Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 01 mei 2024 18:58
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Zoekmachine bouwen
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 11:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Quote:
Very Happy

Wat wil je nu zeggen...


Het verheugt me, dat ik mijn vragen kwijt kan op deze prachtsite... Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 12:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ bona fides

Doordat het is opgebouwd uit zuiver beschrijvende woorden, komt het niet voor merkenrechterlijke bescherming in aanmerking. Gevolg hiervan is onder meer dat de kans nihil is dat er een toekomstig conflicterend merkrecht ontstaan, ten gevolge waarvan de eigenaar hiervan de domeinnaam kan opeisen?

Ergo: wat domeinnamen met zuiver beschrijvende woorden betreft -> wie het eerst komt wie het eerst maalt?

Is het raadzaam een beeldmerk te laten registreren? Indien dit een zakelijke keuze is: op grond waarvan dient afweging plaats te vinden?

(laat hier een smilie achterwege)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 12:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Arnoud

Vervolg casus
- De webontwikkelaar registreert bij de KvK de handelsnaam "brillen zoeken B.V." en uit onderzoek blijkt dat deze naam niet conflicteerd met andere handelsnamen.
- de webontwikkelaar gebruikt de geregistreerde naam in het handelsverkeer (briefpapier, facturen, etc).
- de webontwikkelaar blijft zijn zoekmachine 'runnen' vanaf www.brillenzoeken.nl

Vragen
Is het correct dat er nu qua merkenrecht, handelsnaamsrecht en domeinnaamrecht weinig juridische geschillen te verwachten zijn?

Immers
a) het merkenrecht speelt geen noemenswaardige rol (zuiver beschrijvende woorden, dus niet te registreren).
b) de gekozen handelsnaam conflicteert niet met al eerder geregistreerde handelsnamen.
c) de domeinnaam kan niet worden opgeëist door een de eigenaar van een merk/handelsnaam.

Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry, ik vind het heel moeilijk om een harde uitspraak te doen over juridische claims over merken, handelsnamen en domeinnamen. Daarvoor zou ik echt de echte namen moeten weten en er in moeten duiken. Maar dan gaat wel de meter lopen Wink
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 13:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
Sorry, ik vind het heel moeilijk om een harde uitspraak te doen over juridische claims over merken, handelsnamen en domeinnamen. Daarvoor zou ik echt de echte namen moeten weten en er in moeten duiken. Maar dan gaat wel de meter lopen Wink


Mooie contradictie voor een 'arme' student: je kunt een ict-jurist als Arnoud pas betalen als je geld hebt verdiend met bijv. een goedlopende website, maar je kunt pas (verstandig) geld verdienen met een goedlopende website als je een ict-jurist als Arnoud betaald onderzoek hebt laten doen...

Alsnog dank. Ik ben zeer geholpen...!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben niet duur hoor. Cool Het is alleen dat ik liever niet boude uitspraken doe als "deze domeinnaam zal je geen merkproblemen opleveren", want dat is gewoon niet te zeggen met alleen een (mogelijk fictieve) naam.

Arnoud
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 16:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

een fictieve naam?
Daar mag u vanuit gaan. Very Happy

Wel is het voorbeeld dusdanig gekozen, dat er d.m.v. een redenering naar analogie, conclusies getrokken kunnen worden t.a.v. de voorgenomen naam (bijwoord, zelfstandig naamwoord, werkwoord).

Arnoud Engelfriet schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben niet duur hoor. Cool Het is alleen dat ik liever niet boude uitspraken doe als "deze domeinnaam zal je geen merkproblemen opleveren"


Het ging mij niet zozeer om de contrete benaming, maar meer om de verhouding tussen handels-, merk- en domeinnamen...

In de vorm van: stel dat een merknaam niet kan worden vastgelegd, omdat het zuiver beschrijvend is, en de handelsnaam (die nagenoeg hetzelfde is opgebouwd uit zuiver beschijvende woorden) conflicteert niet met overige handelsnamen, dan vervalt het risico op domeinaanspraak door een ander toch (vanuit het merkenrechtenperspectief), omdat er geen merknaam geregisteerd kan worden die eventueel kan conflicteren?

