|
Auteur |
Bericht |
anewstart
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 21 nov 2008 0:56 Onderwerp: accounts in concurrentiebeding |
|
|
hoi,
In mijn contract staat natuurlijk ook een concurrentiebeding.
Daarin worden accounts en ex-accounts genoemd, maar zijn dat alleen klanten of ook leveranciers?
Voorbeeld: Als ik voor een van de leveranciers opdrachten ga doen. Dat wordt dan als waren een klant van mij. Is dat wel toegestaan?
Eigen bedrijf is in de zelfde branche. Daar wordt trouwens niks over gezegd. Dus dat zit goed. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: vr 21 nov 2008 1:12 Onderwerp: |
|
|
Hoe is het beding precies geformuleerd?
Het klinkt trouwens meer als een relatiebeding dan als een echt concurrentiebeding. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
anewstart
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 22 nov 2008 20:42 Onderwerp: zo wordt het beschreven |
|
|
Bedankt voor je reactie.
Dit staat er:
Concurrentiebeding
Het zal de werknemer binnen een tijdvak van twee jaren na beëindiging van deze Dienstbetrekking verboden zijn voor account en ex-accounts van werkgever te werken, dan wel direct of indirect mede te werken aan of financieel in welke vorm te werken dan ook deel te nemen in zaken waarin accounts en ex-accounts van werkgever betrokken zijn, bij overtreding…
Daarna wordt de boeten besproken.
Wat wordt er precies bedoeld met "account en ex-accounts" zijn dat klanten, opdrachten en/ of leveranciers (Die dan klanten worden)
En ex-accounts (als ex-klanten) hoe moet ik nu weten die bijvoorbeeld 10 jaar geleden een keer een klant is geweest.
Al vast bedankt. |
|
|
|
 |
|