|
Auteur |
Bericht |
Patch
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 15:54 Onderwerp: ZW, WAZO etc. |
|
|
Beste forumleden,
Ik ben hier nieuw en volg een minor rechten. Na het eerste stuk inleiding recht te hebben gehad, dacht ik het zoeken in de wettenbundel van Kluwers in de vingers te hebben. Nu we de eerste hoorcolleges Sociale Zekerheidrecht hebben gekregen kan ik bepaalde wetten niet vinden en dat zorgt voor frustratie.
De Ziektewet, WAZO, WIA, WAO en WAJONG krijg ik gewoon niet gevonden.
Ik vraag mij dan ook sterk af of deze wel in de Kluwer college bundel staan. Op internet kan ik ze wel vinden, maar ik zou ze ook graag in het boek terug kunnen vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Groeten Patch |
|
|
|
 |
De.blauwe.beul
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 13
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 16:11 Onderwerp: Re: ZW, WAZO etc. |
|
|
Patch schreef: | Beste forumleden,
Ik ben hier nieuw en volg een minor rechten. Na het eerste stuk inleiding recht te hebben gehad, dacht ik het zoeken in de wettenbundel van Kluwers in de vingers te hebben. Nu we de eerste hoorcolleges Sociale Zekerheidrecht hebben gekregen kan ik bepaalde wetten niet vinden en dat zorgt voor frustratie.
De Ziektewet, WAZO, WIA, WAO en WAJONG krijg ik gewoon niet gevonden.
Ik vraag mij dan ook sterk af of deze wel in de Kluwer college bundel staan. Op internet kan ik ze wel vinden, maar ik zou ze ook graag in het boek terug kunnen vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Groeten Patch |
De door jouw gezochte wetten staan inderdaad niet in de Kluwer collegebundel. In de boekhandel zijn echter voldoende wettenbundels te vinden die specifiek over het sociale zekerheidsrecht gaan, bijv. Socialezekerheidswetgeving (Mr. P.S. Fluit) en kijk ook eens bij de Sdu uitgaven.
Overigens, de WIA en WAJONG zijn inmiddels vervangen door de Wet WIA en de Wet Wajong. En ja, die kleine toevoeging maakt uit. |
|
|
|
 |
LVR
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 16:12 Onderwerp: |
|
|
Naar mijn weten staan deze wetten niet in de wettenbundel.
Voor deze wetten is een aparte wettenbundel, waarvan ik de naam even niet kan bedenken. Het heeft een oranje kaft anyway!  |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 16:19 Onderwerp: |
|
|
De bundel "socialezekerheidswetgeving" met oranje kaft. |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 16:48 Onderwerp: |
|
|
Jeps van Pieter Fluit: bijvoorbeeld hier (€31,50). _________________ Mine! |
|
|
|
 |
Patch
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 16:51 Onderwerp: |
|
|
Socialezekerheidsrecht:
Praktische informatie over sociale zekerheid, 28e druk, Uitg. Kluwer, Deventer 2011
ISBN 978 90 13 08144 2
Deze staat als geschreven literatuur voor van het vak sociale zekerheidsrecht.
Ik neem aan dat alle wetten hierin staan. Iemand bekend met dit boek? Ik bestel namelijk alleen boeken als ze echt nodig zijn, maar denk dat het in dit geval wel zo is.  |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: wo 11 mei 2011 16:58 Onderwerp: Re: ZW, WAZO etc. |
|
|
De.blauwe.beul schreef: | Overigens, de WIA en WAJONG zijn inmiddels vervangen door de Wet WIA en de Wet Wajong. En ja, die kleine toevoeging maakt uit. |
Waarom maakt dat uit? |
|
|
|
 |
LVR
|
Geplaatst: do 12 mei 2011 9:15 Onderwerp: |
|
|
Patch schreef: | Socialezekerheidsrecht:
Praktische informatie over sociale zekerheid, 28e druk, Uitg. Kluwer, Deventer 2011
ISBN 978 90 13 08144 2
Deze staat als geschreven literatuur voor van het vak sociale zekerheidsrecht.
Ik neem aan dat alle wetten hierin staan. Iemand bekend met dit boek? Ik bestel namelijk alleen boeken als ze echt nodig zijn, maar denk dat het in dit geval wel zo is.  |
Het is geen juridisch boek. Er worden weinig tot geen wetsartikelen aangehaald. Het is voornamelijk een informatief boek.
Via Google Books kan je het boek inzien overigens. |
|
|
|
 |
|