|
Auteur |
Bericht |
LS
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 13:56 Onderwerp: Wat allemaal (juridisch) regelen voor een evenement |
|
|
Beste allemaal,
Een vriend van mij gaat een evenement organiseren met standhouders enzo.
Nu moet daar juridisch natuurlijk ook het een en ander voor geregeld worden. Heeft iemand ideeen of misschien wel voorbeelden waar ik aan moet denken?
Ik dacht zelf in ieder geval aan algemene voorwaarden/een regelement.
Ik hoor graag jullie mening hierover!
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 14:26 Onderwerp: |
|
|
Je zou inspiratie kunnen putten uit marktverordeningen en marktreglementen die gemeentes hanteren. Daarin vind je wat regels die aan de standhouder worden opgelegd.
Voor het evenement zelf heb je ook vergunningen nodig (indien het plaatsvindt in een zaal dan zou ik de eigenaar van de zaal aanspreken, die heeft wellicht vaker met dit bijltje gehakt). Bij de meeste gemeenten is het zo dat wanneer je een evenementenvergunning aanvraagt zij je verder zullen helpen bij eventuele andere vergunningen. Je moet dan wel al een idee hebben over wat je van plan bent (hoeveel kraampjes, waar, wanneer). Zo heb je de brandweer nodig ivm brandveiligheid en mogelijk heb je ook een ontheffing Drank- en Horecawet nodig indien je alcoholische dranken gaat schenken. De gemeente stopt dit dan in één vergunning. Reken er wel op dat afhandeling van je aanvraag enige tijd kan duren. _________________ Mine! |
|
|
|
 |
LS
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 14:34 Onderwerp: |
|
|
Beste BG,
dat zijn inderdaad goede tips.
Het evenement gaat volgens jaar plaatsvinden, dus wat tijd betreft zal het wel goed komen.
Het evenement zal buiten plaats vinden en de eigenaar heeft hier al toestemming voor gegeven. Hij heeft dit soort dingen ook nog niet vaker gedaan, dus het zal voor het grootste gedeelte op mij neerkomen.
Alvast bedankt en nieuwe input is altijd welkom! |
|
|
|
 |
LS
|
Geplaatst: ma 21 jun 2010 14:34 Onderwerp: |
|
|
Beste BG,
dat zijn inderdaad goede tips.
Het evenement gaat volgens jaar plaatsvinden, dus wat tijd betreft zal het wel goed komen.
Het evenement zal buiten plaats vinden en de eigenaar heeft hier al toestemming voor gegeven. Hij heeft dit soort dingen ook nog niet vaker gedaan, dus het zal voor het grootste gedeelte op mij neerkomen.
Alvast bedankt en nieuwe input is altijd welkom! |
|
|
|
 |
|