Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 22:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

advies gevraagd (hij stopte relatie, geeft geen ruimte)
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
romsoes

Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 10:54    Onderwerp: advies gevraagd (hij stopte relatie, geeft geen ruimte) Reageer met quote Naar onder Naar boven

kan iemand mij adviseren? Ik ben het echt even helemaal kwijt.

ok, ik woon samen met een man in een koopwoning, ZIJN koopwoning.
heb geen uitkering, en geen werk, (ben psychiatrisch patient, geworden tijdens deze relatie)

wij waren niet gehuwd, geen officieel contract.

Hij 'pushed' mij nu, provoceerd en maakt de tijd die ik heb om te vertrekken steeds korter.

ik ben bezig met instanties, op psycho en sociaal vlak maar alles heeft zn tijd nodig.

Het kan toch niet zo zijn dat hij mij nog gekker kan en mag maken dan dat ik ondertussen al ben?

Laatst aangepast door romsoes op za 20 feb 2010 13:39, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Stier

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 11:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vervelende situatie. Als je een goed antwoord wil, moet je je verhaal korter maken, veel mensen zien er tegen op de hele lap tekst door te akkeren.
Dus:
"Ik woon in het koophuis van mijn (ex)vriend. Ik sta hier wel ingeschreven, maar officieel zijn wij geen partners. Ik ben van hem afhankelijk en ik slik medicijnen. Kan hij mij er zomaar uitknikkeren?".

Het feit of hij de hond wel of niet uit laat en dat wel of niet heeft beloofd of je wel of geen kusje geeft of van je wil doet niet ter zake.

Wat wel ter zake doet, is dat je huur betaalt. Als je dit aantoonbaar doet, heb je kansen.
Hopelijk willen anderen hier iets over zeggen.
romsoes

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geen inkomsten.. zelfs geen eigen girorekening..

toevallig net geeft hij me tot 1 april 2010, dan moet ik weg zijn.
dat kan toch niet?
romsoes

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 12:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heb pas volgende woensdag een afspraak bij een uitkeringsinstantie, sta ingeschreven als woningzoekende..
maar ik kan toch niet toveren?
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 13:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niet of dat kan. Betaal je huur, en zo ja, is dat aantoonbaar? Als je een huurcontract hebt, dan mag hij je niet zomaar uitzetten.
Ik begrijp dat je geen girorekening hebt. Met afschriften zul je het dus niet kunnen aantonen.

Is je vraag concreet (het startverhaal lezend) ook of hij verplicht kan worden voor je te zorgen? Ik vraag het me af. Hij is nooit officieel een verbintenis met je aangegaan. Wel heb bij hem op hetzelfde adres ingeschreven gestaan. Ik heb werkelijk geen idee of je dit juridisch recht geeft op zijn zorg of op zijn woning.

Ik lees dat je het hem kwalijk neemt dat hij je zorgverzekering niet betaalde. Maar ook daarover vraag ik me af of je juridisch kan afdwingen dat hij die voor je betaalt. Dat is jouw verantwoordelijkheid. Als je die verantwoordelijkheid zelf niet aankomt, vraag ik me af of zie automatisch doorschuift naar de niet officiele partner.

Dit lijkt me meer een zorg voor hulpverleners. Niet voor een niet officiele ex.

Nogmaals. Misschien is er iemand die iets kan zeggen over of de huur die je betaalt rechten geeft (maar je startverhaal is echt te lang,...veel mensen die zinnige dingen kunnen zeggen, lezen het daarom niet eens, wacht even af of er antwoorden komen en zo nee, plaats het topic dan opnieuw en hou het dan feitelijk).
romsoes

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Korter kon ik het verhaal niet maken. een kort concreet verhaal kan het gewoon niet zijn, er is te veel gebeurd (mishandeling)

zulke zaken tellen mee in het vinden van andere woonruimte, op zeer korte termijn (urgentie)
dus het zijn wel degelijk dingen waar rekening mee gehouden moet worden.

als iemand geen zin heeft om zich te verdiepen in mijn situatie, hoe kan deze persoon mij dan advies geven?
het advies wat ik dan krijg kan ik zelf ook wel 'googlen' of krijgen aan de algemene balie van de soos..

Als hij mij op 1 april met mn zoon en mn komozakken op straat zet dan sta ik op straat met helemaal niets.

wat zijn mijn rechten?

