|
Auteur |
Bericht |
larock
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: vr 02 jan 2009 21:02 Onderwerp: Welk bestuursorgaan is bevoegd ? |
|
|
Hallo,
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben Tamara Kempen en ik studeer sindskort aan de Hogeschool Utrecht. Ik ben bezig met de opleiding Hbo-Rechten. Vrijwel alles is nog nieuw voor me. Momenteel ben ik bezig met een project genaamd "de overheid."
Kort samengevat komt het erop neer dat ik voor een groep jongeren moet opzoeken welke vergunningen zij nodig zullen hebben voor het organiseren van een muziekevenement waarbij 4 band's komen optreden. Ook is het de bedoeling dat ik opzoek hoe ze aan deze vergunningen kunnen komen en wat de termijnen zijn etc. etc. Dit is me tot dusver redelijk gelukt, maar nu loop ik vast. Hoe kan ik zien welk bestuursorgaan bevoegd is tot het verlenen van een bepaalde vergunning?
Welk bestuursorgaan is bevoegd tot het verstrekken van een
- evenmentenvergunning
- gebruiksvergunning
- ontheffing (op het alcoholverbod, lichalcoholische dranken)
Zou iemand me kunnen helpen met bovenstaande vraag of me op weg helpen hoe ik zelf kan opzoeken welk bestuursorgaan over welke vergunning(en) gaat? |
|
|
|
 |
arizona
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 721
|
Geplaatst: vr 02 jan 2009 21:38 Onderwerp: |
|
|
Hoi Larock,
Je moet gewoon opzoeken op welke wettelijke regeling die vergunningen zijn gebaseerd; daarin zul je ook vinden welk bestuursorgaan bevoegd is.
De minder wetenschappelijke manier is gewoon de vergunningen googelen, hoewel dit wel kans op fouten geeft (vooral wikipedia is niet altijd juridisch correct!).
Succes! |
|
|
|
 |
larock
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvU
|
Geplaatst: vr 02 jan 2009 21:41 Onderwerp: |
|
|
arizona schreef: | Hoi Larock,