|
Auteur |
Bericht |
Mark Koster
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 13:07 Onderwerp: Wetsvoorstel 5% huurverhoging huishoudens boven modaal |
|
|
Minister Donner vanaf 1 juli 2012 de huren voor huishoudens met een inkomen boven de 42.000 euro jaarlijks met 5% extra verhogen en heeft hierover een wetsvoorstel naar de TK gestuurd.
De bedoeling is dat woningcorporaties gegevens over de inkomens van de gezinsleden kunnen opvragen bij de Belastingdienst. Mijn vraag is of particuliere huisbazen die enkele panden bezitten dit ook mogen doen.
Mijn tweede vraag is of het haalbaar is dat deze wet voor 1 juli geldig is. Het voorstel is pas heel kort geleden naar de TK gestuurd. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 19:04 Onderwerp: |
|
|
De staat heeft historisch meerdere voorbeelden laten zien van lak hebben aan onder meer het legaliteitsbeginsel, dus alles kan.
Het lijkt mij dat met het oog op het doel het alleen om sociale huurwoningen zou moeten gaan, maar ongetwijfeld gaat het gelden voor alle huurwoningen met een of andere kulsmoes dat daarmee de koopwoningenmarkt weer een boost te geven valt.
Kortom, je zult de parlementaire behandeling moeten afwachten en dan weet je het, tot die tijd valt er niks over te zeggen, maar verwacht gerust niet 't gunstigste. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
mattjeu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: zo 05 feb 2012 22:32 Onderwerp: |
|
|
dus een verhuurder krijgt informatie van de huurder die normaal alleen met een vonnis is in te zien...? jezus dit wordt echt te gek voor woorden... ik hoop dat dit niet in de huidige vorm doorgang gaat krijgen.. |
|
|
|
 |
StudentLaw
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: za 11 feb 2012 19:22 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | maar ongetwijfeld gaat het gelden voor alle huurwoningen |
Dit geldt al jaren voor veel huurwoningen in de vrije sector. Hierbij kan verhuurder - al naar gelang de waarde van het gehuurde op de markt - de huur met max 5% extra verhogen op de inflatie. óf dat zo is en het percentage, zijn contractueel vastgeled. |
|
|
|
 |
|