|
Auteur |
Bericht |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 17:14 Onderwerp: |
|
|
Je kunt zelf wel bedenken dat dat niet zo is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
el cappo
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 17:46 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Je kunt zelf wel bedenken dat dat niet zo is. |
"Er is misschien helemaal geen recht meer op kinderalimentatie"
Sorry, dan begrijp ik dit stuk tekst als voorspelling op een evt. uitspraak van een rechter niet... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 17:53 Onderwerp: |
|
|
Vraag maar aan je advocaat. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
el cappo
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 18:08 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Vraag maar aan je advocaat. |
Heb ik gedaan, haar antwoord was dermate "troebel" en onbevredigend, dat ik de zaak op dit forum gepost heb. Misschien ben ik te naïef te denken dat er nog steeds rechtspraak is in dit land. Men is zo verwikkeld in jurisprudentie inzake wetgeving dat het lijkt alsof rechters, geen beroep meer kunnen doen op hun eigen gezond verstand. Een stukje tijdsdruk aan hun zijde misschien? Een oordeel over een zaak moet soms in een half uur geveld worden. Is het dan echt dat het oordeel van een rechter slechts een reactie is op de slimheid van (vaak de best betaalde) advocaten?
Mijn frustratie komt voort uit het onbegrip. Niet alleen over de zaak van de zoon van mijn vriendin, maar ik lees het dagelijks in de (door de overheid gecensureerde) kranten.
Misschien had ik na de MAVO toch door moeten leren...
Misschien is er iemand die me kan vertellen of ik als "derde", aanwezig mag zijn bij de rechtszaak van TV? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 18:13 Onderwerp: |
|
|
el cappo schreef: | Misschien ben ik te naïef te denken dat er nog steeds rechtspraak is in dit land. Men is zo verwikkeld in jurisprudentie inzake wetgeving dat het lijkt alsof rechters, geen beroep meer kunnen doen op hun eigen gezond verstand. |
Kijk, dit is het probleem. Jij wilt horen dat je onrecht wordt aangedaan in plaats van dat je zoekt naar de oplossing. Blijkbaar heb je nooit met de gemeente gesproken over de mogelijkheden voor een uitkering, etc.
Misschien heeft een ander zin om je te helpen. Ik niet. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
el cappo
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 18:34 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | el cappo schreef: | Misschien ben ik te naïef te denken dat er nog steeds rechtspraak is in dit land. Men is zo verwikkeld in jurisprudentie inzake wetgeving dat het lijkt alsof rechters, geen beroep meer kunnen doen op hun eigen gezond verstand. |
Kijk, dit is het probleem. Jij wilt horen dat je onrecht wordt aangedaan in plaats van dat je zoekt naar de oplossing. Blijkbaar heb je nooit met de gemeente gesproken over de mogelijkheden voor een uitkering, etc. |
Dat ik niet zoek naar een oplossing vind ik voorbarig gezegd, dit neem ik je natuurlijk niet kwalijk, want je kent niet alle ins en outs van de complexe situatie.
Ik ben opgevoed met duidelijke normen en waarden. Ten eerste dat ik niet als het tegenzit gelijk bij de overheid aanklop, ten tweede dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun kinderen zolang deze kinderen dat nodig hebben. Vanuit die visie komt mijn onbegrip.
De reclassering, onder wie TV nu valt, heeft hem aan het handje meegenomen naar allerlei uitzendburo's, uitkeringsinstanties ed. dit is echter allemaal geen succes gebleken. TV heeft dermate problemen dat hij (op dit moment al een stuk minder..) geen autoriteit wil of kan accepteren. We hebben het hier over iemand die bang is om alleen de stad in te gaan voor een boodschap...
Zie dit niet als een aanval op je comment Bona Fide, ik waardeer je berichten, maar nogmaals het voelt voor mij als onbegrip als een ouder zo met verantwoordelijkheden omgaat en daarnaast de toekomst van zijn kind onbelangrijk vindt. |
|
|
|
 |
el cappo
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 18:40 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Misschien heeft een ander zin om je te helpen. Ik niet. |
..Ook goed |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 20:38 Onderwerp: |
|
|
Tegenwoordig is bijstand voor jongeren tot 27 jaar erg moeilijk. Een alternatief is de Wajong. |
|
|
|
 |
el cappo
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 20:44 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | Tegenwoordig is bijstand voor jongeren tot 27 jaar erg moeilijk. Een alternatief is de Wajong. |
Goede tip! Zal actie ondernemen om te kijken of dat een optie is. Vader komt er dan wel gemakkelijk vanaf naar mijn mening. Zijn alimentatie zal (lijkt me logisch) wel stoppen als TV in aanmerking komt voor een Wajong uitkering.
In dat geval kunnen we toch beter niet schikken, maar de rechtszaak laten doorgaan om zo toch te proberen met terugwerkende kracht de resterende alimentatie terug te krijgen? Als de rechter dan besluit om dit niet te doen, of zelfs de alimentatie op nihil te zetten, kan TV alsnog proberen een wajong te krijgen.
Ik vind deze oplossing niet de perfecte, nogmaals ik houd er niet zo van om de overheid te belasten met problemen van een individu. Ik zie eigenlijk geen andere optie...
bedankt voor je berichtje sietske! |
|
|
|
 |
sietske1980
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 551
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 21:22 Onderwerp: |
|
|
el cappo schreef: | bona fides schreef: | Vraag maar aan je advocaat. |
Misschien is er iemand die me kan vertellen of ik als "derde", aanwezig mag zijn bij de rechtszaak van TV? |
In beginsel wordt een familiezaak behandeld achter gesloten deuren en mag je er als derde, ook al ben je stiefvader, niet bij zijn. Sommige rechters staan het toe als de aanwezigen (waaronder de wederpartij) hier geen bezwaar tegen hebben. |
|
|
|
 |
sietske1980
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 21:25 Onderwerp: |
|
|
el cappo schreef: |
Waar ik ook benieuwd naar ben is wat gebeurt er met de kosten van de rechtszaak? Stel TV verliest, moet hij dan die kosten betalen??? |
In familiezaken betaalt in beginsel elk der partijen de eigen kosten. In heel bijzondere gevallen kan het zijn dat de verliezende partij moet betalen, als bijv duidelijk sprake is van misbruik van recht. |
|
|
|
 |
el cappo
|
Geplaatst: zo 02 mei 2010 21:30 Onderwerp: |
|
|
sietske1980 schreef: | el cappo schreef: |
Waar ik ook benieuwd naar ben is wat gebeurt er met de kosten van de rechtszaak? Stel TV verliest, moet hij dan die kosten betalen??? |
In familiezaken betaalt in beginsel elk der partijen de eigen kosten. In heel bijzondere gevallen kan het zijn dat de verliezende partij moet betalen, als bijv duidelijk sprake is van misbruik van recht. |
duidelijk, bedankt.. |
|
|
|
 |
|