Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 0:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

abonnement internet telfort via ADSL
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dododo

Leeftijd: 68
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 02 sep 2010 22:23    Onderwerp: abonnement internet telfort via ADSL Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

ik kreeg 22 juli een telefoontje van ADSL met de vraag welke internetverbinding had en bij wie.

ik heb gezegd bij Ziggo en dat ik dat laagste internetverbinding heb welke 19,95 per maand kost.

Toen heeft ADSL gezegd dat ik dan maar 2 megabite heb en dat als ik overstap naar Telfort dat ik dan 4 megabite zou krijgen.

Nu blijkt dat ADSL of een fout heeft gemaakt of gelogen.
Want wat blijkt ? Ik heb idd de laagste internetverbinding Z1 en die is 5 megabite.

Bij ziggo hebben ze wel een alles in 1 pakket en dat pakket geeft een internetverbinding van 2 megabite.

Maar ik heb geen alles in 1 pakket. En ik heb dat ook niet gezegd tegen adsl. Ik heb gezegd dat ik de laagste heb voor 19,95

Nu zit ik met een contract voor een jaar bij Telfort. Ik ga er niet op vooruit maar op achteruit door defout van adsl. Telfort gebeld en die zeiden dat ze nog nooit gehoord hadden dat een contract bij telfort via adsl kan worden afgesloten.

Dus zeiden ze dat ze het niet terug draaien. Pas toen ik ze de mail voorlas van adsl die ze stuurden nadat dat telefoontje heeft plaatsgevonden geloofden ze me.

Maar ik moest volgens hun dan met adsl kortsluiten.

Die kreeg ik aan de lijn en wat zeiden ze? ze zeiden u had binnen 7 dagen moeten reageren. Ik zeg maar u heeft mij verkeerd voorgelicht. U heeft tijdens dat telefoongesprek mij gevraagd welke internetverbinding ik heb en dat ik met telfort een snellere internetverbinding zou krijgen.

Is dit contract geldig?

Volgens de student die mij zou helpen installeren is dit gesprek opgenomen en daardoor kan men weten dat ik vals voorgelicht ben.

Het is een fout van hun kant en dat is een reden om van dit contract af te komen.

Maar telfort zegt zoek t maar uit met adsl en adsl zegt dat ik met telfoirt moet kortsluiten.

Het was een zeer onaangename man die ik te spreken kreeg van adsl.

Die student zegt dat ik geen cent moet betalen aan telfort.

Te gek voor woorden noemt ie dit.

Moet ik echt een jaar lang bij telfort blijven? Zij zeggen van wel.

Ik meen dat ik een keer gelezen had dat er eennieuwe wet is die zegt dat je ten alle tijde permaand op kan zeggen.

Maar zowiezo mag je toch niet iets verkopen onder valse en/of foute inlichtingen?

Zon telefoongesprek wordt toch opgenomen? En dan kan de rechter toch horen dat mij een snellere verbinding wordt belooft terwijl dat niet zo is?

Ik ga morgen naar de telfortwinkel en dit aankaarten (telefonische lukt dus niet) Daarbij heb ik ziggo ingelicht dat adsl mij bij hun hebben weggehaald door te zeggen dat ik met die 19,95 een internet had van 2 megabite en dat telfort een betere verbidning heeft voor dezelfde prijs.

Morgen ga ik dus ook nog eens naar de ziggoswinkel; hier om hun te zeggen wat adsl flikt.

Mijn vraag is wat zijn precies mijn rechten in dit geval. Moet ik everngoed betalen een jaar lang?

Want de telfortverbinding kan ook nog eens niet aangesloten worden, omdat die kabel niet goed is, maar dat terzijde. Het gaat mij om de foute voorlichting, waardoor ik aan telfort vgast zit terwijil het mij op een sneeky (of foute)wijze is aangesmeerd.

Volgens die student sta ik hardstikke in mn recht en moet ik op mn strepen staan. Laat de deurwaarde maar komen zegtie. kan je meteen uitleggen waardoor je niet wil betalen en gaat die het uitzoeken.

Klopt dat allemaal?

vr gr
Dododo
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2010 9:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geen idee wat ADSL is.

Maar de student heeft wel een heldere blik volgens mij.

Ik zou Telfort bellen dat het niet door gaat en bij Ziggo blijven (als dat nog kan).

En onmiddelijk juridisch advies gaan inwinnen bij een Juridisch Loket of een Bureau voor Rechtshulp.

Dat van die deurwaarder wat die student zegt, klopt wel ongeveer. Maar je moet wel stalen zenuwen hebben om dat af te wachten.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds