|
Auteur |
Bericht |
jant
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 14 sep 2008 23:17 Onderwerp: Wat te doen na 7 dagen |
|
|
Onze buren waren zo brutaal om zonder overleg de mastieke dakbedekking van hun gerenoveerde bijkeuken 15 cm op ons mastieke platte dak vast te branden. Aangezien ik het hier niet mee eens ben en een gesprek niet mogelijk bleek, heb ik per aangetekende brief mijn buren gesommeerd om mijn dak binnen een termijn van 7 dagen in de oude staat terug te brengen en wanneer hij hieraan niet zou voldoen, ik het in de oude staat terug zal (laten) brengen op zijn kosten. Nu is de termijn verstreken en mijn buurman laat niets van zich horen.
Mag ik deze sanctie nu ten uitvoer brengen? Hoe is hieromtrent de juridische regelgeving? Graag advies. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: ma 15 sep 2008 8:02 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat mag. Zou u echter niet adviseren deze weg te kiezen, omdat daarmee u - mogelijk - de ruimte biedt aan de buurman hetzelfde verwijt aan u te maken, namelijk dat u straks 'zijn nieuwe dakbedekking hebt stuk gemaakt'.
Beter kunt u - in kort geding - vorderen dat de buurman op straffe van een dwangsom het herstel uitvoert. Daarmee bereikt u hetzelfde, maar hebt u het voordeel dat een rechter zich uit zal laten over de vraag wat wel en niet mag gebeuren. |
|
|
|
 |
equity
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 14
|
Geplaatst: di 16 sep 2008 20:06 Onderwerp: |
|
|
Indien je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik het geschil daar melden. Een brief van een jurist of eventueel een advocaat kan al net genoeg indruk maken. Misschien gaan ze dan wel tot herstel over.
Zo niet, dan is inderdaad een kort geding de beste optie. |
|
|
|
 |
|