|
Auteur |
Bericht |
Vogelvrij
Leeftijd: 58 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 okt 2016 11:27 Onderwerp: Woonrecht |
|
|
Een vriendin van mij moest na een heftige ruzie met haar (nu ex) vriend, haar huurhuis uitvluchten. De ex vriend is illegaal in Nederland, en werd opgepakt na een inval door de politie na een valse aangifte mbt een niet bestaande hennepkwekerij in de woning. De politie heeft hem dezelfde dag laten gaan, en de ruzie escaleerde zodanig dat mijn vriendin zich niet veilig meer voelde. De politie sommeerde haar om de ex vriend de sleutel van het huis terug te geven omdat hij volgens hen "woonrecht" had, aangezien hij al langer dan 1 jaar bij haar woonde. Hij heeft echter nog nooit huur betaald en stond ook niet ingeschreven als huurder. Zij hadden geen samenlevingscontract of iets dergelijks. Hierna heeft zij een week lang zonder onderdak gezeten. Mijn vraag: weet de politie wel wat woonrecht betekent, en kan zij een klacht indienen omdat de politie haar niet beschermde tegen een agressieve ex vriend? |
|
|
|
 |
UwJurist.nl
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 1017
|
Geplaatst: di 04 okt 2016 11:37 Onderwerp: |
|
|
Wat een onzin van de politie. Iemand die geen eigenaar is, geen huurder en ook geen medehuurder door huwelijk of overeenkomst, verblijft zonder recht of titel in de woning. Ik raad zeker aan een klacht in te dienen. _________________ Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: di 04 okt 2016 18:43 Onderwerp: |
|
|
Ik mis een hoop informatie in dit verhaal.
"Een vriendin van mij moest na een heftige ruzie met haar (nu ex) vriend, haar huurhuis uitvluchten. "
Ze heeft dus ruzie gehad met haar vriend en is de woning uitgegaan.
"De ex vriend is illegaal in Nederland, en werd opgepakt na een inval door de politie na een valse aangifte mbt een niet bestaande hennepkwekerij in de woning. "
In haar woning? Werd zij ook opgepakt?
Was dit voor of na de ruzie?
"De politie heeft hem dezelfde dag laten gaan, en de ruzie escaleerde zodanig dat mijn vriendin zich niet veilig meer voelde. "
Wat heeft de ruzie te maken met het feit dat hij weer vrijgelaten werd?
"De politie sommeerde haar om de ex vriend de sleutel van het huis terug te geven omdat hij volgens hen "woonrecht" had, aangezien hij al langer dan 1 jaar bij haar woonde. Hij heeft echter nog nooit huur betaald en stond ook niet ingeschreven als huurder. Zij hadden geen samenlevingscontract of iets dergelijks. "
Wanneer zei de politie dit?
Heeft ze de politie gebeld omdat ze ruzie had?
"Hierna heeft zij een week lang zonder onderdak gezeten. "
En na die week?
"Mijn vraag: weet de politie wel wat woonrecht betekent, en kan zij een klacht indienen omdat de politie haar niet beschermde tegen een agressieve ex vriend?"
Wat is er gebeurd dat ze niet beschermd werd?
Werd ze aangevallen en belde ze de politie en deed deze niets aan bescherming?
Wat deden ze wel dan? |
|
|
|
 |
|