|
Auteur |
Bericht |
aukesuppereend
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 18:41 Onderwerp: Werkgeven failliet, studiekosten |
|
|
Beste,
Enige tijd geleden is mijn wenkgever failliet verklaard.
Vanuit mijn werk volgde ik een opleiding. In het contract is vastgelegd dat deze door de werkgever betaald zou worden. Het is ook een opleiding die ik niet zou volgen als het niet vanuit het bedrijf zou zijn.
Nu is het zo dat de het opleidingsinstituut dit jaar heel laat was met de facturen, en deze dus verstuurd zijn na de uitspraak van het faillissement.
Ik heb zojuist contact gehad met de curator. Die heeft mij verteld dat er geen geld is om deze claims te betalen.
Volgens de opleidingsmanager is het de plicht van de cursist om de factuur te betalen. U snap, ik zit er tussen in, en krijg zo meteen de rekening gepresenteerd. Niet echt een fijn vooruitzicht als je je eerste salaris ( van je nieuwe werkgever) nog niet eens binnen hebt.
Ik heb de volgende vragen:
Is het de plicht van de cursist ( of scholier) om de opleiding te betalen?
Is het handig om alsnog een " claim" neer te leggen bij de curator?
Wat is handig om nu te doen?
Hopelijk kunnen jullie wat tip geven,
mvg,
Auke
[/list] |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: di 21 feb 2012 19:41 Onderwerp: |
|
|
Dat hangt er vanaf met wie de opleiding de overeenkomst heeft gesloten. Als dat met je ex-werkgever is hebben ze pech, als jij dat bent heb jij pech.
In dat laatste geval zal de werkgever de plicht op zich hebben genomen jou terug te betalen, maar daar heb je, nu die failliet is, niet zoveel meer aan. |
|
|
|
 |
|