|
Auteur |
Bericht |
Statics
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: zo 01 jul 2007 22:30 Onderwerp: Wordt mail ook als schriftelijk gezien |
|
|
Ik ben een student. Stel een leraar stuurt naar mij een cijfer voor een vak. Later op men cijferlijst tref ik een heel ander cijfer aan. De leraar zegt dat dat dit cijfer is. Geldt de verstuurde mail naar mij toe dan als schriftelijk? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: zo 01 jul 2007 22:58 Onderwerp: |
|
|
Dit lijkt mij een bestuursrechtelijke vraag. Uit Kamerstukken II 28483, nr. 3, blz. 6 volgt dat een elektronisch verzonden bericht als schriftelijk geldt.
Als de mail iets zegt als "aan deze mail kunnen geen rechten worden ontleend", is geen rechtsgevolg beoogd, en is de mail geen besluit. Als zo'n regel mist, lijkt mij vol te houden dat het wel om een besluit gaat. Dan is het de vraag of de examinator dit besluit zomaar kan wijzigen. Ik denk dat je maar bezwaar moet aantekenen (op papier, voor de zekerheid). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Ron-2
Leeftijd: 68 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 9:16 Onderwerp: |
|
|
schriftelijk of niet schriftelijk; een voorbeheoud in de mail of niet; het kan toch ook zijn dat er in de mail een vergissing is gemaakt (gezien het verhaal lijkt mij dat namelijk het geval).
het lijkt mij in deze dat het cijfer zelf (op de toets) de bepalende factor is; en niet of een mail wel of niet als schriftelijk wordt gezien. |
|
|
|
 |
Statics
|
Geplaatst: ma 02 jul 2007 9:22 Onderwerp: |
|
|
Het was maar een voorbeeld. Het gaat ook niet om het cijfer maar ik zit wel in een situatie waarin ik uitleg vraag over de mail en deze naar degene stuurt die daar over gaat. Deze persoon stuurt mij weer een mail terug met een heel verhaal. Dit is toch schriftelijk?
Het gaat niet om het cijfer, misschien slecht voorbeeld. |
|
|
|
 |
bona fides