AdB
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 10 mrt 2011 21:41 Onderwerp: advies accepteren aanvullende arbeidsvoorwaarden |
|
|
Mijn werkgever wil een aantal extra voorwaarden (nevenbeding, geheimhoudingsbeding, boetebeding, etc.) opnemen in de arbeidsvoorwaarden voor alle werknemers. Bij iedere mutatie krijgt iedereen om die reden deze aanvullende voorwaarden toegestuurd.
Ik heb een extra periodiek gekregen. Dus vindt P&O dat ik de extra voorwaarden ook moet ondertekenen. Ik heb daar geen zin in. Sommige bedingen zijn veel strenger geformuleerd dan onze CAO waar ze ook in staan. Het boetebeding staat niet in de CAO. In dit beding wordt een een bedrag van 10.000 voor iedere overtreding genoemd.
Mijn arbeidscontract is heel minimaal en eigenlijk alles is geregeld vanuit de CAO (ziekenhuizen). Ik heb geen wijzigingsbeding.
vragen:
1. Is een extra periodiek een reden om een contract aan te passen?
2. Mag ik de aanpassingen weigeren? Sommige zijn redelijk, andere zijn strenger geformuleerd dan de CAO. Het boetebeding ontbreekt in de CAO. Volgens mij ben ik juridisch verplicht de redelijke arbeidsvoorwaarden te accepteren. Maar hoe zit het met een boetebeding van 10.000 euro?
3. Wat vinden jullie van deze werkwijze? P&O wil de door mijn leidinggevende toegekende periodiek financieel terugdraaien omdat ik de aanvulling op de arbeidsvoorwaarden nog niet getekend heb.
Alvast hartelijk dank. |
|