Ten slotte: wat kost u?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 20:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cogito-ergo-sum schreef:
Wel is het voorbeeld dusdanig gekozen, dat er d.m.v. een redenering naar analogie, conclusies getrokken kunnen worden t.a.v. de voorgenomen naam (bijwoord, zelfstandig naamwoord, werkwoord).

Daar was ik al bang voor Smile Want dan krijg ik de schuld als de analogie toch niet helemaal op blijkt te gaan en er toch merk- of handelsnaaminbreuk blijkt te zijn. Razz

Quote:
In de vorm van: stel dat een merknaam niet kan worden vastgelegd, omdat het zuiver beschrijvend is, en de handelsnaam (die nagenoeg hetzelfde is opgebouwd uit zuiver beschijvende woorden) conflicteert niet met overige handelsnamen, dan vervalt het risico op domeinaanspraak door een ander toch (vanuit het merkenrechtenperspectief), omdat er geen merknaam geregisteerd kan worden die eventueel kan conflicteren?

ALS een naam zuiver beschrijvend is, dan kan deze niet als merk gedeponeerd worden. Maar vergis je niet, je moet je best doen om een zuiver beschrijvende merknaam te kiezen.

Voor handelsnamen bestaat er geen eis van onderscheidendheid. "De slagerij" is een prima handelsnaam voor een slagerij. Deze kan dan proberen om deslagerij.nl op te eisen. Het is een hele zwakke handelsnaam, dat wel, maar afhankelijk van omstandigheden als wie de eigenaar is van die domeinnaam, zou het best kunnen lukken.

Kortom, het hangt er vanaf. Zoals altijd in het recht. Smile

Arnoud (werkt op projectbasis en niet uurtje/factuurtje)
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 23:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
cogito-ergo-sum schreef:
Wel is het voorbeeld dusdanig gekozen, dat er d.m.v. een redenering naar analogie, conclusies getrokken kunnen worden t.a.v. de voorgenomen naam (bijwoord, zelfstandig naamwoord, werkwoord).

Daar was ik al bang voor Smile Want dan krijg ik de schuld als de analogie toch niet helemaal op blijkt te gaan en er toch merk- of handelsnaaminbreuk blijkt te zijn. Razz

Zorgvuldige instelling Arnoud, maar in casu zal dat niet gebeuren.

Arnoud Engelfriet schreef:

ALS een naam zuiver beschrijvend is, dan kan deze niet als merk gedeponeerd worden. Maar vergis je niet, je moet je best doen om een zuiver beschrijvende merknaam te kiezen.


Je moet altijd je best doen toch? Razz

Maargoed het ging mij ook hier weer om de hoofdlijn. De voorgenomen domein-, handels- en merknaam kunnen eventueel nog aan verandering onderhevig zijn. We verkeren nog in de idee-fase. Wel heb ik nu al meer zicht op de systematiek.

Arnoud Engelfriet schreef:

Voor handelsnamen bestaat er geen eis van onderscheidendheid. "De slagerij" is een prima handelsnaam voor een slagerij. Deze kan dan proberen om deslagerij.nl op te eisen. Het is een hele zwakke handelsnaam, dat wel, maar afhankelijk van omstandigheden als wie de eigenaar is van die domeinnaam, zou het best kunnen lukken.


En een slager met de handelsnaam "De slagerij" en met het domein "www.deslagerij.nl", loopt weinig risico op juridische geschillen vanuit merkenrechterlijk perspectief...

Arnoud Engelfriet schreef:

Kortom, het hangt er vanaf. Zoals altijd in het recht. Smile

Pros ton kairon. Very Happy

Arnoud Engelfriet schreef:

Arnoud (werkt op projectbasis en niet uurtje/factuurtje)

Arnoud heeft een e-mailadres op internet staan, waardoor hij in de toekomst eventueel te contacteren is. Toch?

