|
Auteur |
Bericht |
Ayako
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 13 okt 2011 17:11 Onderwerp: afdeling gesloten en weer geopened na 3 maanden |
|
|
Ik werkte voor een bedrijf en op mijn afdeling iedereen had tijdelijke contracten.
De directeur heeft alle tijdelijke contracten niet vernieuwd met het excuse dat het aantal mensen moest omlaag in die bedrijf (en dat mijn afdeling moest op slot).
Ik solliciteerde voor een andere deel van hetzelfde bedrijf maar zij hebben mij niet aangenomen (excuse: overgewkalificeerd...bullshit) om een externe persoon aan te nemen.
Nu iedereen zit op uitkering (want wij waren verteld alleen op het laaste minuut, dus geen tijd om een andere baan te vinden).
Gisteren kijk ik naar de website van de bedrijf en...wat vind ik? Vacatures om nieuwe mensen aan te nemen voor mijn oude afdeling en andere afdelingen waar mensen werden ontslagen.
Kan dat alleen want de mensen die weg zijn hadden allemaal bepaalde tijd contracten?
Kunnen wij iets doen tegen die bedrijf?
Zijn er instanties waar je kan zo'n slechte gedrag van die bedrijf signaleren? |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: do 13 okt 2011 17:19 Onderwerp: |
|
|
Er is geen plicht om een tijdelijk contract te verlengen. Er zijn zelfs diverse bedrijven (bijvoorbeeld in de supermarktbranche) waar men na drie tijdelijke contracten een tussenpauze inlassen om diezelfde persoon later weer opnieuw tijdelijke contracten te kunnen geven zonder dat het risico bestaat op vaststelling van een voortgezet dienstverband. Mag allemaal (maar charmant is het niet). _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 13 okt 2011 19:20 Onderwerp: |
|
|
Je frustratie is begrijpelijk, maar er is zoals al gezegd geen plicht om een tijdelijk contract te verlengen anders dan bij wet/CAO bepaald is. Daarmee is dan ook alles gezegd. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|