|
Auteur |
Bericht |
ma
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 11 jun 2010 10:48 Onderwerp: Zoon in huis nemen na scheiding |
|
|
Hallo, ik heb een vraag, en hoop dat ik in het goede topic ben
Mijn zoon ligt in scheiding, nu blijkt dat er veel schulden zijn, ook huurschuld,
dus komt in een schuldsanering terecht. Hij komt dus niet in aanmerking voor een andere woning, hij kan nergens naar toe, en wil nu terug naar mij komen, ik laat mijn zoon niet graag op straat staan, maar ik heb een eigen huis, is er kans dat de schuldeisers dan bij mij komen?? zo ja, is er een oplossing daarvoor ?
Groetjes Ma |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 14 jun 2010 23:35 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt mij dat zijn schulden zijn zaak zijn en dat het er verder niet toe doet waar hij woont. Tenzij hij minderjarig is maar dat lijkt me hier niet het geval.
Ik denk zelfs dat je je zoon kan helpen door een bepaald bedrag (moet wel redelijk zijn, niet absurd hoog of laag) met hem af te spreken dat hij maandelijks aan huur en inwoning moet betalen aan jou (dat kan je dan ondershands weer deels teruggeven, niet verder vertellen natuurlijk). Daardoor zal hij minder aan schuldeisers moeten betalen (maar wel langer), of aan alimentatie.
Maar ik ben geen jurist, dus ik kan het mis hebben. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: di 15 jun 2010 2:08 Onderwerp: |
|
|
De schulden zijn inderdaad zijn zaak (ook als hij minderjarig is), maar het gevaar is dat er beslag wordt gelegd op spullen van ma. Als zoon in huis komt, moet het daarom duidelijk blijven welke spullen van hem zijn en welke spullen van ma. Liefst moet kunnen worden aangetoond dat alles wat van ma is, echt van ma is. Bijvoorbeeld via aankoopbonnen van duurdere spullen en foto's van wat nu al in het huis aanwezig is.
Maar zolang hij zich aan de voorwaarden van de schuldsanering houdt, is er misschien helemaal geen gevaar op beslaglegging door schuldeisers? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
ma
Leeftijd: 66 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 20 jun 2010 7:20 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie antwoord, al zal het niet meevallen om overal nog bonnen van te vinden.  |
|
|
|
 |
|