|
Auteur |
Bericht |
dawn01
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: vr 29 nov 2013 15:40 Onderwerp: Wie is annotator Wenk? |
|
|
Ik ben op zoek naar de initialen van annotator Wenk. Hij heeft veel noten geschreven, waarnaar ik wil verwijzen in mijn afstudeerscriptie, maar het lijkt onmogelijk om zijn voorletters te vinden. Deze zou ik graag te weten komen, voor een volledige bronvermelding.
Wellicht kan een van jullie mij helpen..
Hij schreef onder meer de volgende noten:
Wenk, ‘Gezag en omgang. In hoeverre is bij grootouders en kleinkinderen sprake van family life?’, RFR 2007, 114, noot bij Hof ’s-Hertogenbosch 20 juni 2007, LJN: BA9560.
Wenk, ‘Gezag en omgang. Wanneer is er family life tussen grootouders en kleinkinderen?’, RFR 2006, 39, noot bij Hof Arnhem 2 augustus 2005, LJN: AV0194.
Wenk, ‘Omgang. Aan de hand van welke criteria moet worden bepaald of er een nauwe persoonlijke betrekking bestaat tussen grootouders en kleinkinderen’, RFR 2012/33, noot bij Hof-Hertogenbosch, 6 december 2011, LJN: BU7330. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 29 nov 2013 16:05 Onderwerp: |
|
|
Weet je zeker dat "Wenk" een specifiek persoon is?
Na een beetje googelen heb ik de indruk dat er een tijdschrift over familierecht is dat onder gepubliceerde uitspraken een "wenk" plaatst. Gaat het niet gewoon om commentaar van een niet bij name genoemde, wisselende, redacteur van dat tijdschrift?
Staat "wenk" boven die annotaties, of eronder? _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 29 nov 2013 16:09 Onderwerp: |
|
|
Quote: | In Rechtspraak familierecht wordt een hoogwaardige selectie van uitspraken van rechtbanken, hoven, Hoge Raad en Europees Hof op het terrein van het personen- en familierecht gepubliceerd. Echter, niet voordat zij een unieke bewerkingsslag hebben ondergaan. Wanneer u de opgenomen jurisprudentie bekijkt zal u opvallen dat de uitspraken er anders uitzien dan u gewend bent. In dit tijdschrift worden de uitspraken namelijk voorzien van vele extra’s die de praktische bruikbaarheid aanzienlijk vergroten. Zo treft u, indien mogelijk, bij iedere uitspraak aan: - Heldere formulering van de centrale rechtsvraag - Samenvatting van de feiten - Samenvatting van de overwegingen van de rechter - 'Zie ook'-verwijzingen naar soortgelijke uitspraken - 'Zie anders'-verwijzingen naar vergelijkbare casussen met een andere beslissing - 'Wenk': korte praktische tip voor de lezer |
http://www.jongbloed.nl/tijdschriften/rechtspraak-familierecht-praktisch-bewerkt/15740803 _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: vr 29 nov 2013 16:43 Onderwerp: |
|
|
Aanvulling op Bona Fides:
Quote: | 'Wenk': korte praktische tip voor de lezer waaruit blijkt welke betekenis de uitspraak heeft voor de rechtspraktijk.
Bron kluwer |
|
|
|
|
 |
dawn01
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 05 dec 2013 11:14 Onderwerp: |
|
|
Geweldig, dat ik dit zelf niet door heb gehad! Maar met dit in het achterhoofd vind ik het zelf ook terug op google! Ik heb natuurlijk met een heel andere insteek gezocht. Hartstikke bedankt voor de snelle reacties!!!
Ik voel me best een beetje dom na dit te lezen  |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 05 dec 2013 15:03 Onderwerp: |
|
|
Ach.. Wij moesten ook googelen  |
|
|
|
 |
|