|
Auteur |
Bericht |
MiriamvL
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 2826
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 17:53 Onderwerp: |
|
|
Martijn schreef: | Heb het nooit nagezocht maar wat ik zo begreep van medestudenten enzo is het schrijven in bundels niet toegestaan. Het markeren met een markeerstift lijkt een ander verhaal te zijn ...
ik doe het dus gewoon allemaal niet  |
Je mag wel verwijzen, maar meestal staat de verwijzing al onder het artikel Ik zie het nut van markeren niet zo in, zometeen is mijn wetboek van voor tot achter gekleurd, en zie dan nog maar eens te begrijpen welke markering wat betekende
Wel handig is een extra tabje plakken bij bijv. de Awb, het EVRM enzo.. |
|
|
|
 |
Autechre
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 18:44 Onderwerp: |
|
|
Ik heb in de wetboeken strafrecht en strafvordering wel flink wat gemarkeerd, zodat bijvoorbeeld bepaalde voorwaarden voor een bevoegdheid me wel moeten opvallen.
Koop volgend jaar toch weer nieuwe.. |
|
|
|
 |
Ingeborg
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 1877
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 21:52 Onderwerp: |
|
|
haha ja idd! die van mij was vorig jaar aan het eind helemaal roze, groen geel en blauw.. geen idee meer waarvoor ik alles had gekleurd maar ik heb ook al weer nieuwe gekocht, die nog heeel mooi schoon is  |
|
|
|
 |
Okidoki
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:27 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij mag je bij ons in Nijmegen nog steeds alleen maar verwijzen naar artikelen en onderstrepen. Een handige student heeft hier echter meer dan genoeg aan. Sommige artikelen bevatten genoeg aantal keren het gehele alfabet om complete verhalen te maken van losse onderstrepingen. |
|
|
|
 |
MterHeide
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:45 Onderwerp: |
|
|
Tilburg nog altijd zo dat je geen aantekeningen in de wettenbundel mag hebben, mag alleen markeren en onderstrepen.
Uiteraard werkt dit anders bij open boek tentamens, maar ja als je de wettenbundel nog bij een ander vak wil gebruiken schiet het niet op om daarin aantekeningen te maken. |
|
|
|
 |
dAAb
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 30 nov 2004 22:45 Onderwerp: |
|
|
hey die van okidoki is ook handig!
en about de RUN: dat van arresten in je wettenbundels kwam van docent Bartels zelf. Ook ik was even verbaasd, en vroeg aan medestudenten of zij het ook gehoord hadden. Zij reageerden hierop bevestigend.
Natuurlijk gaat goed leren boven alles, maar het kan zeer handig zijn soms hoor.. net ff dat kleine herrinering-tje kan soms helpen. _________________ ..:: Fris Fruitig & Gezond ::..
- [Jus Talionis] - |
|
|
|
 |
JayJay
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN
|
Geplaatst: di 29 mrt 2005 21:12 Onderwerp: |
|
|
Ja op de uni in nijmegen waar ik zit mag het en het is handig, ik doe het vaak zeker als je veel arresten moet kennen. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 29 mrt 2005 21:49 Onderwerp: |
|
|
Martijn schreef: | ik had ooit een vak op de haagse hogeschool waar je een "spiekbrief" mocht gebruiken .. 1 A4-tje en je mocht erop zetten wat je wilde voor en achterzijde getypt of geschreven etc ...
verbazingwekkend hoeveel erop past als je lettergrote 8 aanzet, kolommen gebruikt en dubbelzijdig print
maarja lame ja  |
Als je zo veel moeite hebt besteed aan zo'n A-4, dan heb je waarschijnlijk die hele brief niet meer nodig ..  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Martine Redacteur
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 485
|
Geplaatst: do 31 mrt 2005 14:43 Onderwerp: Aantekeningen in wettenbundels |
|
|
Aan de UM is het maken van aantekeningen (van welke aard dan ook) in wettenbundels absoluut uit den boze! Alleen strepen/markeren mag, met hier en daar een sterretje of bolletje. Bovendien worden alle bundels van elke student voor de toets gecontroleerd door de surveillanten. Is dat bij jullie dan niet zo? |
|
|
|
 |
HS
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: za 02 apr 2005 0:01 Onderwerp: |
|
|
Bij UL mag je wel onderstrepen en verwijzen naar andere wetsartikelen, ook nummeren geloof ik, lijkt me allemaal in orde. Ik heb nog niet meegemaakt dat een surveillant de wetboeken doorbladert... hoe gaat dat? Lijkt me nogal tijdrovend en zenuwslopend. Of zie ik dat verkeerd? |
|
|
|
 |
Paool2
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: za 02 apr 2005 20:22 Onderwerp: |
|
|
Nou het mag bij ons aan de UU dus inderdaad en echt controle is er niet, maar dit ligt wel een beetje aan het vak.
Arresten erbij zetten doe ik niet vaak en als ik het doe heeft het geen zin, want dan kijk ik er niet naar HAHA. Maar goed artikelen erbij zetten kan best makkelijk zijn hoor. |
|
|
|
 |
Martine Redacteur
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 485
|
Geplaatst: zo 03 apr 2005 12:08 Onderwerp: controle wettenbundels |
|
|
HS schreef: | Ik heb nog niet meegemaakt dat een surveillant de wetboeken doorbladert... hoe gaat dat? Lijkt me nogal tijdrovend en zenuwslopend. Of zie ik dat verkeerd? |
Het vormt niet echt een probleem; er zijn genoeg surveillanten die gewoon je bundels nakijken. Systeem werkt m.i. prima. |
|
|
|
 |
Gentleman
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 62
|
Geplaatst: zo 03 apr 2005 19:40 Onderwerp: |
|
|
HS schreef: | Bij UL mag je wel onderstrepen en verwijzen naar andere wetsartikelen, ook nummeren geloof ik, lijkt me allemaal in orde. Ik heb nog niet meegemaakt dat een surveillant de wetboeken doorbladert... hoe gaat dat? Lijkt me nogal tijdrovend en zenuwslopend. Of zie ik dat verkeerd? |
Ik heb wel gezien dat een jonge was gepakt, hij mocht het hele jaar dat vak niet meer volgen, dus ook niet de herkansing. _________________ ai |
|
|
|
 |
|