|
Auteur |
Bericht |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 04 nov 2011 22:14 Onderwerp: |
|
|
Jet schreef: | hilde12 schreef: | Jet schreef: | Volgende stap: Verzekeringspasje met pasfoto. Net als op het rijbewijs. |
Daarom krijg je in het ziekenhuis al een pasje met foto, en moet je éérst je legitimatie laten zien voordat je dat pasje laat maken. |
Bij ons in het ziekenhuis niet hoor. Ik heb gewoon nog zo'n anonieme pas met alleen mijn gegevens, verzekeringsnr, huisarts en tandarts erop.
Bij het laten maken moest ik inderdaad mijn legitimatie laten zien... ooit. Daarna nooit meer en ik heb in die tussentijd al een aantal keer verhuisd en van huisarts veranderd. Zelfs van verzekering.
Wordt bij de pasjesbalie gewoon veranderd, zonder verdere vragen. |
Hier dus een met foto. En bij nieuw pasje weer legitimeren, als je tenminste het oude pasje kwijt bent. Als je het oude pasje nog hebt hoef je je natuurlijk niet te legitimeren, dat heb je immers al gedaan. Misschien ligt het aan de regio  |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 nov 2011 22:40 Onderwerp: |
|
|
Ja, platteland hier. Het vertrouwen in de medemens is enorm... of toch een vorm van naïviteit?  |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 nov 2011 23:14 Onderwerp: |
|
|
Als je je laat behandelen en daarbij de zorgpas van een ander toont, is dat eenvoudigweg oplichting.
Degene die zijn pasje levert, wordt daardoor uitlokker. En die wordt als dader gestraft, dus ook voor oplichting.
Het lijkt me dat de verzekeringsmaatschappij dergelijke mensen voor het leven uit de verzekering zou moeten zetten.
Eigenlijk is het heel simpel. Als je niet verzekerd bent, betaal je de verzekering gewoon zelf.
Maar de vraag was gelukkig puur hypothetisch. |
|
|
|
 |
|