----------------------------------------------------------------------------------

Is het misschien verstandiger om het e.e.a. als volgt op te zetten?

(fictieve merknaam, etc):
- registreer het merk GGHHJJKKSS (bestaat nog niet!).
- registreer het domein www.GGHHJJKKSS.nl (.com, .eu, etc).
- gebruik de handelsnaam GGHHJJKKSS (facturen, brieven, etc).
- link de site www.brillenzoeken.nl door naar www.GGHHJJKKSS.nl

Reeds nu dank voor uw reactie(s). Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cogito-ergo-sum schreef:
En een slager met de handelsnaam "De slagerij" en met het domein "www.deslagerij.nl", loopt weinig risico op juridische geschillen vanuit merkenrechterlijk perspectief...

Merkenrechtelijk wel ja. Handelsnaamrechtelijk zou het kunnen.

(Verder heb je ook nog situaties waarin je andermans site slaafs aan het nabootsen kunt zijn, en ongein met andermans merknaam in de keywords of Adwords is natuurlijk ook niet de bedoeling. Net zo min als goedkope worst verkopen met het woord Stegeman overal op de pagina.)

Quote:
Arnoud Engelfriet schreef:
Kortom, het hangt er vanaf. Zoals altijd in het recht. Smile

Pros ton kairon. Very Happy

Het heeft nog een Griekse oorsprong ook!

Quote:
(fictieve merknaam, etc):
- registreer het merk GGHHJJKKSS (bestaat nog niet!).
- registreer het domein www.GGHHJJKKSS.nl (.com, .eu, etc).
- gebruik de handelsnaam GGHHJJKKSS (facturen, brieven, etc).
- link de site www.brillenzoeken.nl door naar www.GGHHJJKKSS.nl

Als er in die branche geen op GGHHJJKKSS gelijkend merk of handelsnaam is, dan zou je daarmee een heel eind moeten komen. Bij merken kan ook een niet identieke maar wel vergelijkbare merknaam problemen opleveren. Als jij mp3spelers gaat verkopen onder de merknaam Appel krijg je toch echt gelazer. En niet alleen omdat ze niet eetbaar zijn.

Verder meen ik dat zo'n doorlink door Google niet op prijs gesteld wordt. Maar dat is meer een SEO vraag dan een juridische.

[url=mailto:arnoud@engelfriet.net]Arnoud[/url]
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 10:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Arnoud Engelfriet schreef:
cogito-ergo-sum schreef:
En een slager met de handelsnaam "De slagerij" en met het domein "www.deslagerij.nl", loopt weinig risico op juridische geschillen vanuit merkenrechterlijk perspectief...

Merkenrechtelijk wel ja. Handelsnaamrechtelijk zou het kunnen.


De KvK kan voor relatief weinig geld een handelsnaamonderzoek verrichten, begreep ik. Daarmee kan je toch het e.e.a. juridisch afdekken?

Arnoud Engelfriet schreef:

(Verder heb je ook nog situaties waarin je andermans site slaafs aan het nabootsen kunt zijn, en ongein met andermans merknaam in de keywords of Adwords is natuurlijk ook niet de bedoeling. Net zo min als goedkope worst verkopen met het woord Stegeman overal op de pagina.)


Keywords liggen bij je eigen machtbereik. Adwords daarentegen, worden (inhoudelijk) toch door google geproduceerd? In hoeverre ben je daar als website-eigenaar voor aansprakelijk?

Arnoud Engelfriet schreef:

Quote:
Arnoud Engelfriet schreef:
Kortom, het hangt er vanaf. Zoals altijd in het recht. Smile

Pros ton kairon. Very Happy

Het heeft nog een Griekse oorsprong ook!

Hier worden we op de EUR mee doodgegooid: de omstandigheden van het geval!

