|
Auteur |
Bericht |
marije-x
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 22 mei 2013 14:07 Onderwerp: Wie kan helpen? Probleem met Editie Enigma |
|
|
Wie kan mij helpen?
Een familielid van mij is benaderd door Editie Enigma, een bedrijf dat puzzelboekjes verkoopt. Per telefoon hebben ze gevraagd of zij geïnteresseerd zou zijn in een gratis puzzelboekje. Als zij die zou ontvangen, zou ze binnen twee weken moeten melden om geen abonnee te willen worden. Het puzzelboekje is nooit verstuurd maar ze is WEL abonnee geworden. Zij heeft uiteraard de factuur nooit betaald (want geen proefexemplaar binnen gekregen dus niet de kans gehad om te reageren). Inmiddels heeft het bedrijf aanmaningen verstuurd. Zij heeft mij om hulp gevraagd. Ik heb het bedrijf meerdere malen gemaild. Zij hebben gezegd dat er wél een proefexemplaar is verstuurd en een bevestiging via de mail (niet ontvangen door mijn familielid...). Ik heb gemaild dat er geen overeenkomst is tussen het bedrijf en mijn familielid, maar daar reagerenze niet op. Ik heb wat op internet gezocht en er bestaan vele klachten over dit bedrijf, zelfs op de site van de consumentenbond. Het gaat daar niet specifiek over het bedrijf, maar wel over oplichting door het verzenden van 'gratis puzzelboekjes'. Ik heb inmiddels ook een klacht ingediend bij Consuwijzer en klacht.nl. Maar sinds een maand reageren ze niet meer... Ik mail ze bijna elke dag ter herinnering. Wat kan ik doen? Heeft iemand nog tips? |
|
|
|
 |
marije-x
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 22 mei 2013 14:09 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoel dat het bedrijf Editie Enigma sinds een maand niet meer reageert, niet Consuwijze of klacht.nl |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 22 mei 2013 15:56 Onderwerp: |
|
|
Alles opvragen wat ze hebben. Zij beweren een overeenkomst te hebben, laat ze het maar bewijzen.
Als je al hebt rondgezocht weet je dat er soms met die geluidsopnames wordt geknoeid, maar je zou ze eerst eens kunnen opvragen en als blijkt dat er mee geknoeid is verder kijken.
Ook vragen om bewijs dat ze het boekje verstuurd hebben aan je familielid en een kopie van die zogenaamd verstuurde mail.
Als ze niet reageren hoef je voorlopig ook niet te betalen, nu je de vordering betwist en zij het tegendeel niet bewezen hebben. |
|
|
|
 |
shenur
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 14:26 Onderwerp: |
|
|
A.Verkerk schreef: | Alles opvragen wat ze hebben. Zij beweren een overeenkomst te hebben, laat ze het maar bewijzen.
Als je al hebt rondgezocht weet je dat er soms met die geluidsopnames wordt geknoeid, maar je zou ze eerst eens kunnen opvragen en als blijkt dat er mee geknoeid is verder kijken.
Ook vragen om bewijs dat ze het boekje verstuurd hebben aan je familielid en een kopie van die zogenaamd verstuurde mail.
Als ze niet reageren hoef je voorlopig ook niet te betalen, nu je de vordering betwist en zij het tegendeel niet bewezen hebben. |
Ik heb ook problemen met edit enigma gehad. Ik heb nooit iets besteld. Ik heb nog nooit intersse gehad in puzzels. Ik haat puzzelen eerlijk gezegd. Maar een nadeel van mij is wel dat mijn naam overal op het internet staat dus je kunt makkelijk mijn naam misbruiken. Edit enigma heeft veel mensen belazerd.
Ik heb de geluidsopname opgevraagd en beluisterd. Nou heb ik een algemene naam. Ze hadden een fout gemaakt. Ze hadden een mannenstem in de geluidsopname dus ik heb ze gelijk geschreven dat ik niet degene was die ze lieten horen en dat ik een vrouw ben en geen man. Ik heb ze toen aangeschreven dat ik juridische stappen ging ondernemen en toen kapte ze er mee. Ze knoeien dus zeker met geluidsopnames. Die kun je makkelijk vervalsen.
Heb je ook zo'n brief gehad?:
Enige tijd geleden bent u telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.
Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.
Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.
Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retoursturen van bladen of welkomstcheque’s ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden. |
|
|
|
 |
shenur
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: wo 05 jun 2013 14:28 Onderwerp: |
|
|
Ook schrijven ze veel onzin in hun brief het retoursturen van het puzzelboekje ik heb het boekje nooit gehad dus dat was ook onzin! |
|
|
|
 |
promsy
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 jul 2013 12:01 Onderwerp: wetgeving |
|
|
Het is heel duidelijk wat dagbladen en tijdschriften betreft, daar is in de wet speciaal een uitzondering voor gemaakt. Bij een proefperiode moet het bedrijf zelf actief vragen of u daarna verder wilt gaan met een abonnement.
U hoeft dus niet zelf aan te geven dat u het product niet wilt.
Om even de site van de rijksoverheid te citeren
Proefabonnementen op dagbladen, nieuwsbladen, weekbladen en tijdschriften eindigen na de afgesproken proeftijd. Opzegging is dus niet nodig. |
|
|
|
 |
|