Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 15:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

alimentatie terwijl je niets geregistreerd hebt
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
knuffs

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 18:27    Onderwerp: alimentatie terwijl je niets geregistreerd hebt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb mij hier aangemeld omdat ik nergens op internet iets kan vinden over betaling van alimentatie of een omgangsregeling met je kind als je samengewoond hebt zonder registratie (zoals samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap)! Watvoor regelgeving geldt hier?

Ik heb ruim 15 jaar een relatie gehad, waaruit een zoon is geboren, die nu 9 is. Het is nu ruim 3 jaar geleden dat ik bij haar weg ben gegaan. Na die tijd heb ik haar nog diverse malen uit de brand geholpen en hebben wij mondeling afgesproken, dat ik om de twee weken mijn zoon het weekend heb en in diverse vakanties in onderling overleg! Dit is met enige regelmaat goed gegaan. Zelfs ben ik bereid geweest haar maandelijks te steunen om een bepaald bedrag over te maken ten gunste van mijn zoon.

Mijn zoon woont bij zijn moeder, is af en toe ook onhandelbaar, wil dolgraag bij mij wonen, maar dat wil zijn moeder niet. Jammergenoeg zie ik de leefomstandigheden bij zijn moeder achteruitgaan, heb ik diverse malen gevraagd om gesprekken met haar betreft de opvoeding (mijn zoon heeft last van driftbuien)...aangeboden hulp te zoeken voor mijn zoon, daar hij het er moeilijk mee heeft, maar alles wijst zij af. Ik word zelfs niet op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen van mijn zoon omtrent school, dus heb zelf daarin aktie ondernomen en ben geregeld op school te zien, iets waar zij dus problemen mee heeft!

Echter ben ik op het punt gekomen om haar geen geld meer te geven omdat ik de situatie niet zie veranderen, terwijl ik alles voor mijn zoon overheb!

Nu is de situatie zo, dat ik zelfs mijn zoon niet meer telefonisch te spreken krijg en maar moet afwachten of ik hem nog wel twee wekelijks te zien krijg!

Hoe is de regeling voor een ouder die samengewoond heeft, maar niet geregistreerd, maar wel zijn zoon erkend heeft?

Wie kan mij hiermee helpen?????
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 18:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Door de erkenning is uw zoon juridisch gezien uw kind. Dit zorgt ervoor dat u bepaalde rechten en plichten heeft.

Een van de plichten is dat u alimentatie dient te betalen aan uw zoon. Aangezien hij nog minderjarig is, zal dit via de gezaghebbende ouder verlopen. Ik ga er even vanuit dat dat de moeder is.

Als vader heeft u ook bepaalde rechten. Een van de rechten is dat u recht heeft om uw kind te zien. Er zal dus een bepaalde omgangsregeling moeten komen. In eerste instantie dient u zelf tot een omgangsregeling te komen. Mocht dit niet lukken dan bestaat de mogelijkheid om dit via een rechter af te dwingen.

De rechter zal dit verzoek vanuit het belang van het kind gaan beoordelen. Wat de uitkomst daarvan is, kan ik niet beoordelen. Maar wellicht is het de moeite waard om hierover met een advocaat te spreken.
maar nu al voor eeuwig prachtig....
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Knuffs, heb jij ook het gezag? Of hebben jullie dat nooit geregeld?
knuffs

Leeftijd: 54
Sterrenbeeld: Maagd

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 19:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We hebben destijds niets vast laten leggen, dus volgens mij heb ik dan geen gezag.
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 19:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je niet langs de rechtbank bent geweest dan heb je geen gezag. Erkenning regel je bij de gemeente en gezag vervolgens bij de rechtbank.
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds