|
Auteur |
Bericht |
chrisje6
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 05 nov 2011 12:47 Onderwerp: Zoontje misschien naar buitenland |
|
|
Hallo allemaal.
Mijn ex-vriend en ik hebben een zoontje, wordt volgende week een jaar oud. Mijn zoontje woont al vanaf januari op hetzelfde adres, bij mijn ouders. Sinds 27 juli van dit jaar is hij officieel uithuis geplaatst. Mijn ex-vriend en ik lopen aardig gelijk op met het op orde krijgen van ons eigen leven, met als gevolg dat ons zoontje binnenkort naar één van ons beiden terug zal gaan. Nu is het zo dat mijn ex-vriend in het buitenland woont, in Duitsland vlak over de grens. Ik zie mijn zoontje liever niet naar het buitenland verhuizen, daarvoor vertrouw ik mijn ex nog niet genoeg. Ik ben bang dat hij via mijn zoontje macht en invloed op mij uit wil blijven oefenen. In principe zijn we wel tot goed overleg in staat, en we geven elkaar voldoende ruimte voor een gelijkwaardige omgang met ons zoontje. geen geruzie om het kind dus, maar toch heb ik ergens in mijn achterhoofd de angst dat hij er met ons kindje vandoor gaat zodra hij zijn vaste hoofdverblijfplaats in het buitenland heeft. De gezinsvoogd zegt dat hij mag bepalen waar ons zoontje straks uiteindelijk zijn hoofdverblijfplaats krijgt, maar ik twijfel hier aan. Moet dit niet altijd via de kinderrechter? Ik wil gewoon vooral dat mijn kindje VEILIG is, maar ik zit er wel over in. |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: za 05 nov 2011 14:53 Onderwerp: |
|
|
Als jullie beiden gezag hebben en jullie zijn het hier niet over eens. dan kun je dit aan de rechter voorleggen op basis van artikel 1:253a BW. Ga anders eens langs het juridisch loket en laat je doorverwijzen naar een familierechtadvocaat of stuur me een persoonlijk berichtje om even wat gedetailleerder te praten zonder dat jouw gegevens openlijk op t forum komen. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 05 nov 2011 16:58 Onderwerp: |
|
|
Heb je concrete feiten waar dat vooralsnog vrij ongesubstantiëerde vermoeden op gebaseerd is?
Want je doet overkomen alsof je ex het probleem is, maar het enkele feit dat jullie zoontje niet bij jou geplaatst is en dat je eigen leven kennelijk ook een zooi is (geweest) doet vermoeden dat jullie allebei je niet als een verantwoordelijk ouder hebben gedragen.
Ga niet om zo'n jongen touwtrekken maar ga gewoon eerst overleggen met je ex op een normale manier zonder er een advocaat bij te willen halen. Op de lange termijn is dat wellicht voor de ego van een van jullie niet het leukst, maar wel het beste voor jullie zoon. In dat kader valt het ook te overwegen om 'm gewoon bij jouw ouders te laten wonen als die dat ook zien zitten. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|