Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 12 mei 2024 8:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Website over bedrijven wat mag wel wat mag niet
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2007 20:53    Onderwerp: Website over bedrijven wat mag wel wat mag niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,

Ik wil binnenkort een website maken waarbij diverse bedrijven in nederland onder de loep worden genomen. Je moet hierbij denken aan de service die ze bieden en de kwaliteit. (soort kieskeurig reviews maar dan voor diensten) Er zijn veel bestaande mysteryshop/onderzoek bedrijven die de resultaten voor zich houden en alleen aan het bedrijf bekend maken. Ik wil dit gewoon publiceren op de website. Mijn vraag: mag dit? Misschien zit ik op de verkeerde wegwijzer en moet ik het eerst via een kamer van koophandel vragen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2007 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoek maar eens op internet naar de 'garagetest' zaak. Dan zul je zien, dat er veel mag, zolang het maar niet aantoonbaar onjuist is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: do 15 mrt 2007 21:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

erg informatief bedankt!

Waar ik dan in verschil: bij ons worden de bedrijven GETEST op klantvriendelijkheid en geboden service en op die website kunnen de mensen gewoon hun mening over een desbetreffende garage kwijt. Hier zit nog enig (juridisch) verschil?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2007 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

iemand?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
timo



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 71


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2007 16:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lijkt me dat je dan alleen maar nog meer vrijheid hebt dan in de garagetest-zaak, omdat je juist mínder invloed op de informatie hebt. Wel zul je, als de informatie aantoonbaar onjuist is, of louter beledigend, en iemand (een productaanbieder) wijst je daar op, de informatie waarschijnlijk moeten verwijderen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

stel een bedrijf heeft een contract lopen met een msytery/onderzoeksbureau en er staat in dat contract dat de onderneming er alleen mysteryshoppers van dat bedrijf mogen ontvangen (wat me waarschijnlijk lijkt) hoe kan ik dan het beste aanpakken om ze toch van onze mysteryservice gebruik te laten maken. Moet ik het anders noemen zoals: abbonement ? En kan ik het misschien noemen op de site dat de bedrijven geen contract hebben maar lid worden van de site voor een x bedrag (afhankelijk van de aantal mystery bezoeken naar keuze) waardoor ze hun bestaande contracten gewoon kunnen houden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je wilt bedrijven laten betalen om ze "anoniem" te bezoeken en volledig "objectief" te beoordelen?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 18:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

anoniem & onpartijdig en neg eravringen worden onderbouwt zodat ze er wat aan hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 18:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mx4 schreef:
anoniem & onpartijdig en neg eravringen worden onderbouwt zodat ze er wat aan hebben.

Lijkt me wat strijdig met de betaling, maar goed.

De bedrijven moeten zelf weten of ze met jou in zee willen gaan of niet. Jij bent niet in de eerste plaats aansprakelijk voor wanprestatie die bedrijven tegen andere beoordelingssites plegen.

Een abonnement is natuurlijk net zo goed een contract.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="bona fides"]
mx4 schreef:


Een abonnement is natuurlijk net zo goed een contract.


hmz dus de bedrijven die contracten hebben met andere onderzoeksbureaus zouden nooit met mij in zee mogen gaan zolang ze die contracten hebben?? (ik wil zelf geen contracten afsluiten, ze betalen voor x mysteryvisits)
Zijn hier geen andere mogelijkheden in zodat ik de bedrijven in contract wel gebruik kan laten maken van de diensten>?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 26 mrt 2007 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mx4 schreef:
hmz dus de bedrijven die contracten hebben met andere onderzoeksbureaus zouden nooit met mij in zee mogen gaan zolang ze die contracten hebben??

Hangt ervan af wat in die contracten is geregeld. Als zo'n bedrijf iets doet in strijd met een contractuele bepaling, pleegt het bedrijf wanprestatie in relatie tot de desbetreffende contractspartner. Daar heb jij verder niet zo heel veel mee te maken.

Quote:
(ik wil zelf geen contracten afsluiten, ze betalen voor x mysteryvisits)

Dat is een overeenkomst aka contract. Een overeenkomst of contract is iedere meerzijdige afspraak waarbij de partijen zich jegens elkaar tot iets verbinden. Bijvoorbeeld de afspraak "A betaalt B een bedrag per visit".
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 8:45    Onderwerp: Re: Website over bedrijven wat mag wel wat mag niet Reageer met quote Naar onder Naar boven

mx4 schreef:
Beste allemaal,

Ik wil binnenkort een website maken waarbij diverse bedrijven in nederland onder de loep worden genomen. Je moet hierbij denken aan de service die ze bieden en de kwaliteit. (soort kieskeurig reviews maar dan voor diensten) Er zijn veel bestaande mysteryshop/onderzoek bedrijven die de resultaten voor zich houden en alleen aan het bedrijf bekend maken. Ik wil dit gewoon publiceren op de website. Mijn vraag: mag dit? Misschien zit ik op de verkeerde wegwijzer en moet ik het eerst via een kamer van koophandel vragen?


zolang jij kan aantonen waarop de mening is gebaseerd is dat geen probleem.

reacties aanpassen kan denk ik hetzelfde gaan als met bloggen:

url bloggen

hoe je bedrijf gaat werken blijf ik enigszins vaag vinden. begrijp het concept enigszins wel, maar weet niet hoe het zit met "concurrenten"...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: di 27 mrt 2007 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik zal zodra ik een basis klaar heb de site hier even vermelden. Dan weten jullie precies hoe of wat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: wo 28 mrt 2007 16:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

http://www.mysteryservice.nl/websitetest/

Kunnen jullie dingen ontdekken wat niet mag/waar ik het misschien moeilijk mee kan krijgen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mx4



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 45


BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niemand?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds