te geven omdat ik de situatie niet zie veranderen, terwijl ik alles voor mijn zoon overheb!
Nu is de situatie zo, dat ik zelfs mijn zoon niet meer telefonisch te spreken krijg en maar moet afwachten of ik hem nog wel twee wekelijks te zien krijg!
Hoe is de regeling voor een ouder die samengewoond heeft, maar niet geregistreerd, maar wel zijn zoon erkend heeft?
Wie kan mij hiermee helpen????? |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 13 sep 2007 18:36 Onderwerp: |
|
|
Door de erkenning is uw zoon juridisch gezien uw kind. Dit zorgt ervoor dat u bepaalde rechten en plichten heeft.
Een van de plichten is dat u alimentatie dient te betalen aan uw zoon. Aangezien hij nog minderjarig is, zal dit via de gezaghebbende ouder verlopen. Ik ga er even vanuit dat dat de moeder is.
Als vader heeft u ook bepaalde rechten. Een van de rechten is dat u recht heeft om uw kind te zien. Er zal dus een bepaalde omgangsregeling moeten komen. In eerste instantie dient u zelf tot een omgangsregeling te komen. Mocht dit niet lukken dan bestaat de mogelijkheid om dit via een rechter af te dwingen.
De rechter zal dit verzoek vanuit het belang van het kind gaan beoordelen. Wat de uitkomst daarvan is, kan ik niet beoordelen. Maar wellicht is het de moeite waard om hierover met een advocaat te spreken. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 13 sep 2007 18:45 Onderwerp: |
|
|
Knuffs, heb jij ook het gezag? Of hebben jullie dat nooit geregeld? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
knuffs
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 sep 2007 19:21 Onderwerp: |
|
|
We hebben destijds niets vast laten leggen, dus volgens mij heb ik dan geen gezag. |
|
|
|
 |
Flash Moderator
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: do 13 sep 2007 19:33 Onderwerp: |
|
|
Als je niet langs de rechtbank bent geweest dan heb je geen gezag. Erkenning regel je bij de gemeente en gezag vervolgens bij de rechtbank. _________________ Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig.... |
|
|
|
 |
|