|
Auteur |
Bericht |
michiel77
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 8:50 Onderwerp: aanrijding van achteren |
|
|
Hallo,
Ik zou graag advies willen hebben over het volgende.
Ik reed met mijn motor door amsterdam. Aangekomen bij een stoplicht voor linksaf, waar een behoorlijke rij voor stond ben ik naar voren gereden.
Ik kon met mijn motor voor de eerste auto van het stoplicht nog makkelijk staan. Ik stond hierbij ook nog voor de stopstreep van het stoplicht.
Bij groenlicht voor linksaf werd ik vanachteren uit stil staande stand aangereden. Hierdoor viel ik om met mijn motor en heb ik schade aan mijn motor.
Door de schade inspecteur is een bedrag goed gekeurd.
Nu het volgende de verzekering van de tegenpartij weigerd uit te betalen.
Deze blijven maar hammeren dat ik niet naar voren had mogen rijden en dat dit zelf strafbaar is.
Naar mijn mening is dit totaal niet relevant. het gaat om het feit dat ik stil stond voor een busje,voor een stoplicht en voor een stopstreep. De bestuurder heeft zelf aan geven dat hij mij heeft zien aankomen en voor hem parkeerde voor het stoplicht.
Hij had geen verklaring waarom hij mij aan reed.
Wat zijn mijn rechten en/of kan ik mijn gelijk hier in halen.
Vast van harte bedankt,
mic |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 9:46 Onderwerp: |
|
|
Waarom laat je jouw verzekering dit niet gewoon uitvechten met de verzekering van de tegenpartij? |
|
|
|
 |
michiel77
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 10:10 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de indruk dat mijn verzekering het allemaal wel prima vind. Ben ook zelf de gene die het email verkeer onderhoud met de verzekering van de tegen partij.
Na dit geintje stap ik ook over. 14 maart was de aanrijding, leven nu alweer bijna in juni  |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 10:32 Onderwerp: |
|
|
Wie heeft de schade nu dan betaald? Je schrijft "Door de schade inspecteur is een bedrag goed gekeurd."
Daaruit leidde ik af dat je verzekeraar al betaald heeft. |
|
|
|
 |
michiel77
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 10:55 Onderwerp: |
|
|
Nee er is nog niet uit betaald. Ik had een taxatie rapport laten maken, daarna is de inspecteur langs geweest en heeft hij het bedrag goed gekeurd. Tot op heden is er nog geen euro uitbetaald omdat de verzekering van de tegenpartij mij in het ongelijk steld. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 13:17 Onderwerp: |
|
|
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? |
|
|
|
 |
michiel77
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 14:22 Onderwerp: |
|
|
hilde12 schreef: | Heb je een rechtsbijstandsverzekering? |
Nee die heb ik niet helaas |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: wo 28 mei 2014 19:07 Onderwerp: |
|
|
A.Verkerk schreef: | Waarom laat je jouw verzekering dit niet gewoon uitvechten met de verzekering van de tegenpartij? |
Omdat verzekeraars dit soort schade afwikkelen op basis van de OVS.
@michiel77: wellicht kan ik u bijstaan bij het verhalen van uw schade. Is door u en de tegenpartij een aanrijdingsformulier ingevuld na het ongeval? Is de politie ter plaatse geweest? Heeft u overigens letselschade opgelopen als gevolg van het ongeval?
Ik heb u een privébericht gestuurd met mijn contactgegevens. |
|
|
|
 |
|