Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Catfish
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 aug 2011 23:46 Onderwerp: Werkgever laks met betalen salaris en vakantiegeld |
|
|
Ik werk fulltime bij een klein bedrijf. In dit bedrijf ben ik naast de werkgever de enige die fulltime werkt. Naast mij is er nog een parttimer en een aantal medewerksters die op zaterdag werken. Ik word in principe elke week betaald. Nu gaat het vaak mis met wekelijkse betalingen. het frappante hierin is dat mijn collega die parttime werkt vaak wel op tijd (op donderdag) haar salaris ontvangt, en ik vaak te laat (op maandag) Hiermee slaat de werkgever vaak weken salaris over. Ik moet erbij melden, de vrouw van mijn werkgever doet dat. Is er een week niet op tijd betaald, dan komt het geld op maandag maar het geld van die bewuste week komt dan vaak helemaal niet. Ik moet dan eerst weer boos worden voordat het recht getrokken wordt. Nu op dit moment heb ik gedoe met mijn vakantiegeld. Ik hoor om en nabij de 800 euro te krijgen. In mei is er zonder met mij te overleggen maar een deel van dat geld (250 euro) uit betaald. De rest van het geld heb ik tot op heden niet gehad. Ik werk graag in dit bedrijf en ik heb al vaak laten weten dat het betalen erg slecht gaat. het is altijd de schuld van de bank, is mijn salaris laat dan is het echt al gestort. Ik wil geen hooglopende ruzie maken, mijn vaste baan is wel belangrijk voor me. Mijn partner zijn baan staat namelijk op de tocht. Hoe los ik dit op? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 16 aug 2011 10:05 Onderwerp: Re: Werkgever laks met betalen salaris en vakantiegeld |
|
|
Catfish schreef: | Ik wil geen hooglopende ruzie maken....
Hoe los ik dit op? |
Tjah... Het meest eenvoudige antwoord zou zijn: niet! Dit kun je niet oplossen door een vraag te stellen op een juridisch forum.
Je hoeft niet hier een vraag te stellen om te weten dat je recht hebt op tijdige EN volledige betaling van jouw loon, waar het vakantiegeld onderdeel van uitmaakt. Kennelijk maakt het ook niet uit dat je je baas er al regelmatig op gewezen hebt, en blijft de betaling slecht verlopen.
Je hebt in ieder geval recht op verhoging van het loon per de 4e werkdag dat de werkgever te laat is tot een maximum van 50% extra. Met betrekking tot het vakantiegeld kun jij dus naast de wettelijke rente ook 50% extra vorderen van jouw werkgever.
Indien jij doorgaans op donderdag jouw loon dient te ontvangen en je ontvangt het daadwerkelijk pas op maandag, dan is je baas nog geen verhoging verschuldigd. Van woensdag tot en met dinsdag is hij 5 % extra per werkdag verschuldigd. Daarna de eerstvolgende 25 werkdagen 1% extra per dag.
Maar nogmaals; zonder een juridische procedure te beginnen zul jij zeer waarschijnlijk niet bereiken dat jouw baas ook daadwerkelijk die verhogingen gaat betalen. En reken er maar op dat zo'n procedure tot een hoogoplopende ruzie gaat leiden... _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|