Laatst aangepast door romsoes op za 20 feb 2010 13:47, in totaal 1 keer bewerkt
romsoes

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

en nee, ik betaal niets, hij krijgt mijn zorgtoeslag en (ik hoop) dat hij mijn verzekering blijft betalen tot een uitkering.
ik heb immers geen inkomsten (hij was kostwinner)
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe vervelend ook, wettelijk ben je in een afhankelijke status terecht gekomen en die persoon, die deze afhankelijkheid altijd heeft ingevuld, trekt zich nu terug en je bent vanaf dat moment geheel op jezelf terug verwezen.

Je moet zelf de stappen ondernemen voor onderdak en inkomen. Je kan een partner wettelijk niet aansprakelijk stellen als er geen offciele verbintenis is. Moreel gezien wel, echter wettelijk dus niet.

Ik kan je alleen maar succes wensen met het vinden van hulp bij de maatschappelijke instanties. Wettelijk is er geen recht, dus je moet het echt zelf doen.
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ai, jij hebt echt hulp nodig om wat minder afhankelijk te worden. Neem de regie over je eigen leven terug. Want hij betaalt wel jouw zorgverzekering, maar als hij dat niet doet, bouw jij een schuld op en niet hij.
Maar goed, zoek hulp bij instanties die daar verstand van hebben.
romsoes

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 15:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dank je Wimwest.. dat antwoord wilde ik (niet) horen... als je begrijpt wat ik bedoel. en ik wist dit eigenlijk al maar hoop op kleine wetjes en wetenswaardigheden.. zoals "geef iemand die psychisch de draad door deze situatie is kwijt geraakt de tijd om hulp en begeleiding te zoeken!"

ik weet dat ik de foute keuzes heb gemaakt, vooral wat mannen betreft.. en mijn zoon is daar nu de dupe van..
Ik ben bezig de touwtjes weer in eigen hand te nemen maar ik kan dit gewoon geen eerlijke gang van zaken vinden.

dus in principe heeft mijn ex partner alle recht om ons op straat te zetten, ook al heeft hij willens en wetens een vrouw met een (toen nog) minderjarig kind in huis genomen.

sorry, het is weer een lang verhaal geworden,meer iets voor het 'margriet' forum..
het spijt me..
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 17:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nogmaals, je zegt dat je huur betaalt en dat maakt jou een huurder. Daardoor heb je ook recht op bescherming (heb ik net in een andere draad geleerd). Aan de andere kant....hij heeft nu ook geen woning. Hij woont nu bij zijn ouders. Dat is ook geen pretje. Toch niet onaardig dat hij dit doet, hij zou ook in zijn eigen huis kunnen blijven waar je dan met hem zou verblijven. Hij zou kunnen denken, ik zoek onderdak bij familie, maar waarom doet zij dat niet? Heb jij dan helemaal geen vrienden of familie?
Toon aan dat je huur betaalt en je hebt een poot om op te staan. Wordt nog moeilijk, want hij heeft een dringende reden om terug in zijn eigen woning te willen, namelijk dat hij nu ook is veroordeelt tot logeren ergens.
Voor dit punt zou je eens bij een rechtswinkel langs kunnen gaan.

Sterkte met het in hand nemen van je eigen leven. Laat het je nooit maar dan ook nooit meer afpakken!
romsoes

BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010 20:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

romsoes schreef:
en nee, ik betaal niets, hij krijgt mijn zorgtoeslag en (ik hoop) dat hij mijn verzekering blijft betalen tot een uitkering.
ik heb immers geen inkomsten (hij was kostwinner)

nee dus ik ben geen huurder, ik was zijn vriendin, zn 'verkering'.. hij verdiende te veel om na mijn ontslag een uitkering te ontvangen, solliciteren lukt(e) niet.
ik werd na mijn ontslag depressief (2006) en sindsdien moest ik het dus van hem hebben.

onderdak bij familie is voor mij niet mogelijk, hij kan echter wel terecht bij zijn ouders en dat was ook onze afspraak. en vrienden heb ik hier niet, die vrienden waren eerst zijn vrienden en delen zijn verslaving.

ik heb maandag een afspraak bij het uwv/cwi, de ambulant psychiatrisch verpleegkundige zal mij helpen met het aanvragen van urgentie..
ik ben echt heel bang dat 1 april gewoon niet haalbaar is.
WimWest

Leeftijd: 125
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tussen nu en 1 april is het goed mogelijk in een dergelijke noodsituatie om voldoende hulp te krijgen. Je hebt de juiste stap bij de juiste instellingen gekozen.
ouwe sloeber

BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010 15:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het met WimWest eens. Goed dat je nu de eerste stap hebt genomen door naar hulpverleners te gaan. Heel dapper.

