|
Auteur |
Bericht |
pb
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 19 sep 2005 13:12 Onderwerp: alimentatie ex-partner |
|
|
Mijn vraag is:
1. Indien mijn ex-partner voldoende inkomsten heeft voor levensonderhoud, ben ik dan nog verplicht om alimentatie te betalen? Zelf kan ik op dit moment maar net rondkomen en mijns inziens kan het niet zo zijn dat zij dan dubbele "inkomsten" heeft.
2. Op dit moment heb ik het vermoeden dat mijn ex-partner een betaalde baan heeft op iemand anders zijn naam. Kan ik hier iets mee of moet ik afwachten tot zij een betaalde baan heeft onder haar eigen naam? |
|
|
|
 |
peetjepeet
|
Geplaatst: ma 19 sep 2005 17:34 Onderwerp: |
|
|
Hoi PB je moet iets duidelijker zijn in je vraag: gaat het om kinder -alimentatie? of partner- alimentatie.
Kinder-alimentatie ben je plichtig tot de leeftijd van 18 jaar. nadat de kind(eren) 18 jaar zijn geworden kunnen ze nog zelf aan jouw tot de leeftijd van 21 jaar financiele bijstand eisen.(studiekosten etc)
wat betreft partner -alimentatie ligt eraan wat er is afgesproken (hoe lang je moet betalen)heeft niks te maken met wat zij erbij verdient.
of ze is gaan samenwonen
maar als jij minder bent gaan verdienen om wat voor reden dan ook, kun je wel overwegen om een herziening aan te vragen, maar die kosten moet je zelf berekenen (inclusief advo kosten)
tevens kun je proberen om een toevoeging te krijgen bij jouw gemeente.
n.b. Studeer geen rechten maar ben ervaringsdeskundige (8 jaar inmiddels) wij hebben ook een herziening aangevraagd en is voor ons positief uitgevallen !
en o ja-Hoe kan zij werken onder de naam van een ander? |
|
|
|
 |
pb
|
Geplaatst: ma 19 sep 2005 23:24 Onderwerp: |
|
|
Het gaat om partner alimentatie. Lijkt me toch dat indien zij voldoende verdiend, dat ik geen alimentatie meer voor ex hoef te betalen. Volgens de wet is het 12 jaar, maar kan toch niet zo zijn dat ze dubbel zoveel gaat verdienen. Kinder alimentatie staat er buiten, dat vind ik niet meer dan normaal.
Ik vermoed dat een bekende een baan heeft aangenomen (bezorging) en dat zij dat werk doet. Geld wordt gestort bij bekende en die geeft dat door aan haar. |
|
|
|
 |
Eva
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA
|
Geplaatst: wo 21 sep 2005 21:53 Onderwerp: |
|
|
Dat je ex-vrouw nu zelf genoeg verdient om zichzelf te onderhouden speelt wel degelijk een rol.
De rechter kijkt bij een vaststelling van partneralimentatie naar alle omstandigheden en moet zich daarbij ook de vraag stellen of de vrouw voldoende zelf verdient of in redelijkheid voldoende zelf kán verdienen.
Als dit dus het geval is kan je de rechter om een wijziging (verlaging) of een intrekking van de partneralimentatie vragen (art. 1:401 BW). |
|
|
|
 |
pb
|
Geplaatst: wo 21 sep 2005 21:57 Onderwerp: |
|
|
Eva schreef: | Dat je ex-vrouw nu zelf genoeg verdient om zichzelf te onderhouden speelt wel degelijk een rol.
De rechter kijkt bij een vaststelling van partneralimentatie naar alle omstandigheden en moet zich daarbij ook de vraag stellen of de vrouw voldoende zelf verdient of in redelijkheid voldoende zelf kán verdienen.
Als dit dus het geval is kan je de rechter om een wijziging (verlaging) of een intrekking van de partneralimentatie vragen (art. 1:401 BW). |
Dank je voor de info. |
|
|
|
 |
|