|
Auteur |
Bericht |
starry
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 15:19 Onderwerp: advies mbt schade zonder getuige |
|
|
Goedemiddag,
10 mei jl. ben ik op de snelweg aangereden door een andere auto. Het was zondag ochtend 05.45 en de hele snelweg was verder leeg. Toen een andere auto mij inhaalde (ik reed op de rechterbaan 100 km/h) met een gangetje van ongeveer 140 km/h werd ik geraakt. Hij reedt met zijn rechterwielen half op mijn rijbaan en schampte de hele linkerzijde van mijn 2 maanden oude auto. Zonder zijn rempedaal te hebben aangeraakt reedt hij met dezelfde gang door. Gelukkig heb ik zijn kenteken nog net kunnen lezen en heb de politie gebeld toen ik op de vluchtstrook stond. Na een kwartier waren zij ter plaatse en heb ik mijn verhaal gedaan, waarvan proces verbaal is opgemaakt. Ze konden mij ook vertellen, dat de collegas van politie Rotterdam bij het huis van de dader stonden en hem daar konden aanhouden. Vrij duidelijk verhaal lijkt me zo.
Ik heb mijn auto laten maken. de schade bleek ruim €5000,-. Alles wordt verder door de verzekering geregeld.
Wat schetst mijn verbasing: gister kreeg ik een brief binnen van de verzekering, waarin staat, dat de tegenpartij doodleuk verklaart heeft, dat ik plotseling naar links kwam!! Pislink als ik was, heb ik de verzekering gebeld, waarna de beste meneer aangaf, dat ie me best geloofde, maar omdat ik geen getuigen heb, het zijn verhaal tegen het mijne is, waardoor ik terugval in schadevrije jaren. Lekker is dat! Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld, maar heb weinig hoop, dat dat iets op gaat leveren. Dat zou toch niet mogen kunnen, zoiets? Wat kan ik in godsnaam nog doen, om hier tegenin te gaan?
Ik vind dit echt de wereld op zijn kop! |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 15:22 Onderwerp: |
|
|
Enige advies dat ik kan geven is ertegenin blijven gaan.
Heb je een assuradeur? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
starry
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 15:24 Onderwerp: |
|
|
HenkR schreef: | Enige advies dat ik kan geven is ertegenin blijven gaan.
Heb je een assuradeur? |
Dat zal ik zeker blijven doen.
Wat bedoel je met Assuradeur? Ik heb een rechtsbijstandverzekering. |
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 18:12 Onderwerp: |
|
|
klikkerdeklik _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
 |
sabri
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 20:10 Onderwerp: |
|
|
Geniaal.  |
|
|
|
 |
cvb
Leeftijd: 72 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 08 jul 2009 21:17 Onderwerp: Re: advies mbt schade zonder getuige |
|
|
starry schreef: | waarna de beste meneer aangaf, dat ie me best geloofde, maar omdat ik geen getuigen heb, het zijn verhaal tegen het mijne is, waardoor ik terugval in schadevrije jaren. | Als ze je schadevrije jaren afnemen, geloven ze de ander; behoren ze niet aan te geven waarom???
Denk overigens aan een handigheidje: de ander zullen ze hetzelfde vertellen. |
|
|
|
 |
Levinas
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 14 jul 2009 22:24 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou je in godsnaam naar links willen rijden als je al op de rechter rijstrook rijdt en de weg verder vrij is? De plaats op de weg is immers rechts, en aangezien je niemand voor je had om in te halen, was er ook geen reden voor je om van rijstrook te wisselen. Een sterk argument is het jammer genoeg niet, immers, je had het ook opzettelijk kunnen doen en/of je was eenvoudigweg aan het wegduttelen waardoor je onbewust iets van de rijstrook afweek, maar meer heb ik er ook niets aan toe te voegen. Behalve dit: waarom is die auto niet even vlug ergens gestopt om de schade op te meten, als ie er toch van bewust was dat jij naar links was afgeweken toen hij je inhaalde? Dat zou immers, vanuit zijn optiek, betekenen dat hij slachtoffer is van jouw rijgedrag en een normaal mens zou dan in zo'n situatie even de auto opzij zetten om de schade op te meten en eventueel met jou te praten, in plaats van door te rijden. Of niet? Door weg te rijden impliceert ie eigenlijk al een vorm van schuld. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: wo 15 jul 2009 22:49 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt me allemaal wel plausibel, ja.
