|
Auteur |
Bericht |
maartje1973
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 25 sep 2013 14:39 Onderwerp: Welke advocaat heb ik nodig? |
|
|
Ik loop tegen het volgende aan. Partner en ik gaan uit elkaar. Hij heeft eigen zaak, holding met diverse BV's eraan. Reden van breuk is uit elkaar groeien doordat zijn werk en leuke dingen altijd voor ging. Bijna jaar in relatietherapie gezeten, heeft helaas niet beoogde effect gehad. Nu wil ik terug naar mijn geboorteplaats 200 km verderop waar mijn familie woont want verder dan mijn toekomstige ex heb ik niets dat mij bind. Sinds dat ik heb kenbaar gemaakt dat ik niet meer met hem verder wil, heeft hij tijd voor zijn kinderen omdat hij om de week een weekend bij hun is. Man ging daar in eerste instantie mee akkoord dat ik weer terug zou gaan naar mijn familie maar nu niet meer. Ik wil geen vechtscheiding! Dit is absoluut niet in het belang van onze kinderen! En dat is voor mij het allerbelangrijkste.Weet iemand een advocaat die mij daarin bij kan staan?
We hebben nu een advocaat die mediator is omdat wij van meet af aan er samen uit wilde komen. Vanuit zakelijk oogpunt wordt man bijgestaan door accountant etc. Ik heb echt enorme behoefte aan goed advies.
Wie kan mij helpen? |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: zo 20 okt 2013 14:11 Onderwerp: |
|
|
Wellicht een wat late reactie, echter een die wel nodig is.
Je stelt dat je de belangen van je kinderen het 'allerbelangrijkst' vindt.
Met het unieke perspectief van een arts-jurist en genoeg meegemaakte casus van totaal verwoeste gezinnen met kinderen waarbij met name de moeder tracht onmogelijke opties op te dringen aan de vader, kan ik je in ieder geval vertellen dat het ontrukken van kinderen uit hun eigen omgeving en het feitelijk onmogelijk of althans lastig maken voor de vader om ze te zien niet alleen moreel verwerpelijk is, maar bovendien in beginsel ook geen gehoor zal vinden bij de rechter. Je hebt gekozen voor kinderen en kunt dus niet eenzijdig, om welke reden dan ook, je eigen belangen voorrang geven. Hun belangen gaan voor. Jij kunt ook vrede vinden door in een ander huis in de buurt te gaan wonen en een omgangsregeling met de vader te bepalen. Verder kunnen ze natuurlijk ook gewoon bij hun vader thuis gaan wonen als jij het op je heupen krijgt en 200km ver weg wilt gaan wonen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
maartje1973
|
Geplaatst: zo 20 okt 2013 14:37 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | Wellicht een wat late reactie, echter een die wel nodig is.
Je stelt dat je de belangen van je kinderen het 'allerbelangrijkst' vindt.
Met het unieke perspectief van een arts-jurist en genoeg meegemaakte casus van totaal verwoeste gezinnen met kinderen waarbij met name de moeder tracht onmogelijke opties op te dringen aan de vader, kan ik je in ieder geval vertellen dat het ontrukken van kinderen uit hun eigen omgeving en het feitelijk onmogelijk of althans lastig maken voor de vader om ze te zien niet alleen moreel verwerpelijk is, maar bovendien in beginsel ook geen gehoor zal vinden bij de rechter. Je hebt gekozen voor kinderen en kunt dus niet eenzijdig, om welke reden dan ook, je eigen belangen voorrang geven. Hun belangen gaan voor. Jij kunt ook vrede vinden door in een ander huis in de buurt te gaan wonen en een omgangsregeling met de vader te bepalen. Verder kunnen ze natuurlijk ook gewoon bij hun vader thuis gaan wonen als jij het op je heupen krijgt en 200km ver weg wilt gaan wonen. |
Wat fijn dat u meedenkt.
Maar ik kan mij niet van de indruk onttrekken dat uw reactie enigszins ' gekleurd' is. U baseert uw 'advies' op een aantal korte zinnen die ik heb geplaatst om te proberen aan te geven naar een geschikte advocaat die mij kan helpen en die ervaring heeft in dit soort zaken.
U doet mij te kort door uw advies ( of mag ik zeggen mening?) te spuien zonder daarbij op de hoogte te zijn van alle feiten, maar een vergelijking te trekken met dergelijke zaken die u al dan niet gevoerd hebt.
U met uw unieke perspectief als arts - jurist moet weten dat iedere vergelijking scheef gaat.
Ik kan en ga niet alle feiten op het internet publiceren omdat dat daar niet de plek voor is. Het blijft natuurlijk openbaar. Zolang u niet al de feiten kent, zou het u sieren een iets minder bekritiserende houding op te stellen.
Met vriendelijke groet,
Maartje
Tevens wil ik de moderator vragen dit lijntje te sluiten aangezien mijn ex en ik toch een mogelijkheid te hebben gevonden om deze kloof te overbruggen.
We hebben hier uiteindelijk geen advocaat voor nodig gehad. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: zo 20 okt 2013 16:09 Onderwerp: |
|
|
Mijn reactie is enkel gekleurd door de ellende die ik tijdens mijn carrière al voorbij heb zien komen door dit soort taferelen, waarbij kinderen uiteindelijk de dupe worden van het feit dat de ouders het niet eens kunnen worden en een of beiden de eigen zin willen doordrukken ten koste van de andere en de kinderen. Voor de rest is het common sense.
Het is in ieder geval positief om te horen dat je inmiddels er met de vader uit bent gekomen, nu alleen nog de uitvoering in het belang van de kinderen, ook op de lange termijn. Ik hoop dat jullie daarbij je ook van tijd tot tijd zullen verplaatsen in de gedachten van de kinderen en jullie je daarbij afvragen of, als jullie de kinderen zouden zijn, de zaken zo goed geregeld zijn en of ze inderdaad beide ouders evenredig deel uit kunnen laten maken van hun leven zonder hindernissen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
maartje1973
|
Geplaatst: zo 20 okt 2013 17:08 Onderwerp: |
|
|
[quote="dr.dunno"]Mijn reactie is enkel gekleurd door de ellende die ik tijdens mijn carrière al voorbij heb zien komen door dit soort taferelen, waarbij kinderen uiteindelijk de dupe worden van het feit dat de ouders het niet eens kunnen worden en een of beiden de eigen zin willen doordrukken ten koste van de andere en de kinderen. Voor de rest is het common sense.
Het is in ieder geval positief om te horen dat je inmiddels er met de vader uit bent gekomen, nu alleen nog de uitvoering in het belang van de kinderen, ook op de lange termijn. Ik hoop dat jullie daarbij je ook van tijd tot tijd zullen verplaatsen in de gedachten van de kinderen en jullie je daarbij afvragen of, als jullie de kinderen zouden zijn, de zaken zo goed geregeld zijn en of ze inderdaad beide ouders evenredig deel uit kunnen laten maken van hun leven zonder hindernissen.[/
Nogmaals, ik waardeer uw zorg. Ik begrijp dat u vanuit uw professie menig leed heeft mogen aanschouwen en hierdoor een verbitterde kijk op het geheel zou kunnen hebben gekregen maar ik hoop dat u waakzaam blijft om niet in een tunnelvisie te geraken.
Met vriendelijke groet,
M |
|
|
|
 |
|