|
Auteur |
Bericht |
f-brinky
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 11:39 Onderwerp: aansprakelijk stellen ? |
|
|
Hallo,
Ik weet verders niets van rechten af, maar mijn vader zit in Frankrijk en mijn moeder die weet er zelf ook niet veel vanaf.
Afgelopen zaterdag is in duel met mijn tegenstander zijn hand tegen me mond gekomen, mijn Linkervoortand is tot aan de wortel afgebroken.
ik ben direct naar de tandarts gegaan en heb er 1.5 uur in de stoel gezeten. kosten van deze operatie €266 euro. maar dit is nog lang niet alles want ik moet warschijndelijk nog verschillende keren naar de tandarts terug en warschijndelijk met een kroon of implantaat moet ik verder door het leven, want de tand kan niet meer terug gezet worden. Zoals ik al vernomen heb gaat dit allemaal flink in de cijfers lopen. Ik ben niet goed verzekerd tegen de tandarts omdat ik normaal nooit iets aan me tanden heb.
Maar nu hoorde van iemand dat ik die jongen aansprakelijk kan stellen voor het gene wat hij veroorzaakt heeft.
Kan iemand mij misschien vertellen of ik dan veel kans heb ofzo.\
Ik weet hier echt nul, nul vanaf.
Vriendelijkere f-brinky |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 12 mrt 2012 12:19 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp uit jouw verhaal dat een en ander is gebeurd tijdens een sportwedstrijd, in een "normaal" duel.
Voor zover er geen sprake was van opzet op bewuste roekeloosheid bij jouw tegenstander, kun je de tegenstander niet aansprakelijk stellen. Dit hoort bij de gebruikelijke risico's die bij het beoefenen van sport en spel komen kijken. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|