|
Auteur |
Bericht |
Pim JP
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: za 07 jul 2012 13:12 Onderwerp: Wie kan mij helpen? Twee-wegenleer |
|
|
Goedemiddag,
Voor school moet ik de twee-wegenleer kunnen uitleggen. Ik heb het nu aan verschillende mensen gevraagd en heb intussen veel gegoogled. Niemand kan het mij precies uitleggen, vandaar dat ik het is probeer op een rechtsforum. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Nu heb ik de dia erbij gepakt van ons college en daar staat het volgende in:
Privaatrechtelijk overheidsoptreden is niet toegestaan indien de publiekrechtelijke regeling dit verbiedt indien de publiekrechtelijke regeling op onaanvaardbare wijze wordt doorkruist.
Dit moeten we terug kunnen koppelen naar 'voor wat hoort wat' in het landelijk gebied: Is hier sprake van doorkruising van de twee-wegenleer?
Kan iemand mij de twee-wegenleer verhelderen (met name met betrekking tot het landelijk gebied)? Een voorbeeld zou mooi zijn!
Bvd!
Met vriendelijke groet,
Pim JP |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 09 jul 2012 11:05 Onderwerp: Re: Wie kan mij helpen? Twee-wegenleer |
|
|
Pim JP schreef: | Nu heb ik de dia erbij gepakt van ons college en daar staat het volgende in:
Privaatrechtelijk overheidsoptreden is niet toegestaan indien de publiekrechtelijke regeling dit verbiedt indien de publiekrechtelijke regeling op onaanvaardbare wijze wordt doorkruist. | Als je nou eens je studieboek erbij zou pakken, in plaats van de dia. Daar staat vast al iets meer uitgelegd.
Quote: | Dit moeten we terug kunnen koppelen naar 'voor wat hoort wat' in het landelijk gebied: Is hier sprake van doorkruising van de twee-wegenleer? |
Ik begrijp werkelijk niet wat je bedoelt... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|