|
Auteur |
Bericht |
Victor V
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 11 okt 2006 21:14 Onderwerp: aanvechten bewindvoering en mentorschap van levenspartner |
|
|
Ik heb het mentorschap en de bewindvoering van de levenspartner van mijn zus aangevochten. Ik ben dus de broer van een wilsonbekwame zus waarover een mentorschap en een bewindvoerderschap is aangevraagd door mijn zwager en hij heeft dit gekregen. De advocaat van mijn zwager wil mij nu beschuldigen van vexatoir gedrag. Kan dit? |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 13 okt 2006 10:49 Onderwerp: |
|
|
De advocaat van je zwager beweert dus dat jouw verweer tegen het bewindvoerderschap en mentorschap van de zwager (over je zus) zonder redelijk belang was en dat je het met geen ander doel gedaan hebt dan je zwager te schaden.
Het is natuurlijk lastig/onmogelijk vanaf hier in te schatten hoe sterk die bewering is (dit is uiteraard afhankelijk van alle feiten), maar i.b. is de advocaat gerechtigd een dergelijke stelling in te nemen. Hij zal dan aan moeten tonen dat jouw gedrag inderdaad vexatoir was. _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: vr 13 okt 2006 12:34 Onderwerp: |
|
|
Je moet ook wel zwaarwegende argumenten hebben waarom die levenspartner niet de juiste bewindvoerder zou zijn. Heb je die niet, dan zou de beschuldiging wel eens enige grond kunnen hebben. |
|
|
|
 |
|