Wat vragensteller kan doen is bijvoorbeeld een voorlopig getuigenverhoor (186 en 187 Rv) entameren. Dat kan namelijk al voordat een zaak echt aanhangig wordt gemaakt en je kunt er een indruk door krijgen van hoe de rechter de zaak bekijkt.
Als de rechtsbijstandsverzekeraar nou eens even in een pittig briefje zet wat Levinas schrijft en het voornemen uit om dat voorlopig getuigenverhoor te starten, dan wil dat wellicht wel helpen de verzekeraar van de wederpartij over de brug te krijgen. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
starry
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 12:34 Onderwerp: |
|
|
Levinas schreef: | Waarom zou je in godsnaam naar links willen rijden als je al op de rechter rijstrook rijdt en de weg verder vrij is? De plaats op de weg is immers rechts, en aangezien je niemand voor je had om in te halen, was er ook geen reden voor je om van rijstrook te wisselen. Een sterk argument is het jammer genoeg niet, immers, je had het ook opzettelijk kunnen doen en/of je was eenvoudigweg aan het wegduttelen waardoor je onbewust iets van de rijstrook afweek, maar meer heb ik er ook niets aan toe te voegen. Behalve dit: waarom is die auto niet even vlug ergens gestopt om de schade op te meten, als ie er toch van bewust was dat jij naar links was afgeweken toen hij je inhaalde? Dat zou immers, vanuit zijn optiek, betekenen dat hij slachtoffer is van jouw rijgedrag en een normaal mens zou dan in zo'n situatie even de auto opzij zetten om de schade op te meten en eventueel met jou te praten, in plaats van door te rijden. Of niet? Door weg te rijden impliceert ie eigenlijk al een vorm van schuld. |
Dat vind ik ook.
Ik heb dit ook in een brief naar mijn verzekering geschreven en ook, dat ik er alles aan zal doen om me te verzetten tegen terugval in schadevrije jaren.
Een kopie van die brief heb ik ook naar mijn rechtsbijstandverzekering gestuurd. |
|
|
|
 |
starry
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 12:40 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Dat lijkt me allemaal wel plausibel, ja.
Wat vragensteller kan doen is bijvoorbeeld een voorlopig getuigenverhoor (186 en 187 Rv) entameren. Dat kan namelijk al voordat een zaak echt aanhangig wordt gemaakt en je kunt er een indruk door krijgen van hoe de rechter de zaak bekijkt.
|
Zijn hier kosten en gevolgen aan verbonden? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 15:50 Onderwerp: |
|
|
Als de politie een PV heeft opgemaakt, was dit dan op basis van doorrijden na een ongeval? Was de melding ook als zodanig doorgegeven aan de politie Rotterdam? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: vr 17 jul 2009 23:19 Onderwerp: |
|
|
Starry schreef: | Zijn hier kosten en gevolgen aan verbonden? |
Kosten vermoed ik wel, maar het lijkt me dat die voor rekening van de rechtsbijstandsverzekeraar moeten komen, net als de advocaat.
Gevolgen: nu ja, je kunt die bevindingen dus gebruiken in een procedure als je hem doorzet. Afhankelijk van hoe het loopt kan het ook reden zijn de procedure maar niet in te gaan.
Ik denk: ieder die met een beetje boerenverstand er naar kijkt zegt inderdaad: hee, dat is wonderlijk, dat jij de schuld zou hebben.
In zo'n getuigenverhoor is het toch wat lastiger een liegbeestenverhaal op te houden dan op papier, snap je?
Stel het gewoon voor aan je rechtsbijstandsverzekeraar als tussenoptie (voor als ze moeilijk doen over een procedure). _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
starry
|
Geplaatst: za 18 jul 2009 1:12 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | Als de politie een PV heeft opgemaakt, was dit dan op basis van doorrijden na een ongeval? Was de melding ook als zodanig doorgegeven aan de politie Rotterdam? |
Naar mijn weten wel. |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 18 jul 2009 7:16 Onderwerp: |
|
|
Dit kunt u al aanvragen en als bewijs overhandigen. |