|
Auteur |
Bericht |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 25 nov 2007 0:05 Onderwerp: |
|
|
Maar in het Belgische systeem moet je in het algemeen al veel meer uit je hoofd kennen, toch? Iemand die medicijnen studeerde vertelde me eens hoe het daar ging.
Ik zou bij jullie staats- en bestuursrecht een nóg veel vervelender vak vinden dan het hier al is  _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Johny the Ripper
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 06 dec 2007 4:20 Onderwerp: |
|
|
tikSimone schreef: | Maar in het Belgische systeem moet je in het algemeen al veel meer uit je hoofd kennen, toch? Iemand die medicijnen studeerde vertelde me eens hoe het daar ging.
Ik zou bij jullie staats- en bestuursrecht een nóg veel vervelender vak vinden dan het hier al is  |
De twee boeken staatsrecht worden hier respectievelijk "de kleine en de grote blauwe Bijbel" genoemd (blauw naar de kleur van de kaft). Het eerste is een defenitieboekje van 180 blz dat we tot in de details moeten vanbuiten kennen. Het tweede is een lijvig boek waarin we tijdens het examen in een race tegen de tijd details moeten opzoeken. Was wel blij toen ik daar voor slaagde
Het examen Bestuursrecht was een makkie, geen idee waarom, want ik associeer die rechtstak nu met nog slechts één begrip: CHAOS!  _________________ De omnis Belgæ bravissimi … erant.
Res inter alios acta aliis neque prodesse neque nocere potest. |
|
|
|
 |
Duch Moderator
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 4351
|
Geplaatst: do 06 dec 2007 11:00 Onderwerp: |
|
|
Heb je ook titels van die 'bijbels'? Ik ben wel benieuwd namelijk.  _________________ This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes - |
|
|
|
 |
Johny the Ripper
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 06 dec 2007 16:42 Onderwerp: |
|
|
Duch schreef: | Heb je ook titels van die 'bijbels'? Ik ben wel benieuwd namelijk.  |
Ja hoor:
Publiekrecht 1 Basisbegrippen publiekrecht
auteurs: J. Dujardin, J. Vandelanotte
ISBN 90 5958 611 5
Publiekrecht 2 Overzicht publiekrecht
auteurs: J. Vandelanotte, J. Goedertier
ISBN 90 5958 136 9
beide werden uitgegeven bij "die Keure" in Brugge.
Er is ondertussen al een herziene uitgave gedrukt dus de ISBN nummers kunnen verouderd zijn... _________________ De omnis Belgæ bravissimi … erant.
Res inter alios acta aliis neque prodesse neque nocere potest. |
|
|
|
 |
|