oscar.g
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 05 okt 2012 16:06 Onderwerp: Woning huren boven huurtoeslag grens |
|
|
Goedendag,
Naar aanleiding van een gesprek vandaag bij een bekende woningcoöperatie heb ik een vraag.
Ik heb de betreffende partij al gevraagd om opheldering maar ik krijg geen duidelijk antwoord.
De situatie is als volgt. Ik wil een woning huren van 695,- p/m kale huur. Deze woning is aan mij verloot dus mits ik aan de inkomenseis zou voldoen zou de woning aan mij toegewezen worden. De inkomenseis is: 2800,- bruto per maand.
Nu heb ik tweemaal de desbetreffende partij gebeld om te verifiëren of ik over alle vereiste gegevens beschik, dat was volgens zeggen allemaal prima in orde.
Nu blijkt dat, omdat ik nog niet het gehele jaar voor dezelfde baas werk, ik voor de eerste 2 maanden van dit jaar 2 loonstrookjes in moet leveren van mijn vorige werkgever. Hier verdiende ik ruim 500,- per maand minder waardoor ik enkele euro`s onder de inkomenseis zou komen, omdat dit (blijkt uit het gesprek vandaag) op jaarbasis berekend word.
Nu begrijp ik de berekening wel, maar dit zou betekenen dat omdat ik bijna een jaar geleden veel minder verdiende, ik nu niet aan de inkomenseis zou voldoen. Ik vraag me af of dit normaal is.
Het zou dus in mijn ogen, mits ik het goed begrijp, betekenen dat iemand die in juli zou starten met een baan na een hoge opleiding, en een bruto salaris zou krijgen van 4000,- euro (is veel maar even als voorbeeld) diegene niet in aanmerking komt voor een normale huurwoning waar een maximum inkomen aan verbonden is en tevens niet in aanmerking kan komen voor een woning met een inkomenseis van 2800,- (33.600,- p/j), omdat dit op jaarbasis berekend word.
Wellicht dat sommige dingen niet helemaal helder zijn, vragen staan altijd open uiteraard. Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen, of mij wellicht kan verwijzen naar een website waar dit helder op uitgelegd word, zodat ik eventueel een aantal goede argumenten heb om de woning toch te krijgen, aangezien ik op dit moment gewoon voldoe aan de inkomenseis op maandbasis.
Met vriendelijke groet,
Oscar |
|