|
Auteur |
Bericht |
thiemo1985
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 15 jun 2010 19:10 Onderwerp: Website gebruikt zonder toestemming een CMS systeem |
|
|
Hallo,
Een website waar ik een tijdje webmaster voor ben geweest gebruikt zonder mijn toestemming een content management system (CMS). Dit CMS is door mij ontwikkeld en de website mocht dit gebruiken zolang ik webmaster was van die website.
Nu ben ik gestopt als webmaster en heb ik volgens afspraak het CMS verwijderd van de website. Nu hebben ze bij de vereniging van de website een back-up gemaakt van het CMS en deze weer terug online gezet. Nu heb ik hun al gevraagd om het CMS te verwijderen, hier heb ik tot op heden geen reactie van gekregen. Nu zou ik als volgende stap de host willen inschakelen echter is het probleem de huidige webmaster tevens de eigenaar is van het bedrijf waar de website gehost word dus dit lijkt mij onmogelijk om het via de host voor elkaar te krijgen.
overigens kan ik op meerdere manieren aantonen dat het CMS door mij is gemaakt. nu heb ik ergens gelezen dat het © teken door Nederlandse rechters genegeerd worden. maar of dit waar is weet ik natuurlijk niet.
Nu is mijn vraag wat kan ik tegen de huidige webmaster / vereniging doen? |
|
|
|
 |
bertvanloo
Leeftijd: 82 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 17 jun 2010 17:33 Onderwerp: |
|
|
Het is niet juist dat het copyright notice door rechters in Nederland wordt genegeerd, het is in Nederland dan wel Europa niet nodig. Het is dus overbodig maar bevordert wel de duidelijkheid. _________________ Professioneel fotograaf & auteursrecht geïnteresseerd. |
|
|
|
 |
thiemo1985
|
Geplaatst: vr 18 jun 2010 19:14 Onderwerp: |
|
|
Hoe kan ik verdere actie ondernemen tegen de vereniging / website? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 19 jun 2010 15:56 Onderwerp: Re: Website gebruikt zonder toestemming een CMS systeem |
|
|
thiemo1985 schreef: | Hallo,
Dit CMS is door mij ontwikkeld en de website mocht dit gebruiken zolang ik webmaster was van die website.
De vraag is of u de afspraken aannemelijk kunt maken en welke vergoeding/kosten u overeengekomen bent na het stoppen van uw werkzaamheden als webmaster. |
|
|
|
 |
thiemo1985
|
Geplaatst: zo 20 jun 2010 17:01 Onderwerp: Re: Website gebruikt zonder toestemming een CMS systeem |
|
|
WimWest schreef: | thiemo1985 schreef: | Hallo,
Dit CMS is door mij ontwikkeld en de website mocht dit gebruiken zolang ik webmaster was van die website.
De vraag is of u de afspraken aannemelijk kunt maken en welke vergoeding/kosten u overeengekomen bent na het stoppen van uw werkzaamheden als webmaster. |
De afspraken staan allemaal op papier. Hier staat duidelijk in dat ik het CMS zou verwijderen als ik om welke reden da ook zou stoppen. Omdat ik het CMS zou verwijderen hebben wij nooit gehad over een vergoeding. Aangezien het geheel op vrijwillige basis was.
Ook ben ik er vandaag achter gekomen dat de vereniging de copyright tekst verwijderd heeft, waarin mijn naam vermeld staat. Kan ik hiervoor aangifte doen vanwege plagiaat of is dit niet mogelijk? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 23 jun 2010 19:47 Onderwerp: |
|
|
U kunt uw "afnemer" een voorstel tot betaling doen, waarmee de "afnemer" voorkomt dat deze onrechtmatig gebruik maakt van het systeem.
U dient de 'afnemer" op de hoogte te stellen dat het wettelijk om uw bezit gaat en daar een vergoeding voor overname/gebruik tegenover gesteld wordt.
Als er dan niet wordt gereageerd kunt u de afnemer verzoeken en voor zover nodig sommeren te stoppen met het het gebruik om rechtsmaatregelen te voorkomen.
Dan kunt u eerst een reactie afwachten en daarna inderdaad rechtsmaatregelen nemen door de nu bepaalde vergoeding op te eisen. |
|
|
|
 |
thiemo1985
|
Geplaatst: wo 23 jun 2010 20:15 Onderwerp: |
|
|
WimWest schreef: | U kunt uw "afnemer" een voorstel tot betaling doen, waarmee de "afnemer" voorkomt dat deze onrechtmatig gebruik maakt van het systeem.
U dient de 'afnemer" op de hoogte te stellen dat het wettelijk om uw bezit gaat en daar een vergoeding voor overname/gebruik tegenover gesteld wordt.
Als er dan niet wordt gereageerd kunt u de afnemer verzoeken en voor zover nodig sommeren te stoppen met het het gebruik om rechtsmaatregelen te voorkomen.
Dan kunt u eerst een reactie afwachten en daarna inderdaad rechtsmaatregelen nemen door de nu bepaalde vergoeding op te eisen. |
Dit heb ik allemaal al gedaan, verder heb ik de "de afnemer", afgelopen week, toestemming gegeven om het CMS systeem tot 1 juli 2010 te gebruiken i.v.m. de mutaties voor komend voetbalseizoen. Hier is verder door de "afnemer" niet op gereageerd. Maar nu weet ik tenminste wat ik nog verder kan doen mochten ze het CMS op 1 juli 2010 niet verwijderd hebben |
|
|
|
 |
|