Arnoud Engelfriet schreef:

Quote:
(fictieve merknaam, etc):
- registreer het merk GGHHJJKKSS (bestaat nog niet!).
- registreer het domein www.GGHHJJKKSS.nl (.com, .eu, etc).
- gebruik de handelsnaam GGHHJJKKSS (facturen, brieven, etc).
- link de site www.brillenzoeken.nl door naar www.GGHHJJKKSS.nl

Als er in die branche geen op GGHHJJKKSS gelijkend merk of handelsnaam is, dan zou je daarmee een heel eind moeten komen. Bij merken kan ook een niet identieke maar wel vergelijkbare merknaam problemen opleveren. Als jij mp3spelers gaat verkopen onder de merknaam Appel krijg je toch echt gelazer. En niet alleen omdat ze niet eetbaar zijn.

Dit biedt perspectieven: we zijn van plan noch mp3spelers, noch appels te gaan verkopen. Cool

Arnoud Engelfriet schreef:

Verder meen ik dat zo'n doorlink door Google niet op prijs gesteld wordt. Maar dat is meer een SEO vraag dan een juridische.

Dan doen we het toch nog een beetje anders...

- registreer het merk GGHHJJKKSS (bestaat nog niet!).
- registreer het domein www.GGHHJJKKSS.nl (.com, .eu, etc).
- gebruik de handelsnaam GGHHJJKKSS (facturen, brieven, etc).
- gebruik het domein www.GGHHJJKKSS.nl als bedrijfssite
- registreer de site www.brillenzoeken.nl, neem deze in gebruik als zoekmachine en zet op deze site: copyright 2008 © deze website is eigendom van GGHHJJKKSS.

Of is dit omslachtig?

Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cogito-ergo-sum schreef:
Merkenrechtelijk wel ja. Handelsnaamrechtelijk zou het kunnen.

De KvK kan voor relatief weinig geld een handelsnaamonderzoek verrichten, begreep ik. Daarmee kan je toch het e.e.a. juridisch afdekken?[/quote]
De KvK is niet aansprakelijk als ze een naam gemist hebben. Maar het zou een heel eind moeten schelen ja.

Quote:
Keywords liggen bij je eigen machtbereik. Adwords daarentegen, worden (inhoudelijk) toch door google geproduceerd? In hoeverre ben je daar als website-eigenaar voor aansprakelijk?

Adwords koop je zelf toch? Jij kiest dat je advertentie getoond moet worden bij zoekresultaten voor "ray ban".

Ik snap niet helemaal waar die copyright notice vandaan komt. Juridisch betekent het in ieder geval niets.

Maar in ieder geval, als er geen identieke of gelijkende merknaam of handelsnaam en de domeinnaam zelf ook als merk vastgelegd is en als zoekmachine wordt gebruikt, lijkt me daar niet snel iets mis mee.

Arnoud
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuus ik interpreteerde adwords, als advertenties van google op je eigen site Razz

Over de betekenis van © heb ik het e.e.a. gelezen op iusmentis, ik doelde eigenlijk hierop: geef op de site aan dat het eigendom in handen is van GGHHJJKKSS...

Overigens staat het © ook op iusmentis: "© Arnoud Engelfriet" Razz

Thanks so far!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cogito-ergo-sum



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 12:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er schiet me nog iets te binnen:

Ten overvloede merk ik vooraf op, dat mijn vraag in algemene zin geïnterpreteerd dient te worden en geen directe betrekking heeft op individuen (zoals bijv. ict-jurist Arnoud).

Hoe voorkom je als bedenker, ontwikkelaar, dat anderen (adviseurs, etc) met jouw idee aan de haal gaan? Zij hebben vaak gedetailleerde informatie nodig om advies te kunnen geven, zodat het noodzakelijk is om informatie prijs te geven...



Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arnoud Engelfriet



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1385


BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2008 12:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan laat je ze een geheimhoudingsovereenkomst tekenen met een boetebeding, en hoop je dat dat ze voldoende afschrikt. Maar als je bedrijfsplan mislukt omdat een ingehuurde kracht er iets over op internet zet, moet je je nog eens drie keer achter de oren krabben of het wel een goed bedrijfsplan is.

Arnoud
_________________
ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds