|
Auteur |
Bericht |
MDrechten
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 19:40 Onderwerp: Welk art. voor misdrijf en overtreding? |
|
|
Hi iedereen,
ik had een vraag. Welk art. beschrijft wanneer een delictsomschrijving een misdrijf of een overtreding is. Ik kan het niet vinden in de wet dus vraag ik het op deze manier.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
Chantalle
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 552
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 20:21 Onderwerp: |
|
|
Dat weet zelfs wikipedia
Kijk eens naar de namen van de drie verschillende boeken in het Wetboek van Strafrecht. |
|
|
|
 |
MDrechten
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 20:35 Onderwerp: |
|
|
De titels had ik wel gevonden. Ik bedoel vooral hoe je bijvoorbeeld art. 5 WVW kunt indelen in misdrijven of overtredingen. Mijn fout, ik had de vraag anders moeten stellen. Toch hartelijk dank voor je adequate antwoord, Chantalle |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 20:45 Onderwerp: |
|
|
Ga naar www.wetten.nl, laadt de volledige tekst van de WVW in je window, en ga met CTRL+F op zoek naar "misdrijf". _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: do 15 jan 2009 21:36 Onderwerp: |
|
|
Het staat in de wet. Zie naar aanleiding van je voorbeeld 178 WVW, dat voor artikel 5 verwijst naar 177 WVW.
Eentje die ik zelf eens nader zou moeten bekijken is de Wet op de Economische Delicten. Tjonge, daar valt veel onder! _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|