Je startverhaal is nu overigens goed, ik weet niet of ik na de aanpassing nog heb gereageerd dat het te lang was. Zo ja, dan spijt me dat. Dat had ik niet moeten doen. Het is hanteerbaarder. Als mensen vervolgens nog vragen hebben, of iets blijkt belangrijk te zijn dan komt dat wel. Ik pak het zelf vaak zo: ik zet de kernvraag of een verzoek in het begin, zodat de lezer weet wat er wordt verwacht (niet persé alleen in dit forum). Daaronder zet ik een toelichting, die mag best lang zijn (ook bij jou), maar dan weet de lezer al waar het over gaat zonder dat hij persé het hele bericht moet doorzoeken.

In je oorspronkelijke verhaal had je het er over dat je huur moest betalen. Als dat daadwerkelijk zo zou zijn, heb je gelijk meer rechten.

Hij heeft je dus mishandeld? Zijn daar bewijzen van? dossiers, getuigen, aangiftes? Die kun je meenemen bij de aanvraag.
Ik weet niet of het helpt, maar nee heb je, en ja kun je krijgen. Bel de instanties nog eens op en vertel ze dat je doodsbang bent en dat de afspraak echt naar voren moet (ben je overigens nog bang? hij heeft je toch nog wat ruimte gegeven?). Vertel dat hij je heeft mishandeld en dat je nu, een schreeuw voor hulp doet.
Dat wil de overheid toch zo graag, dat mishandelde vrouwen hulp zoeken? Dan moeten ze die vrouwen ook echt helpen (dat kun je misschien ook zeggen, de meeste vrouwen durven het niet eens te melden).
Ik weet niet of het helpt, maar zoals gezegd, zij zullen je het telefoontje niet kwalijk nemen en je hebt door te bellen en dit verzoek te doen niets te verliezen.

Ik hoop dat het leven voor je een goede wending gaat nemen. Wellicht gedwongen door het lot, maar desalnietemin zul je over een half jaar blij zijn dat het zo is gelopen. Je leeft dan helemaal voor jezelf. Ik hoop het vurig voor je dat ik gelijk heb.
romsoes

BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010 17:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jammer dat het oorspronkelijke verhaal nu weg is, ik kan me niet herinneren gezegd te hebben dat ik huur moest betalen aangezien hij willens en wetens vanuit onze liefdesrelatie/verhouding in huis heeft genomen.
Zijn salaris voldeed en zodoende kreeg ik geen uitkering.
Buiten dat heeft mijn depressie in die tijd mij uit het werkcircuit gehouden.

-->lang verhaal over waarom ik de weg in de relatie ben kwijtgeraakt:

medicatie heb ik in die tijd niet geslikt daar hij (na 4 maanden) plots niet meer mijn ziektekostenverzekering betaalde.. ik zakte dieper weg en ging mij zelf opsluiten, zodoende heb ik op het moment geen vrienden.
Ik begreep het wel: er was te weinig geld.. hij kon er echter wel zijn cocaine verslaving van onderhouden.

gelukkig voelde ik dat er iets ging gebeuren, ikzelf heb mezelf weer verzekerd, ging me inschrijven hier (heb hier dus 5 jaar niet/nergens ingeschreven gestaan)
mijn vriende wilde en hennepkwekerij beginnen en ik werd bang en terecht: het water liep via het plafond mijn zoons bed in en stekkerdozen lagen overal.
Ik werd gek! en heb dat ook geuit: ik heb hem geslagen.
2 weken terug kwam hij hier midden in de nacht straalbezopen, ik zwaar aan de 'xanax' en helemaal in de war.
hij nam mijn huissleutels en zei dat ik maar vriendelijk moest vragen om hier te blijven, ik pakte daarop zijn sleutels en zei: zal toch niet, mijn zoon woont hier ook.
hierop pakte hij mij op en smeet me op bed, ik was zo in de war dat ik 112 heb gebeld.
de politie zei dat hij mij ruimte en tijd moest geven,en rust; ik was immers reeds bezig met het inschakelen van hulp en mijn touwtje staaat zo strak gespannen: wie weet welke irrationele beslissing ik de volgende neem?
----< einde lang verhaal

dus ja, een politierapport is opgemaakt.

dank voor jullie antwoorden en medeleven..
als er behoefte aan is zal ik het verloop , zo kort als mogelijk, hier weergeven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds