|
Auteur |
Bericht |
Simone123445
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 29 nov 2007 16:33 Onderwerp: aanspraak maken op woning na vertrek |
|
|
Ik heb een vraagje. Kan een ex-man nog aanspraak maken op een woning + inhoud na vertrek? En vervalt dit recht meteen na uitschrijving bij de gemeente? |
|
|
|
 |
M
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: do 29 nov 2007 19:53 Onderwerp: |
|
|
Hoe bedoel je?
- Is er sprake van een scheiding? Zo ja, onder welke voorwaarden is er getrouwd?
- Is het een koophuis of een huurhuis?
- Indien koophuis op wiens naam staat het?
Het is niet zo dat als iemand een huis verlaat hij/zij er meteen geen recht meer op zou hebben, dat hangt van heel wat meer omstandigheden af. Wil je concrete antwoorden hebben dan zul je iets meer concrete informatie moeten verschaffen. |
|
|
|
 |
Simone123445
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 30 nov 2007 15:50 Onderwerp: |
|
|
Met ex-man bedoel ik ex-partner. Wij waren niet getrouwd en hadden geen samenlevingscontract. Ik had een huurhuis dat op mijn naam stond en hij is op een gegeven moment bij mij ingetrokken en heeft vier jaar met mij in dat huis gewoond. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: za 01 dec 2007 13:31 Onderwerp: |
|
|
Dat huis staat op jou naam en hij kan er geen rechten op doen gelden. V.w.b. de inhoud: hij heeft natuurlijk recht op de spullen die hij zelf heeft ingebracht in het huishouden en daarnaast op de helft van wat jullie eventueel samen hebben aangeschaft. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|