Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 27 mei 2024 12:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Winstpercentage
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Delerium



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 12:28    Onderwerp: Winstpercentage Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Ik kom dadelijk in dienst van een nieuwe B.V. en daar ga ik eigenlijk alles voor opzetten.

In ruil daarvoor krijg ik salaris en 20% van de netto winst (tot onbepaalde tijd) die de B.V. genereert. Deze 20% regeling moet vastgelegd worden.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Mijn arbeidscontract is natuurlijk nooit oneindig, dus om het als bonusregeling op te nemen lijkt me niet verstandig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 13:07    Onderwerp: Re: Winstpercentage Reageer met quote Naar onder Naar boven

Delerium schreef:
Hoi,

Ik kom dadelijk in dienst van een nieuwe B.V. en daar ga ik eigenlijk alles voor opzetten.

In ruil daarvoor krijg ik salaris en 20% van de netto winst (tot onbepaalde tijd) die de B.V. genereert. Deze 20% regeling moet vastgelegd worden.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Mijn arbeidscontract is natuurlijk nooit oneindig, dus om het als bonusregeling op te nemen lijkt me niet verstandig.

Goed contract op laten stellen. Want daar kunnen best veel haken en ogen aan zitten.

Overigens zou ik nooit adviseren zonder meer een beloning op basis van netto-winst af te spreken. Ik zou adviseren iets op basis van omzet minus specifieke kosten te bepalen, omdat daarmee voorkomt dat de BV leeg wordt gehouden en daarmee de nettowinst op nihil blijft hangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Delerium



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 13:17    Onderwerp: Re: Winstpercentage Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Delerium schreef:
Hoi,

Ik kom dadelijk in dienst van een nieuwe B.V. en daar ga ik eigenlijk alles voor opzetten.

In ruil daarvoor krijg ik salaris en 20% van de netto winst (tot onbepaalde tijd) die de B.V. genereert. Deze 20% regeling moet vastgelegd worden.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Mijn arbeidscontract is natuurlijk nooit oneindig, dus om het als bonusregeling op te nemen lijkt me niet verstandig.


Goed contract op laten stellen. Want daar kunnen best veel haken en ogen aan zitten.

Overigens zou ik nooit adviseren zonder meer een beloning op basis van netto-winst af te spreken. Ik zou adviseren iets op basis van omzet minus specifieke kosten te bepalen, omdat daarmee voorkomt dat de BV leeg wordt gehouden en daarmee de nettowinst op nihil blijft hangen.


Kijk, hier heb ik iets aan. Bedankt voor je advies wat betreft de omzet. Ik moet misschien toch maar eens wat geld steken in dat contract. Kost me nu wat geld, maar scheelt me dadelijk misschien ook een hoop.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zorg er anders voor dat je een minimumloon afspreekt.. 20% nettowinst kan, zoals stevenK zegt natuurlijk het eerste jaar nihil zijn, en hoe overleef jij dan?

dus dan zorg je dat je (bijvoorbeeld) €2000,- bruto per maand krijgt, met een maximum van 20% van de netto winst?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tom84 schreef:
zorg er anders voor dat je een minimumloon afspreekt.. 20% nettowinst kan, zoals stevenK zegt natuurlijk het eerste jaar nihil zijn, en hoe overleef jij dan?

dus dan zorg je dat je (bijvoorbeeld) €2000,- bruto per maand krijgt, met een maximum van 20% van de netto winst?

Zoals ik de vraag lees, gaat het erom dat er - naast het dienstverband - een aanvullende beloningsregeling komt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 15:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Tom84 schreef:
zorg er anders voor dat je een minimumloon afspreekt.. 20% nettowinst kan, zoals stevenK zegt natuurlijk het eerste jaar nihil zijn, en hoe overleef jij dan?

dus dan zorg je dat je (bijvoorbeeld) €2000,- bruto per maand krijgt, met een maximum van 20% van de netto winst?

Zoals ik de vraag lees, gaat het erom dat er - naast het dienstverband - een aanvullende beloningsregeling komt.


jup. je heb gelijk. heb over het woordje "en" gelezen.. ja, dan weet ik het ook ff niet. financiën zijn niet mijn ding.. behalve als het geld binnenkomt Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Delerium



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Tom84 schreef:
zorg er anders voor dat je een minimumloon afspreekt.. 20% nettowinst kan, zoals stevenK zegt natuurlijk het eerste jaar nihil zijn, en hoe overleef jij dan?

dus dan zorg je dat je (bijvoorbeeld) €2000,- bruto per maand krijgt, met een maximum van 20% van de netto winst?

Zoals ik de vraag lees, gaat het erom dat er - naast het dienstverband - een aanvullende beloningsregeling komt.


Klopt, hebt je helemaal gelijk in Steven.

Ik moet dus weten hoe ik naast het dienstverband de beloning veilig kan stellen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 15:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik denk dat een beloning veilig stellen erg lastig is, als het hangt aan een percentage..

vast loon is, net wat het zegt, vast...
percentage fluctueerd.. nu kan je het risico nemen door het te houden, of je moet zorgen dat het bijvoorbeeld van de bruto winst is, zodat jij eerst betaald wordt, en daarna de rest.

weet mijn god alleen niet of die constructie mogelijk is..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Blijft die 20%-regeling dan ook bestaan als je t.z.t. weer uit dienst gaat?

Kun je niet beter (preferente) aandelen krijgen, dan?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Delerium



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 17:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Blijft die 20%-regeling dan ook bestaan als je t.z.t. weer uit dienst gaat?

Kun je niet beter (preferente) aandelen krijgen, dan?


Ja die regeling moet blijven bestaan, maar dat is eigenlijk het probleem. Hoe leg ik dat vast?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2007 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals Simone zegt, zou je iets kunnen regelen met preferente aandelen, maar ook dan moet je nog contractueel het één en ander regelen.

Het grootste probleem lijkt mij dat je wanneer je niet meer in de directie zit, je geen controle meer hebt over de manier waarop de winst wordt bepaald. En juist daarover moet je de juiste afspraken maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds