|
|
| Auteur |
Bericht |
robbedoes22
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZe
|
Geplaatst: zo 20 dec 2009 19:34 Onderwerp: Wat te doen bij deze aankoop? |
|
|
Beste,
Op 5 augustus dit jaar heb ik hengelsportartikelen gekocht. Zonder al te diep in te gaan op hengelsportmateriaal probeer ik het gekochte uit te leggen.
het betreft een setje beetmelders. Soort van alarm dat afgaat als je beet krijgt. Deze 2 beetmelders heb ik vervolgens 1 x gebruikt waarna ze vast zijn blijven zitten op mijn rodpod. Dat is een hengelsteun waarop je deze beetmelders vastzet. Hierdoor moest ik met de beetmelders en een gedeelte van deze rodpod terug naar de winkel. In de winkel aangekomen kreeg de eigenaar ook niet de beetmelders er vanaf. Vervolgens stelde hij voor achter te laten zodat ze konden worden opgestuurd naar de betreffende fabrikant. Dit is dan ook gbeurd op 11 augustus.
Vervolgens hoorde ik er 6 weken niks van het was ondertussen al eind september en eindelijk zou het probleem verholpen zijn. Ik na de winkel en ja hoor 1 beetmelder was losgedraaid de ander die zat nog steeds vast aan de rodpod.... Fijn kon dus weer na de fabrikant. Begin november weer een email het probleem zou zijn opgelost. Ik ben in totaal een keer of 8 naar de winkel gereden steeds was hij dicht met een andere smoes of er hing gewoon helemaal geen briefje op de deur terwijl hij wel open had moeten zijn.
Nouja in elk geval is het nu al eind december en je raad het al geen reactie op telefoon geen reactie op emails en op zijn website staat te lezen dat hij "ziek" is en hoopt in februari weer open te gaan. Persoonlijk denk ik dat dit een smoesje is.
Maargoed ik ben een fanatieke visser die beetmelders kosten 170 euro die rodpod kost 160 euro die ik nu dus niet heb kunnen gebruiken aamngezien ik onderdelen mis. Uit alle ellende heb ik maar tweedehands wat spullen overgekocht om toch nog te kunnen gaan vissen.
Wat kan ik nu het beste doen om ervoor te zorgen dat ik die spullen zo snel mogelijk toch weer in mijn bezit krijg? Of kan ik mijn geld nog terug eisen aangezien ik het echt helemaal gehad heb ermee. |
|
|
|
|
 |
marionvangelder
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 18
|
Geplaatst: ma 21 dec 2009 14:13 Onderwerp: |
|
|
In de wet staat dat u recht heeft op een deugdelijk product en dat u daar een bepaalde tijd normaal gebruik van kunt maken. artikel 17 van boek 7 BW
Als u geen gekke dingen gedaan heeft met deze beetmelders dan mag u er van uit gaan dat deze een langere tijd mee gaan. Als het product niet voldoet aan uw verwachtingen, omdat deze niet goed is, is de verkoper aansprakelijk.
Ik zou de verkoper een aangetekende brief sturen (ingebrekestelling) waarin je een termijn noemt dat je goederen gerepareerd terug wilt ontvangen. (een laatste kans om alsnog te presteren)..
Als de verkoper hier niet op reageerd zou ik het op wanprestatie gooien en dan kun je kiezen voor ontbinding van de overeenkomst ( hij product terug, jij geld terug), nakoming ( bijvoorbeeld een vervangend exemplaar) of schadevergoeding (omdat je al een vervangend product hebt moeten kopen)
ik hoop dat je hier iets aan hebt |
|
|
|
|
 |
|
|