|
Auteur |
Bericht |
beestenboel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: di 12 jul 2011 18:52 Onderwerp: afgeven VOG ivm heling |
|
|
Hallo!
Ik had een vraag, ik ben momenteel studerende en zit in de sollicitatieprocedure voor callcenter medewerker bij een bank, (financiele dienstverlening).
Echter moet ik hiervoor een verklaring omtrent gedrag kunnen afgeven, nu is mijn vraag of ik deze wel krijg,
ik heb ongeveer een jaar geleden een fiets gekocht, die later gestolen bleek te zijn, schikkingsbedrag van 300 euro gekregen en daar aan voldaan, nu is de vraag, is er een kans dat ik het VOG niet toegewezen krijg ?
en op het moment dat er een schikkingsvoorstel word gedaan, betekent dit dan ook dat dit verdere strafrechtelijke vervolging voorkomt ? denk aan een strafblad.
ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 13 jul 2011 1:16 Onderwerp: Re: afgeven VOG ivm heling |
|
|
beestenboel schreef: | Hallo!
Ik had een vraag, ik ben momenteel studerende en zit in de sollicitatieprocedure voor callcenter medewerker bij een bank, (financiele dienstverlening).
Echter moet ik hiervoor een verklaring omtrent gedrag kunnen afgeven, nu is mijn vraag of ik deze wel krijg,
ik heb ongeveer een jaar geleden een fiets gekocht, die later gestolen bleek te zijn, schikkingsbedrag van 300 euro gekregen en daar aan voldaan, nu is de vraag, is er een kans dat ik het VOG niet toegewezen krijg ?
en op het moment dat er een schikkingsvoorstel word gedaan, betekent dit dan ook dat dit verdere strafrechtelijke vervolging voorkomt ? denk aan een strafblad.
ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt! |
Voor een VOG wordt in principe vier jaar teruggekeken in de justitiele documentatie. Onder het begrip justitiele documentatie vallen alle gegevens betreffende strafzaken, dus ook vrijspraak, sepot en schikkingen.
Het kan nog een verschil maken of het schikkingsvoorstel voor schuldheling of opzetheling was (verschil: had moeten weten en weten), maar dit zal zeker van belang zijn voor je aanvraag. Of het afgewezen wordt kan ik uiteraard niet zeggen, gewoon aanvragen dus. Je werkgever krijgt geen bericht van een eventuele afwijzing, en je kan er tegen in beroep. |
|
|
|
 |
beestenboel
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: wo 13 jul 2011 7:25 Onderwerp: |
|
|
het betrof in deze schuldheling, ( had moeten weten ) daarvoor is het schikkingsbedrag betaald.
het lastige is, ik nu ook een baan heb maar deze, als ik bij de "bank" wil gaan werken deze week moet gaan opzeggen, ik zal pas in de 2e trainingsweek van mijn "nieuwe" werk het eventuele VOG pas ontvangen, ik probeer ( wetende dat het nat vinger werk is ) in te schatten hoeveel kans ik maak ?
Bedankt! |
|
|
|
 |
LM
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 13 jul 2011 14:01 Onderwerp: |
|
|
Als je bereid bent enig risico te lopen zou je het met een a.s. leidinggevende bespreken. Mogelijk stelt de bank dergelijke transparantie op prijs en geeft zij je het voordeel van de twijfel. Gelet op de recente datum van het misdrijf is de kans namelijk behoorlijk groot dat de VOG niet zal worden afgegeven. Schuldheling is een vermogensdelict en ik vermoed dat dit precies in de cat. delicten valt die voor een aanstelling bij een bank van belang zijn. Dit vooraf melden en bespreken kan tactisch gezien een goede zet zijn. Je kan achteraf moeilijk volhouden dat je het vergeten was gelet de recente datum. |
|
|
|
 |
|